Asielkat eet slecht

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
jose1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 sep 2016 15:09

Asielkat eet slecht

Bericht door jose1986 »

3 weken geleden heb ik een kat geadopteerd uit het asiel. Zijn naam is Sjors en hij weegt 7,55 kilo. Zijn vorige eigenaar heeft hem ontzettend verwend met katten snoepjes en ik merk ook dat hij gaat schooien als ik zelf aan het eten ben dus hij heeft altijd verkeerd gegeten.

Van het begin af aan eet hij nu dus slecht sinds hij bij mij is. De brokjes die ik had meegekregen vanuit het asiel (Hills) wilde hij direct al niet eten bij mij. Ik heb een andere soort voor hem gekocht (Royal Canin) en dit ging een week redelijk goed. Daarna ging hij die ook weer minder eten. Ik heb toen een klein beetje natvoer erdoor gedaan en het leek weer even goed te gaan. Nu is hij daar ook op uitgekeken en eet hij echt maar de helft van wat hij zou moeten eten. En hij krijgt al minder omdat hij uiteraard moet afvallen.
Alleen natvoer heb ik ook geprobeerd maar dan eet hij ook minimaal. Drinken gaat wel goed.

Is het een kwestie van volhouden? Of hebben jullie hier misschien nog tips?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Asielkat eet slecht

Bericht door Anne »

Het kan ook zijn dat je kat last heeft van haarballen en daarom zo slecht eet
Dat is hier ook al een paar x gebeurd
Geef hem dagelijks haarbalpasta en dan moet je na 4 dagen resultaat gaan zien
Heb je overigens met het asiel overlegd? At hij daar ook zo slecht?

Fijn dat er weer een asielpoes is geplaatst👍
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
jose1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 sep 2016 15:09

Re: Asielkat eet slecht

Bericht door jose1986 »

Hij zat nog niet zo heel lang in het asiel en daar at hij inderdaad ook slecht. Ik kreeg van hun de tip om een beetje natvoer door zijn brokjes te doen.

Verder is hij daar helemaal nagekeken door een dierenarts, inclusief zijn gebit en dat was allemaal goed.

Haarbalpasta ga ik direct halen vanmiddag. Is het proberen waard. Thx 😁
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Asielkat eet slecht

Bericht door Anne »

Hopelijk werkt het🙏
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie