voedsel afwisselen of niet?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Ja klopt. Maar volgensmij is het voor honden ook beter als ze altijd hetzelfde voer krijgen.
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Hm. Luna krijgt altijd RC fit, maar twee keer in de week krijgt ze een Whiskas maaltijdzakje. Zodra ik zo'n zakje pak miauwt ze me de oren van het hoofd....krijg niet in de gaten dat ze het heel vies vind, die afwisseling... :silly:
Mauw
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ze krijgen hier altijd vaste brokken van RC. Quinto heeft inmiddels wel al verschillende merken gehad omdat ik 2 jaar geleden begonnen ben met Whiskas, dat niet goed genoeg vond, toen overging op Iams, maar niet achter de dierproeven van hun stond, en daarna overgestapt ben op gewone RC en nu inmiddels op Indoor i.v.m. hun gewicht. De andere katten zijn alleen RC gewend.
Maar daarnaast krijgen ze wel regelmatig allerlei andere dingen. Als wij 's avonds warm gaan eten krijgen zij ook iets lekkers. Dus of een whiskaszakje natvoer of een stukje gekookte vis of een stukje gekookte kipfilet of pate, etc etc. Ik vind het namelijk wel prettig dat ze niet kieskeurig zijn zodat je wel KAN overstappen als het nodig is en je ze kan verleiden met lekker eten als ze bijvoorbeeld medicijnen moeten hebben.
groetjes Sharon
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ja maar dat is een ander soort afwisseling dan elke week andere brok geven. De afwisseling van de tusendoortjes is niet erg, alleen het basisvoer moet eigenlijk gewoon altijd hetzelfde zijn.

Toen ik een hond had, zei de fokker dat een hond juist behoefte heeft aan afwisseling in brok. Dus gaf ik die regelmatig een ander merk.
Anonymous

voervariaties

Bericht door Anonymous »

Ik ben een keer met Eva en Silly naar de dierenarts geweest met een aantal klachten: diarree, chagereinigheid en spikkeltje onder het kinnetje. De dierenarts herleidde deze klachten allemaal tot dezelfde oorzaak: een verandering van voer. We moesten Silly zo snel mogelijk weer het voer geven dat hij gewend was.

Groetjes, Ruben Meintema
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Wat verstaan jullie onder 'afwisseling'. Pitou krijgt Iams, ik koop de brokken in zakken van 3 kilo en daar doet ze ongeveer 3 à 4 vier maand mee. Ik koop nu eens kipsmaak, dan eens lamssmaak en dan eens vissmaak, is dat ook afwisseling. Of bedoelen jullie steeds hetzelfde merk voer, geen merken door elkaar mengen en steeds brokjes of natvoer?

Thanx voor verduidelijking,

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Het gaat meer om het merk, ondanks het andere smaakje blijf je hetzelfde voer voeren. Dus de samenstelling blijft in grote lijnen gelijk (toch??)
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

ok, dan wissel ik ook niet af, ik dacht dat het werkelijk steeds écht hetzelde voer betrof.

freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Ik was ook niet helemaal mee,
maar als ik het goed begrijp mag je wel wisselen van smaak (rund, lam, vis,...) maar niet van merk (whiskas, kittekat,...)
Oeps, ik wissel af en toe eens,...
Waarom mag dit niet?
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Onze poezen krijgen RC en Hills.De smaken worden afgewisseld.
Blikvoer krijgen ze Gourmet, Feix en Whiskas.Als ik mijn katten iedere
dag hetzelfde voor zou zetten, dan lieten ze het staan. Ik doe het al
jaren op deze manier en het gaat prima zo.Ik koop wel goed voer .
Ik heb nog nooit gemerkt dat het niet goed zou zijn om voer eens
af te wisselen.Ik blijf wel bij dezelfde merken.
Alma :smile:
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik heb er hier ook nooit last van als ik is een ander merk voer haal.
Meestal krijgen ze kitekat brokken maar heel af en toe haal ik wel een ander merk en dat geef ik er dan naast. Dat vinden ze dan weer ff lekker.
En blikvoer moet ik wel afwisselen qua merk en smaak anders krijg ik protest. :roll:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Voor de meiden hebben wij altijd Hills brokjes (soms andere smaak) als basisvoer. Elke dag krijgen ze voor "lekker" ieder 1/4 deel uit een kuipje en dat kan wel eens wisselen van merk want er is nog niet 1 kuipje die ze alle vier lekker vinden :???: .
Voor de hond gebruiken we ook elke dag dezelfde brokken, dit mengen we wel met een piepklein beetje blikvoer en ook dit blikvoer verschilt wel eens van smaak.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Wij hebben een beetje geëxperimenteerd met diverse soorten brokken om uit te vinden wat de heren lekker vinden en wat goed bevalt. We komen uit op de brokken van Gourmet. Alleen begrijp ik hier nu nog niet of we dan ook steeds dezelfde smaak brokken moeten geven of dat we dat wel mogen afwisselen. Wie weet het wel?
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Volgens mij kan het geen kwaad om verschillende smaken van 1 merk te nemen. Ik neem ook wel eens een andere smaak voor Lady en Lana.
Vinden ze lekkah :grin: Ik houd hun ontlasting wel goed in de gaten.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Loontje schreef:Ik houd hun ontlasting wel goed in de gaten.
Tja, dat doe ik ook wel als ik de bak schep :esick: Maareh, jij hebt er ook 2, jij kunt ook niet uit elkaar houden wat van wie is of niet?
Gesloten