Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium merk)?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hier krijgen ze diarree van Whiskat of andere supermarktmerken en doen het dan ook naast de bak...
Zodra ik maar een snoepje geef, is het bij sommigen al mis. Dus voorlopig blijven we lekker op de RC :cool:
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Ik voer inderdaad ook whiskas en ze poept ook naast de bak, ik ga nou weer over op de maaltijdzakjes van RC. Het leek op een voedsel intoleratie zei de dierenarts. Ze vinden die maaltijdzakjes heerlijk en het is maar net ietsje duurder als Whiskas.
Gast

Bericht door Gast »

Hoi hoi,
Waar kun je de maaltijd zakjes van RC krijgen, ik dacht namelijk dat ze alleen maar brokjes hebben.....
:imstupid:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Brendah schreef:Hoi hoi,
Waar kun je de maaltijd zakjes van RC krijgen, ik dacht namelijk dat ze alleen maar brokjes hebben.....
:imstupid:

Dit zelfde dacht ik ookvolgens mij hebben ze ook alleen maar brokken van RC, van maaltijdzakjes van rc heb ik nog nooit gehoord of gezien bij de dierenspeciaalzaak.


Ik geef sinds een aantal maanden nu fit 32 van RC en Binky valt daat toch wel vanaf al is het niet echt veel, maar toch elke beetje bij beetje toch wat.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Brendah schreef:Hoi hoi,
Waar kun je de maaltijd zakjes van RC krijgen, ik dacht namelijk dat ze alleen maar brokjes hebben.....
:imstupid:
Maaltijd zakjes van R.C bestaan zeker wel, je kan ze halen (tenminste bij ons) bij de DA... :grin:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Onze oudere kat krijgt supermarktvoer (allerlei soorten en merken, als het maar zonder vis is) omdat zij dat graag lust en dat goed kan verteren. Van vis of light-brokjes moet ze overgeven. Ze is nu 8 en kan binnenkort overgaan op senior of zo, of hoe het ook alweer heette.

Onze kleine krijgt nu babybrok van RC, binnenkort kittenbrok van RC en dan ook supermarktbrok, misschien wel gemengd met RC of als ze supermarktbrok niet lust, alleen RC. Ze krijgt ook maaltijdzakjes voor kitten (elke dag een beetje, afgewisseld met babybrok).

Ze vinden hun eten heerlijk, dus we houden het eerst maar mooi zo.
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

Bericht door mickey »

Ik geef nu gewoon supermarkt voer. Ik heb Mickey wel van toen ze kwam tot zo'n 5-6 maanden royal canin gegeven, een goede start...
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

mickey schreef:Ik geef nu gewoon supermarkt voer. Ik heb Mickey wel van toen ze kwam tot zo'n 5-6 maanden royal canin gegeven, een goede start...
Waarom blijf je het niet geven? Een goede voortzetting... :razz: :wink:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hallo allemaal,

Eigenlijk zijn er dus drie kwaliteitsklasses op droogvoergebied:
- de soorten uit de supermarkt;
- de premium merken van de dierspeciaalzaak;
- het droogvoer van de merken als Yarrah, Bandit, Felidea die als enigen stellen dat zij niet het voor menselijke consumptie afgekeurd materiaal gebruiken. De anderen komen niet verder als 'de beste grondstoffen' en dan vraag ik me altijd af: "Welke beste grondstoffen, waarvan?"

Ik vind het leuk voor m'n dieren om af en toe wat te knabbelen te hebben, maar ik voel er niets voor om hen iets voor te zetten waarvan ik bang ben dat het op langere termijn in meer of mindere mate schadelijk voor hun gezondheid zal zijn.

Groetjes,

Suzan
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

Bericht door mickey »

@Marije Omdat het niet noodzakelijk is en zelfs gevaarlijk is voor de grote kat die we ook hebben
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

ik geef Eukanuba, te koop in de dierenspeciaalzaak en hier in België door vrij veel dierenartsen aangeraden. Eerst gaf ik Friskies brokjes, maar moet toegeven dat ik echt wel merk dat pitou minder eet (want veel voedzamer) en er beter uitziet, bovendien vindt ze de eukanuba brokjes ook heel lekker
groetjes
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Suzan schreef: Bandit, Felidea
Hoi Suzan,
Deze twee merken ken ik niet, kun je er wat meer over vertellen?
groetjes
Danielle
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik geef sisje van 9 jaar nu nog whiskas senior. Maar na dit topic gelezen te hebben, denk ik toch dat ik over ga op rc indoor.
Tis misschien in een keer ff een uitgave maar als het echt zo is als jullie beschrijven : de goede vacht, het mindere eten ( nu begint ze steeds meer te eten lijkt wel ) dan is dat het wel waard vind ik
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

sisje schreef:Ik geef sisje van 9 jaar nu nog whiskas senior. Maar na dit topic gelezen te hebben, denk ik toch dat ik over ga op rc indoor.
Tis misschien in een keer even een uitgave maar als het echt zo is als jullie beschrijven : de goede vacht, het mindere eten ( nu begint ze steeds meer te eten lijkt wel ) dan is dat het wel waard vind ik
Ja dat is ook precies waarom ik ben overgestapt. Ik had ook het idee dat Quinto steeds maar meer at en meer at en toch honger bleef houden met Whiskas. Nu met Rc is dat helemaal over. Probeer gewoon eerst eens een zak, dan kan je zelf zien of je het beter vindt.
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik zal het zeker gaan proberen. Maar het is een binnenkat en ik heb haar uit het asiel. En in dr paspoort stond dat ze toen ze daar kwam last had van tandsteen.
Dus ik moet even kijken of ik rc indoor neem of rc oral
Gesloten