voedsel afwisselen of niet?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Wij hebben hier, als we iets verder rijden, ook een Discus winkel, maar voor de aanbiedingen is het wel goed te doen hoor! Vorige week 2 nieuwe transportboxen gekocht, zowel van boven als van voor te openen, voor maar € 9,95 per stuk!

'k Heb vanmiddag nog even gekeken naar de Shiny Cat, kostte € 1,69 voor 2 kleine blikjes (formaat Gourmet).
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

ik geef ze eigenlijk alleen af en toe wat blik voer om ze te verwennen
om ze te laten drinken zet eens een drink bakje ergens anders in huis. Die van mij hebben ook een drink bakje buiten en daar drinken ze liever uit dan binnen, maar het is met hetzelfde kraanwater gevuld
Een van mijn katten drinkt graag uit de kraan
Desire
viri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 jan 2004 18:32

Bericht door viri »

yedamy schreef: Goede merken blikvoer zijn onder andere:
Nature's Variety
Animonda Carny (bv de smaak "rund& lam" bestaat uit 80%rund en 20%lam!)
Boos
Cat Exclusive
California Natural
Yarrah

Andere merken die voor een gezond tussendoortje zorgen, maar geen compeet kattenvoer zijn, zijn de volgende merken:
Almo Nature
Porta 21
Shiny Cat

Lees vooral goed de etiketten van kattenvoer, zorg dat er zo min mogelijk granen in zit en let erop dat er niet teveel dierlijke bijprodukten inzitten. Neem bv gourmet, dit geef ik soms voor de lekker, maar er zit max 4% vlees en dierlijke bijprodukten in en dat terwijl katten toch echt vleeseters zijn ;)
Van de merken die makkelijk te krijg zijn in de winkel zou ik Hill's aanraden.
zijn de blikjes van carocat ook goed?

Carocat Paté Lamb & Rice

Ingrediënten
Vlees en dierlijke bijproducten (waarvan min. 30 % lam )granen (waarvan min. 6 % rijst), plantaardige oliën, mineralen, met in de EEG toegestane toevoegingen.

Gemiddelde analyse:
Ruw eiwit 10 %, Ruw vet 5 %, ruwe as 2 %, ruwe celstof 0,5 %, vocht 82 %.

Toevoegingen:
Vit. D3 : 200 IE/kg, Vit. E: 40 mg/kg.

Voedingsaanbeveling:
bij voorkeur serveren op kamertemperatuur Volwassen katten eten, afhankelijk van hun activiteit en gewicht 200 - 400 g. per dag.

alleen de pate dan,want in de blikjes met saus zit ook maar 4% vlees.
maar wat is "in de EEG toegestane toevoegingen"?da's toch ook troep?
Gebruikersavatar
sharky
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2005 19:46
Locatie: ossendrecht
Contacteer:

Bericht door sharky »

bij mij krijgen ze alletwee
nat voer maar er staat altijd een bak verse harde brokjes ook
groetjes annelies en rudy pootje van kiwi,meppie en catwezel en een tokje van poekie en polleke
http://www.haaiensite.mysites.nl
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Oké, mijn eerste vraag is hier beantwoord ( afwisselen ).
Nu heb ik nog 1 vraagje : Mijn katten krijgen RC indoor, RC light en RC skin care, blijft het resultaat van de brokjes dan nog hetzelfde ? Ik gebruik indoor voor de haarballen, light omdat ze "ietsje" te zwaar zijn en skin care omdat roxy een gevoelige huid heeft en haar vacht veel haar verliest. Ik gebruik het nog maar anderhalve week, maar ik zie wel duidelijk verandering aan hun vachtjes.
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
MissM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2005 20:42
Locatie: Heerlen

Bericht door MissM »

Ik begreep van mijn dierenarts dat het de katten "iets lekkers geven" meer iets is van ons mensen en dat katten daar eigenlijk niks om geven. Ook zei zij dat als je goed droogvoer geeft (zoals bijvoorbeeld Hill's) je dit weer grotendeels teniet doet als je er nat voer naast geeft (ook al is het maar een beetje)...

Ik weet natuurlijk ook niet wat de waarheid is, dus ik hoor graag jullie mening hierover!

Groetjes, Miranda.
Gebruikersavatar
bulletje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2005 21:24
Contacteer:

Bericht door bulletje »

De katten hier hebben de hele dag door droge brokjes met een flinke pan met water ernaast staan.
s'Avonds delen zij met 3-tjes 1 kattenblikje, diverse soorten. Net wat in de reclame is bij de supermarkt.

