Brokjes

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Zus123
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2022 22:45

Brokjes

Bericht door Zus123 »

Hallootjes!
Daar ben ik weer

Joep is inmiddels 13 weken oud en hij wordt super kieskeurig met de brokjes die hij krijgt. Hij krijgt purina one junior. Als ik verse brokjes in z’n bakje doet eet hij er lekker van maar na een paar uur kijkt hij er totaal niet meer naar om. En ik heb het idee dat ze dan niet meer ‘vers’ genoeg zijn voor meneer. En voor mijn idee was ik meer brokjes aan het weggooien dan dat hij ze at

En nu heb ik het volgende geprobeerd. Ik heb de ‘overige’ brokjes aangelengd met water dat het soort nat voer word en dat eet hij weer als een malle op. Terwijl het dezelfde brokjes zijn.

Ik snap het niet meer helemaal
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Brokjes

Bericht door Ani »

Hoi!

Krijgt Joep alleen brokjes als voeding? Brokvoer is droog en kan, als een kat niet voldoende drinkt vochtekort veroorzaken. Daarom is het belangrijk om ook natvoer aan te bieden, eigenlijk meer natvoer dan brokjes. Mijn ervaring is dat afwisseling van vleessoorten ook doet eten, let daarbij ook op de ingrediënten in voer, bevat het voldoende vlees?

In purina junior brokjes zit slechts 17% (kip) vlees, er zitten veel granen en vulmiddelen in. Beter zou je dan kiezen voor een brok met een hoog vleesgehalte en voorzien van verschillende soorten vlees (bv. Acana.)

Daarnaast is het onbeperkt aanbieden van brokjes (voer) niet raadzaam. Je kunt beter verschillende keren eten aanbieden. Liefst nog nadat Joep lekker actief is geweest. Door onbeperkt voer aanbieden kan een kat verzadigd raken en daardoor minder interesse krijgen in de brok of het aangeboden natvoer of vlees,, of juist gaan over eten. Hierbij een interessant artikel met een infomatief filmpje over (onbeberkte) voeding.

https://www.catmoneo.nl/hoe-vaak-eten/
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie