Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium merk)?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Als een kat veel vlees moet eten heb ik toch wel een probleem... Mijn kat eet ook graag konijnenkorrels en kippeneten :???:
Ik weet het, ik heb een rare kat :smile:
Hij krijgt verder droge brokken en af en toe wat vers vlees als extra. In de winter geef ik ook van die paté want Kimba zit ook buiten dus dat extra vet kan geen kwaad.
Weten katten eigenlijk wat goed voor ze is of moet ik een oplossing gaan bedenken zodat hij niet meer bij het eten van de kippen en konijnen kan?
Hij eet er nu geen grote hoeveelheden van, maar als dat schadelijk is wil ik het toch graag weten.
Het zal in elk geval niet simpel zijn om hem ervan weg te houden want bovenop het hooi en stro ligt hij het liefst (en is hij beschut tegen kou en regen).
Weet iemand hier meer over?????

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Bericht door Miepje »

Skunk schreef:Het gaat er niet om wat voor merk je hebt. Als je kat het voer lekker vind en het is gezond dan zou ik dat nemen. Behalve als je een beetje krap zit dan zou ik je kat gewoon laten wennen aan het goedkopere voer. Dat is meestal net zo lekker maar dan hoef je niet voor het merk te betalen. Zoals ik al in een eerder bericht onder een andere topic zei: Als je goedkoop maar toch gezond voer wilt voorschotelen aan je kat, dan zou ik TomPoes Variantjes nemen.
Ik koop nu Kittekat voor Miepje en die is even duur als de TomPoes Variantjes. Zit hier nou nog veel verschil tussen?
Gebruikersavatar
cvwinkoop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jun 2007 18:36
Locatie: Leeuwarden

Bericht door cvwinkoop »

Ik geef de kat ook gewoon geen merk voer, ze eet het dus ik zie ook geen reden om duurder merkvoer te kopen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Er wordt beweert dat Premiummerken beter zijn dan gewone merken (voor de vacht, tandsteen enz), maar echt bewijzen dat dat zo is is altijd lastig, dus dat is een beslissing die iedereen zelf moet nemen (ook afhankelijk van je budget natuurlijk).

Wel is het zo dat ook gewone merken in ieder geval niet slecht zijn voor de gezondheid van je kat, dus je doet er je kat gelukkig geen schade mee. Vers vlees is uiteraard het allerbeste (mits je dit heel uitgebalanceerd doet), maar dat is meer werk en ook wat onsmakelijk om te bereiden (tenminste dat vind ik ;-)), dus dat wil niet iedereen.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Ik heb ook geprobeerd om een goedkoper voer te geven. Alleen, we moesten ze toen veel meer kammen, er kwam echt heel veel haar uit hun vacht en ze stonken dat het geen naam meer had (als ze naar de bak gingen).

Dus toch maar terug Hill's. En... hun vachtjes blijven heel erg mooi, zonder ze om de andere dag te moeten te kammen. En de kattenbak riekt nu ook niet meer.

Voor ons dus geen goedkope brokjes meer.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

ik probeer af te wisselen, uit budgettaire overwegingen ;) tegenwoordig heb ik altijd friskies-brokjes staan maar Sumi krijgt van mij om de twee dagen premium.

voor Ayo, omdat ze nog kitten is, heb ik RC babycat in huis, en voor daarna heb ik al Hills in huis. ze krijgt wel natvoer van whiskas omdat ze dat van haar vorige eigenaar altijd kreeg (maar slechts 50 gram per dag). waarschijnlijk krijgt ze premium droogvoer totdat ze overstapt op volwassen voer en dan wissel ik af net zoals ik bij Sumi doe. natvoer krijgt ze wel van niet-premium merken.

wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe whiskas "rijk aan"? er zit 15% vlees of vis in, en dat terwijl het premium natvoer ook vaak maar 4% geeft. het is niet van een premium merk, maar lijkt me wel gezond. en Sumi is er gewoon zot van!
Gebruikersavatar
Ruudje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jul 2007 18:42
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Ruudje »

Tux krijgt premium voer. Dat was in de 1e instantie geen bewuste keuze. We hebben hem in het begin gegeven wat hij in het asiel kreeg, om de verandering zo klein mogelijk te houden. We zijn er gewoon uiterst tevreden over geraakt. Hij heeft inderdaad zoals gezegd word een mooie vacht en gezonde tanden, maar hij ruikt ook vreselijk lekker en is volgens de dierenarts perfect op gewicht.
Nu kan ik moeilijk oordelen over een ander en zijn of haar kat of katten, maar in ons geval lijkt het er op dat we helemaal niet zoveel duurder uit zijn. De kat eet nl bij lange niet zo veel. Het lijkt alsof het voer beter voedt, waardoor hij minder nodig heeft.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij slechts 1 kitten hebben en dat het ook niet zo'n schrokop is. Alles wat we hem tot nu toe gegeven hebben eet hij bescheiden en in porties op, al heeft hij zeker voorkeuren.
Ik weet dus niet 100% zeker of het allemaal zoveel beter is, of dat het allemaal toeval is, maar met 1 katje is het goed te perimenteren.
Wij hadden vroeger thuis een poesje dat alles uit de supermarkt at en zelfs voor de meeste duurdere merken haar neus op trok. Het beestje is ook oud geworden. Ik denk dat het goed kan, maar dat je veel meer bezig bent met het zelf uitbalanceren.
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Bericht door Miepje »

