Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium merk)?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Gast

Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium merk)?

Bericht door Gast »

Hallo,

Ik ben een beetje de discussies over supermarktvoer versus premium voer aan het volgen en ik zie voornamelijk mensen die premium voer geven. Zijn er hier ook mensen die wel het 'gewone' goedkopere voer gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen?
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Heej Karin.

Ik voer mijn katten supermarktvoer, en wel perfekt van de poeisz.

Ik heb ze ook andere merken (whiskasbrok, tompoes) laten proberen wat ze wel lekker vonden, maar waar ze dunnere poep (stinkpoep) of diarree van kregen..

Op dit merk doen ze t erg goed, goede stevige poep en in de weekends krijgen ze van Whiskas maaltijdzakjes als extra..

ook meng ik wel eens Purina erdoor, dat is een merk dat volgens mij zowel in dierenspeciaalzaken als in supermarkten word verkocht, gewoon voor de extra lekker, alhoewel t ze niet eens veel uitmaakt...
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Waarom worden het premium voer altijd aangeduid met het duurdere voer? Dan vraag ik me af hoeveel jij per kat per dag aan voer kwijt bent.

Groetjes, Muis
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Als je bij de Da na vraagt zegt hij meestal dat RC heel goed is en ik gebuik zelf RC fit 32 en varitatie brokjes van een dierenwinkel als extra erbij maar ze krijgen hier op dit monemt rc gemekt met variatiebroken ongeveer zo.n 45 gr per kat, en sávonds gewoon blik.

Als ik uit zou rekenen wat ik kwijt ben per week en ik zou dan elke week brokjes kopen zou ik net zo duur uit zijn als om de 2 maanden rc te kopen dus als je het goed uit rekent ben je dan toch goedkoper uit met rc.

dat kost voor 4 kilo 30 euri, en bij de supermarkt per week een pak halen van ongeveer 3 euri scheelt toch een hoop.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik geef mijn kat Dokus nog steeds Whiskas. Op zich zie ik in mijn ogen dit als "gewone" voer. Je bent eigenlijk helemaal niet veel goedkoper uit hoor als je RC met Whiskas vergelijkt.
Ik heb ooit in een topic een berekening gemaakt waarbij je kunt zien dat het niet zo veel scheelt. Integendeel. Je betaald voor Whiskas zelfs meer. Hier is de link: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3650.

Je kunt natuurlijk ook kiezen voor natuurvoer (voer die biologisch is gemaakt). Er zit daar natuurlijk ook wel vlees in. Merken die hier aan voldoen zijn:
- Yarrah (ingeschreven als test persoon);
(Corrigeer me als ik fout zit) Carrocat (zelf niet geprobeerd) en Acana (ook niet geprobeerd);

Er zullen vast wel meer merken zijn die biologisch zijn, maar goed dit zijn diegene die ik weet.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik weet niet of ik duurder uit ben met een "gewoon"pak voer hoor :smile:..

ik heb een goed groot pak, je hebt kleinere van 1.19 en de grote (die ik dus heb)
ik betaal 1.99 de pak, en daar kom ik de week meestal ruim mee door (tenzij ik die katten weer verwen omdat ze toch nog wel wat meer lusten :grin:)
dus per maand ben ik ook nog eens praktisch niets kwijt :grin:

Dus ben ik ook nog eens goedkoop uit :grin: :wink:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Als je het zo bekijkt inderdaad ja :)
Gebruikersavatar
Sjimmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2003 14:55

Bericht door Sjimmy »

Ik heb die topics ook een beetje gevolgd.
Eerst gaven we blikvoer en brokken van de Super
Maar dat blikvoer at ze gewoon niet. Alleen de paté vind ze wel lekker.
Nu geven we, oa nav van de topics, brokjes van RC en af en toe een zakje of blikje whiskas.
Wat ik het nadeel vind hieraan is dat ze minder hoeft te eten voor voldoende voedingsstoffen.
Ze zit vaak te miauwen. Maar ze komt dan wel weer aan als ik wat extra geef en dat is ook weer niet de bedoeling.

