Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium merk)?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Xenobinol
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 apr 2004 17:00

Bericht door Xenobinol »

Ik voer mijn kater eigenlijk van alles.
Maar met name is ie gek op pate uit kuipjes, het merk van dirk v/d broek en lidl zijn favoriet.
Daarnaast voer ik whiskas junior brokken en one van purina.
C1000 eigenmerk en gourmet uit blik doen het ook uitstekend, whiskas uit blik laat ie echter staan, tja het blijven rare wezens..
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Die van mij houdt het meest van RC brokken en Whiskas maaltijdzakjes... Sja, de 10 kg zak aan Whiskas brokken moeten toch een keer echt op, voordat ik een 10 kg zak RC koop.

Daarnaast durf ik niet Dokus supermarktvoer te geven omdat hij te kieskeurig is. Doordeweeks eet hij dus ook nooit 80 gram aan brokken. Hoogstens 40... Ook niet als het week.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Waarom meng je de twee soorten voer dan niet?? Zo kan je de Wiskas brokken opvoeren samen met RC, en krijgt hij beide binnen.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Mijn poes vindt Whiskas het lekkerst: de maaltijdzakjes eet ze achter mekaar op en de brokjes eet ze ook altijd helemaal op.
Ik heb ook een grote zak RC gekocht (Kitten 34) en die vindt ze volgens mij niet zo lekker als Whiskas. Ze eet het wel, maar meestal gaat ze eerst met haar pootjes eromheen harken om er later pas van te gaan eten. Bij Whiskas gaat ze altijd meteen eten.
Maar misschienis dat een kwestie van wennen.

Ik kan niet zeggen of ze er beter van is geworden nadat ze RC is gaan eten. Merk weinig verschil!
Mauw
Anonymous

Bericht door Anonymous »

6-2love schreef:Waarom meng je de twee soorten voer dan niet?? Zo kan je de Wiskas brokken opvoeren samen met RC, en krijgt hij beide binnen.
Daarover heb ik ook wel over zitten denken. Hier meng ik Whiskas brokken ook wel eens met RC. Het gevolg is dat hij met zijn poot door zijn bakje graaft naar de RC en de Whiskas laat hij liggen :???: Aan de andere kant ben ik bang dat hij nogal dik wordt door verkeerde verhoudingen waardoor er overvoeding ontstaat (hij heeft al een klein hangbuikje).
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ik ben nu eens veranderd naar Friskies en dat blijkt ook in de smaak te vallen bij Goya. Deze zakjes gaan binnenkort veranderen en worden dan Felix-zakjes. Ik heb in het begin ook moeten zoeken en blijkbaar heeft Goya een afwisselende smaak :???:
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb een tijd whiskas gegeven en daar deden mijn katten het ok op. Toen kreeg ik de tip om over te gaan op iams, na een paar weken zag ik al verschil, het vacht van mijn katten werd gewoon heel mooi. En ze doen het er prima op.
Maar eerlijk gezegt denk ik nog steeds dat ook whiskas ok is.
Gast

Bericht door Gast »

Mijn katten zijn dol op de brokjes van de Aldi en krijgen soms blikjes van de Colruyt, Sirikit of een aludoosje van de Lidl...ze zijn mooi gezond en eten smakelijk :lol:

Groetjes :catani:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

ik ben begonnen met gourmet brokjes, maar nadat ze eens een proefzakje iams op had heb ik besloten hierop over te gaan..... ik was toen toch al van plan naar een premium voer te gaan.

het verschil was goed te merken, vacht galnst meer en is vooral veel zachter... en ze is nog mooi wat gewicht kwijt ook.. en dat mocht ook best wel.

ze krijgt 40 gram op een dag en per week ook nog wat natvoer.....

ik heb daarna eens zitten rekenen en met de gourmet was ik precies net zoveel kwijt.....
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ik geef Goya hier normaal gezien brokjes met vis van Whiskas en die vond hij altijd lekker. Nu heb ik eens Friskies genomen en je moet hem nu eens naar die brokjes zien vliegen :grin: Die zijn bij hem dus ook goedgekeurd. Vroeger gaf ik ook die van Aldi, maar het verschil met zijn vacht is groot. Hij glanst nu zelfs ook meer. En dat van Aldi was sneller op en dit gaat langer mee :roll: Of lijkt het nu omdat die zakken van 2 kilo zijn :???: :lol:
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gast

Bericht door Gast »

Diesel en Roxy eten Babycat van RC, en als ze 4 mnd zijn gaan ze over op kitten.
's avonds als ik thuiskom delen ze een half zakje whiskas, met Whiskas brokjes.
Even een paar seconden in de magnetron, en smullen maar.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Toen ik Okki en Quinty net kreeg heb ik ze ook R.C Kitten gegeven, omdat ik dacht dat R.C ook het beste was voor poezen, maar alleen bij ons was dit niet het geval, want Quinty kan niet tegen een soort stof dat in R.C zit, dus zijn we overgestapt naar Gourment brokken en dit gaat wel goed en elke avond krijgen ze een zakje Whiskas natvoer...krijg geen klachten. :wink:
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Ik voer nou R.C veterinary diet aan de kittens, eerst hadden ze daar ook zakjes natvoer van. Ik heb het benauwde gevoel dat ze nou niet genoeg voedingstoffen binnen krijgen, ik geef ze naast de R.C, Whiskas kitten maaltijdzakjes. Met de R.C krijste Tapaz al zo dat ze honger had, maar nou is het nog veel en veel erger. Ik denk dat ik toch maar weer even terugschakel op de RC maaltijdzakjes, die zijn helemaal niet zo duur inderdaad.
Kan het ook zijn dat Tapaz van de Whiskas aan de diarree raakt? Ze verteerd ook maar de helft dat zie ik aan haar ontlasting, die ze tegenwoordig niet in de kattenbak doet maar ernaast. Als ze diarree heeft wil ze niet in de kattenbak.
Mensen ellende is erg. Dieren ellende nog erger, het wordt veroorzaakt door ellendige mensen!
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Ik voer nou R.C veterinary diet aan de kittens, eerst hadden ze daar ook zakjes natvoer van. Ik heb het benauwde gevoel dat ze nou niet genoeg voedingstoffen binnen krijgen, ik geef ze naast de R.C, Whiskas kitten maaltijdzakjes. Met de R.C krijste Tapaz al zo dat ze honger had, maar nou is het nog veel en veel erger. Ik denk dat ik toch maar weer even terugschakel op de RC maaltijdzakjes, die zijn helemaal niet zo duur inderdaad.
Kan het ook zijn dat Tapaz van de Whiskas aan de diarree raakt? Ze verteerd ook maar de helft dat zie ik aan haar ontlasting, die ze tegenwoordig niet in de kattenbak doet maar ernaast. Als ze diarree heeft wil ze niet in de kattenbak.
Mensen ellende is erg. Dieren ellende nog erger, het wordt veroorzaakt door ellendige mensen!
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Bericht door Maya »

Toen die van mij nog kittens waren, kregen ze RC Babycat en later RC Kitten. Maar sinds ik weer bij mijn ouders ben gaan wonen, krijgen ze Variantjes van Tom Poes, omdat Cheeky elke keer als een gek op die brokjes aanviel (de katten van mijn ouders eten die brokjes al 10 jaar) als ze beneden kwam terwijl ik boven die dure RC had staan! En met 4 katten vind ik het gewoon lekkerder dat er altijd brokjes klaarstaan, kunnen ze alle 4 eten hoeveel en wanneer ze willen.
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gesloten