Ik geef Miepje nu de TomPoes Variantjes. Eerst kreeg ze de brokjes van Kittekat. Maar daar laat ze altijd dezelfde brokjes van liggen. De variantjes eet ze wel altijd helemaal op en ze vind ze ook lekker. Ik heb het idee dat ze niet goed tegen blikvoer kan. Ik geef haar alleen een klein beetje blikvoer als ze haar wormenpil moet hebben. Ik koop dan zo'n klein blikje van gourme en geef haar daar de helft van en de andere dag de andere helft.
smoef
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 aug 2007 11:45

Bericht door smoef »

Ik ben net overgestapt van whiskas junior droog en nat naar 'sensitive'....
Heb het idee dat Juffie er niet goed op reageerde; vaak poepen, een wat dunnere, hevig stinkende ontlasting, winderigheid.
Ze kreeg het bij de opvang dus een tijdje blijven voeren, maar ik hoop dat ze het hier beter op gaat doen.
Barley krijgt het van de weeromstuit ook..... :grin:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Wiskas geeft heel vaak nare ontlasting en zit ook boordevol geur, kleur en smaakstoffen!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
FokSuk
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2007 21:05
Locatie: Noord Brabant

Bericht door FokSuk »

Je moet kijken naar de ingrediënten, hoe meer vlees erin zit hoe beter, katten zijn tenslotte echte carnivoren en granen kun je ze beter niet geven, en dat is nou net waar brokken vol mee zitten want dat is lekker goedkoop.
60 jaar geleden waren er nog geen brokken en hadden katten geen last van de welvaartsziekten waar ze nu vaak mee kampen, dat zet je toch aan het denken nietwaar?

Geef je katten zoveel mogelijk waar ze 'recht' op hebben, en dat is vlees, liefst vers (nrv of barf), eventueel gemalen (kvv) Daarvan hebben ze ook nog eens veel minder ontlasting die niet stinkt. En anders is goed natvoer nog altijd beter dan brokken omdat ze dan in ieder geval genoeg vocht binnenkrijgen (voorkomt blaasgruis)

Natuurlijk is goedkoop fijner dan duur maar ik vind kwaliteit (en dat kan nou eenmaal niet voor een paar centen) belangrijker, we willen toch allemaal het beste voor onze dieren, dan mag het toch wel een paar dubbeltjes duurder zijn. Dan neem je zelf maar een biertje of wijntje minder ;-)
Afbeelding
funnygirl72
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2008 13:26

Re: Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium merk)?

Bericht door funnygirl72 »

hoi allemaal,

Ik geef mijn katten Kitkat kwam bij de consumentenbond als beste uit de test ik overweeg wel ander droogvoer te gaan geven gebruik ook daarvoor Kitkat, igor houdt niet zo van blikvoer, moos eet echt werkelijk alles ik kan vis gerust met kip mengen :lol:
Ikke
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2008 11:39

Re: Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium merk)?

Bericht door Ikke »

heb al katten van toen ik nog kein was en kan weet uit ervarin dat "premium" voer echt wel beter is voor de kat. De katten van mijn moeder zijm postief getest op luxose en dankzij hun premium voer zijn ze nu 5 jaar later nog steeds rond en gezond. ook wij geven onze katten Hill's en ze lusten zelfs geen andere brokken. voor hun natvoer, wat ze kreigen als extraatje pakken we wel naar warenhuismerken.
peperbuske
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2008 21:37

Re: Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium merk)?

Bericht door peperbuske »

Mijn katten zijn dol op whiskas. Felix lusten ze ook, maar Als het aan mijn katten lag, dan kochten ze........
Elly
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Re: Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium merk)?

Bericht door Babiche »

Hee allemaal!

Ik kwam dit artikel vandaag tegen op nu.nl:
http://www.nu.nl/news/1722392/37/Goed_k ... _zijn.html


Dat dus C1000 voer bijvoorbeeld even goed zou zijn als een duurder merk. Want alle voedingsstoffen zouden er in zitten.
Nou vraag ik me ook af of ze getest hebben welke slechte voedingsstoffen er in zitten. Bijvoorbeeld een teveel aan zout.
Maar goed daar staat iets meer over op de consumentenbondpagina, zie ik net.
Alleen als je lid bent, kun je alles volledig lezen.
Ze zeggen dat natvoer beter zou zijn. Terwijl ik begrepen heb dat dit juist niet zo is. :edoh:
Gesloten