Zo'n zak van 4 kg van RC doe je wel lang mee, het kost 1 x veel maar verder hoef je in principe niks erbij te kopen. Ik denk dat het qua kosten niet veel uit maakt.
Groetjes,
Petra
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Sabrina schreef:Ik geef mijn kat Dokus nog steeds Whiskas. Op zich zie ik in mijn ogen dit als "gewone" voer. Je bent eigenlijk helemaal niet veel goedkoper uit hoor als je RC met Whiskas vergelijkt.
Ik heb ooit in een topic een berekening gemaakt waarbij je kunt zien dat het niet zo veel scheelt. Integendeel. Je betaald voor Whiskas zelfs meer. Hier is de link: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3650.

Je kunt natuurlijk ook kiezen voor natuurvoer (voer die biologisch is gemaakt). Er zit daar natuurlijk ook wel vlees in. Merken die hier aan voldoen zijn:
- Yarrah (ingeschreven als test persoon);
(Corrigeer me als ik fout zit) Carrocat (zelf niet geprobeerd) en Acana (ook niet geprobeerd);

Er zullen vast wel meer merken zijn die biologisch zijn, maar goed dit zijn diegene die ik weet.
Oke Sabrine dit bedoelde ik ook, jou berekening klopt als een bus.
Ik kon het alleen niet zo goed uit leggen als jij.


Malou dan ben je inderdaat heel goed koop uit zeg.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Binky schreef:...
Oke Sabrine dit bedoelde ik ook, jou berekening klopt als een bus.
Ik kon het alleen niet zo goed uit leggen als jij.
...
:edance: :allah: Sorry, herstel. Dank je Binky, maar dat is te veel eer ;)
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Onze katten krijgen Iams brokken en voor het lekker ook dagelijks een Whiskas maaltijdzakje (samen 1 voor de smaak). Ik voer dus beide ;)
Gast

Re: Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium me

Bericht door Gast »

kikker schreef:Hallo,

Ik ben een beetje de discussies over supermarktvoer versus premium voer aan het volgen en ik zie voornamelijk mensen die premium voer geven. Zijn er hier ook mensen die wel het 'gewone' goedkopere voer gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen?
van de Aldi, heel gewoon voer.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou als je met de "gewone" merken bijvoorbeeld whiskas bedoeld, die heb ik wel gehad. Toen ik Quinto net had kreeg hij whiskasbrokjes en 's avonds een beetje whiskasblikvoer. Al snel bleek dat hij maar honger bleef hebben. Toen ben ik overgestapt op Iams. Is inderdaad in aanschaf duurder maar hij had veel minder nodig en zat dus veel eerder vol. Als bijkomend voordeel zag ik dat zijn vacht veel mooier werd.
Na het bekend worden van de onnodige testen die Iams op dieren uitvoert ben ik overgestapt op RC en dat bevalt me prima. Je hebt minder nodig en je katten zien er naar mijn idee gezonder uit.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

ze krijgen van mij brokken en zakjes voer van kitekat,ze delen dan 1 zakje per dag en brokken staan er altijd.ze doen het er prima op.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gast

Bericht door Gast »

Wauw, wat een respons! Dank jullie voor alle antwoorden. Ik heb inderdaad ook zitten rekenen en de premium voeren zijn qua prijs inderdaad te vergelijken met bv. Whiskas. Maar Whiskas is dan wel weer ongeveer het duurste 'gewone' merk. Als je de berekening met Kittekat of het Aldi voer maakt scheelt het toch behoorlijk in prijs hoor. Maar ik vind het een moeilijke beslissing. Ik wil natuurlijk ook het beste voor mijn kat!

Ik heb ook de voedingsstoffen vergeleken van RC of Iams, ik weet niet meer welke, en het pak Gourmet dat ik thuis heb staan. De verschillen zijn dan echt heel minimaal (0.9 versus 1.1 % calcium en 35% versus 32% vet, in die orde van grootte). Ik weet het dus nog steeds niet!
Gesloten