millie eet veel meer van Royal Canin - nu 2 weken later....

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

millie eet veel meer van Royal Canin - nu 2 weken later....

Bericht door hilde »

Ik heb een keer een zak Royal Canin gekocht om te proberen...Ik dacht dat katten daar minder van nodig hadden. Normaal krijgt ze 's morgens een schep brokjes en dat eet ze niet allemaal op. Vanmorgen was dat zoooo op en Mevrouw wilde meer...nog een schepje gegeven, ook zo op en Mevrouw begon weer te mauwen en te zeuren omdat ze nog honger had...

Zelf vond ik 2 schepjes (60g) wel genoeg dus ik heb haar niet meer gegeven.

Normaal begint ze 's avonds rond 8 uur te zeuren om haar eten, nu begon ze al om 5 uur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ze had trouwens ook moeite met die kleine brokjes...Kortom niet zo'n goede ervaring met Royal Canin, vind het wel jammer eigenlijk.

Nog advies?? Zal ik haar gewoon minder geven en haar laten zeuren? (Vind ik zo zielig :???: )

groetjes Hilde
Laatst gewijzigd door hilde op 25 sep 2004 11:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Zou ze het niet gewoon verschríkkelijk lekker vinden??? Ik heb verder geen ervaring met royal canin, maar Eva's Silly eet het wel, en hij vindt het ook vreselijk lekker, hij krijgt Exigent!
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Volgens mij duurt het een tijdje voor ze er minder van nodig hebben.
Nu vindt ze nog heel lekker en wil ze veel eten, maar op den duur zal ze eerder een verzadigd gevoel krijgen.
Ik zou nog een tijdje (een paar weken) doorzetten. :wink:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Hier was dat ook zo; ze vroeg vaak om eten en schrokte dat dan op, terwijl ze bijna geen honger kon hebben. Uitgetest: gaf je haar gewone, viel ze er niet op aan, gaf je haar RC, wél. Dus wat ik denk is dat ze het inderdaad zó lekker vind, net als jij met misschien een bepaald product. :wink:

En ik heb ook eens gehoord dat ze er even aan moeten wennen, net als wat Marije zegt, tot ze er minder van nodig hebben.

Dus ik zou zeggen, even doorzetten! Je kat vind het in ieder geval heerlijk zo te horen! :smile:
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Miranda schreef: Uitgetest: gaf je haar gewone, viel ze er niet op aan, gaf je haar RC, wél.
Ja dat had ik ook gedaan, maar die andere brokjes at ze dus ook gewoon op...

Naja, we zien wel, de zak is nog lang niet leeg :lol:

Dat ze het heeeeeeel erg lekker vindt liet ze ook wel horen trouwens. Normaal spint ze niet zo hard tijdens het eten :grin:

groetjes Hilde
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Vergeleken met bijvoorbeeld Whiskas, vinden de katten RC gewoon veel lekkerder. Ze beginnen meteen te eten, en met Whiskas, eventjes ruiken, een brokje proeven, een minuut later weer terug naar het bakje en nog een hapje enz enz.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Je moet het gewoon nog even de tijd geven. Ik merkte met Quinto in het begin hetzelfde, hij kreeg er maar geen genoeg van. Maar na een tijdje zijn ze het hongergevoel kwijt en is het gewoon genieten zonder dat ze er constant om lopen te zeuren. Tenminste dat is mijn ervaring.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Ik ben ook een fan van Royal Canin en Hills, de katten vinden het lekker, en het is perfect voedzaam.
Dies en Roxy zijn nu 5 maanden, en je moet die vachten eens zien.
Op aanraden van de DA ben ik met drie maanden gestopt met Babycat en met vier maanden gestopt met Kitten.
Sinds een maand eten ze fit, omdat dat het "standaard" type voer is, en het gaat helemaal perfect!
Als ik uit mijn werk kom geef ik ze samen een half zakje whiskas junior met wat felix of whiskas brokjes, omdat ik ze ook wat andere smaken wil blijven geven.
Ze krijgen nu ongeveer 60 gram fit per kat per dag.
Vind ik niet echt veel.
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Het is inmiddels weer bijna 2 weken verder....ze vindt het nog steeds lekker en ze wil nog steeds meer, meer, meer, wat ik haar niet geef. Van haar andere brokjes gaf ik haar veel minder dan van Royal Canin, dus lijkt me sterk dat het voedzamer is. Ze krijgt nu 's morgens ongeveer 40g en ze weegt 3-4 kilo.

