Nieuw voer kittens introduceren

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Lau92
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 sep 2022 23:21

Nieuw voer kittens introduceren

Bericht door Lau92 »

Ik heb eind augustus twee kittens uit het asiel meegenomen. Ze kregen daar hills kittenvoer, dus dat heb ik ze eerste weken ook gevoerd.

Echter wil ik ze graag graanvrij voeren en na het inlezen wil ik graag applaws, purizon of nutrivet proberen. Hiervan heb ik proefpakket gekocht en inmiddels in huis.

Maar hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Ze lijken wat gevoelig op de darmpjes, want ze hebben soms diaree of zachte ontlasting. Hopelijk verbeterd dit met graanvrij voer.

Maar hoe ga ik nu te werk om te kijken wat ze t lekkerste vinden en het beste op doen? Zet ik 3 bakjes neer en kijk ik waar ze op aanvallen? En ga ik dit dan mengen? Of begin ik met een van de merken en ga ik dit eerst mengen met hills en kijk ik hoe dat gaat?

Ik weet dat je moet mengen voor de darmpjes, maar ik wil ook niet teveel wisselen. Dus iemand tips om te kijken welk vd 3 merken het beste voor ons gaat zijn, zonder de al wat gevoelige darmpjes te ontregelen?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nieuw voer kittens introduceren

Bericht door Anne »

Kittens staan bekend met gevoelige darmpjes. Daarom was het heel slim van jou om ze eerst het voer te geven wat ze al aten toen ze bij jou kwamen.
Geef je nu alleen de hills kitten brok of krijgen ze ook kitten natvoer?
Als ze soms al zachtere ontlasting hebben zul je nog voorzichtiger moeten zijn en nieuw voer langzaam introduceren en als dat na een paar weken goed blijft gaan kun je weer iets anders introduceren. Dus nooit 3 soorten gelijk anders zie je niet waar ze op reageren
Zelf meng ik nieuw voer eerst door hun oude voer, ik bouw dat op met 1 eetlepel per dag. Je kan het ook opbouwen met een halve eetlepel per dag
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
lavenderlily
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 dec 2009 09:15

Re: Nieuw voer kittens introduceren

Bericht door lavenderlily »

Ik volg even. Ook kittens bij de dierenbescherming gehaald. Begonnen met het voer dat ze daar ook kregen aangevuld met natvoer dat ze, volgens de dierenbescherming, daar ook kregen. maar nu dus mijn kleintjes aan de diarree. Nu dus maar weer helemaal terug naar de Hill's voeding aangevuld met physsilium vezels.
Gelukkig zijn ze wel eg speels en lijken er geen last van te hebben.
blikopener van Divah(13), Lucy(9), Pino (8) en Brammetje, 3 mnd.
Plaats reactie