Als ze nat-voer krijgen.
Zoals gekookte vis of hart, dan zorg ik meestal dat er een lekker boulion bij zit. 1/4 blokje op 1 liter water.
Gezien het zout meestal naar de bodem zakt, leg ik daar een koffie zakje op, zodat deze het zout op kan vangen. Op die manier krijgen niet te veel zout naar binnen.
De bakjes gaan altijd schoon leeg, en willen ze als het ken nog meer hebben :grin: :lol:
MissM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2005 20:42
Locatie: Heerlen

Bericht door MissM »

Ik denk eerlijk gezegd ook dat mijn 2 rakkers het wel fijn vinden om ook een beetje nat voer te krijgen. Maakt het dan nog verschil of je gewoon supermarktvoer neemt of bijvoorbeeld het natvoer van Iams of Hills? Ik wil natuurlijk zo min mogelijk de goede effecten van de goede brokjes teniet doen...
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

De verhoudingen van supermarkt voer is heel anders dan van premium voer.
Supermarkt voer bestaat voor het grootste gedeelte uit vocht en premium uit vlees.
Dus als je ze dan toch blikvoer wilt geven kun je het beste premium blikjes geven.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

De Lidl heeft nu ook premium blikvoer van het merk Opticat. Onze katten zijn er gek op! Om de paar dagen delen ze met z'n drieën een kuipje. Ik zie het puur als verwennerij en niet als extra voeding.
MissM, als je je katten elke dag een klein beetje blikvoer geeft, denk ik niet dat je de goede effecten van de brokjes teniet doet. Ik zou er wel strict in zijn dat ze echt niet meer krijgen, anders willen ze straks misschien geen brokjes meer eten.
Wat onze poezen ook heel lekker vinden is gekookte koolvis, gekookte kip of wat rauwe rundvleesreepjes. Dit kun je ook eens als vervanging van het blikvoer proberen. ;-)
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Onze katten krijgen elke avond een beetje pate. Ik gaf ze eerst natvoer(brokken in saus) maar dat vond ik zo waterig en daar stonken ze zo erg van dat ik maar overgegaan ben op pate. Dat vinden ze ook veel lekkerder.

Is dat nu beter dan brokken in saus? Volgens mij zit er wel meer vlees/vis in. Die brokken roken nergens naar en pate met zalm ruikt ook echt naar zalm.

Hoe dan ook de katten vinden het wel lekkerder maar ik vroeg me af of het inderdaad ook beter was in het algemeen. Voor die van mij in ieder geval wel.
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

dan moet je bij de ingrediënten even kijken naar het vlees percentage. Dan zie je of die beter is dan de vleesvariant.
En geur zegt vrij weinig, aangezien er geur kleur en smaakstoffen door heen gedaan worden (en een hoop andere rotzooi)

Als je je katten een goed droogvoer geeft is blikvoer een extratje, ze hebben het dan echt niet nodig. Vaak vinden ze het wel ontzettend lekker.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Lotte schreef:dan moet je bij de ingrediënten even kijken naar het vlees percentage. Dan zie je of die beter is dan de vleesvariant.
En geur zegt vrij weinig, aangezien er geur kleur en smaakstoffen door heen gedaan worden (en een hoop andere rotzooi)

Als je je katten een goed droogvoer geeft is blikvoer een extratje, ze hebben het dan echt niet nodig. Vaak vinden ze het wel ontzettend lekker.
Ik zal er eens naar kijken.
En ze vinden het inderdaad lekker. Bij het woordje bed weten ze al genoeg en rennen ze voor me uit naar de kast waar de kuipjes staan.
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Bericht door Cathy »

Mijn katten houden niet van brokjes in gelei maar wel luste ze de terrines van whiskas.
Voor 10 katten heb ik dagelijks 2 blikken nodig dus niet overdreven.
Wel staat er altijd droogvoer premium en een flinke bak water alhoewel ze regenwater uit een emmer buiten lekkerder vinden :grin:
Af en toe krijgen ze tonijn uit blik en sommigen lusten wat kattenmelk.

Groetjes Cathy
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Maris
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2005 13:21
Locatie: Capelle aan den IJssel

Hoe krijg ik mij poes zo ver dat ze ook eens iets anders eet dan brok

Bericht door Maris »

Ik heb een poes van een jaar oud. Die eet nu al een jaar brokvoer van het merk Iams. (hierin wissel ik wel met smaken). Maar ze wil heleaas niets anders en blikvoer en vers trekt ze haar neus op. Ik ben zo bang dat ze iets gaat mankeren wanneer ze niet iets anders erbij gaat eten.

Wie kan me helepen??
Gesloten