's Avonds rond 20.00 krijgt ze een bak vers voer nadat ze al sinds 16.00 mauwt omdat ze honger heeft.

Enne Millie kreeg een glanzende vacht toen ik met vers voer begon, dus dat komt bij haar niet door de Royal Canin. Wel is ze hyperaktief sinds ze Royal canin krijgt, ik raak er soms lichtelijk gestoord van dat ik haar naar buiten 'gooi' om ff haar energie kwijt te raken :roll: .

groetjes Hilde
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

hilde schreef:Het is inmiddels weer bijna 2 weken verder....ze vindt het nog steeds lekker en ze wil nog steeds meer, meer, meer, wat ik haar niet geef. Van haar andere brokjes gaf ik haar veel minder dan van Royal Canin, dus lijkt me sterk dat het voedzamer is. Ze krijgt nu 's morgens ongeveer 40g en ze weegt 3-4 kilo.

's Avonds rond 20.00 krijgt ze een bak vers voer nadat ze al sinds 16.00 mauwt omdat ze honger heeft.

Enne Millie kreeg een glanzende vacht toen ik met vers voer begon, dus dat komt bij haar niet door de Royal Canin. Wel is ze hyperaktief sinds ze Royal canin krijgt, ik raak er soms lichtelijk gestoord van dat ik haar naar buiten 'gooi' om even haar energie kwijt te raken :roll: .

groetjes Hilde

Ik denk dat elke kat anders op voer reageert. Misschien zit er een bepaald stofje in waardoor ze zo actief raakt??
Misschien als je Hills heeft reageert ze anders.
Ze hebben bij mij bijvoorbeeld liever Hills dan RC.
Ik koop eens in de drie maanden een 10 kilo zak, en ik ben van plan de ene keer RC en de andere keer Hill's te geven.
Ik denk dat het goed is om een beetje af te wisselen, hebben ze steeds een andere smaak.
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

hilde schreef:Ze krijgt nu 's morgens ongeveer 40g en ze weegt 3-4 kilo. 's Avonds rond 20.00 krijgt ze een bak vers voer nadat ze al sinds 16.00 mauwt omdat ze honger heeft.
Misschien geeft ze hiermee aan dat ze al eerder aan eten toe is, net als jij weleens een knorrende maag hebt en een tussendoortje neemt. Ik weet niet hoe laat jij 's morgens te eten geeft, maar als ik 7 uur neem, zitten er 13 uren tussen maaltijd 's morgens-maaltijd 's avonds.
Sommige katten kunnen daar misschien best tegen, maar misschien kun jij het bij jouw kat wel over 3x verdelen.
Hier wordt het 's morgens gevuld, overdag bijgevuld (lang niet tot aan de rand) en 's avonds weer voor de nacht.

Succes met wat je gaat doen...
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

's morgens is hier rond 11 uur :oops: ...en 3x per dag voeren, daar begin ik niet aan. Ik wil haar ook niet onbeperkt brokjes geven ivm haar blaasontsteking die ze elk jaar weer heeft.

Waar het mij om ging is dat ze juist meer honger heeft sinds Royal Canin terwijl iedereen hier zegt dat het zo voedzaam is en de katten er minder van eten. Het zal wel aan Millie liggen...

groetjes Hilde
Gebruikersavatar
Mariekjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 sep 2004 16:39

Bericht door Mariekjuh »

onze katten heb de eerste 4 a 6 weken zich zatgevreten in royal canin (nadat we tijdelijk Iams geprobeerd hadden en dat geen succes was) daarna was het 'klaar', nu eten ze veel minder
Gesloten