Natvoer (puur voor vochtopname)

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
YVDW_97
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2022 14:29

Natvoer (puur voor vochtopname)

Bericht door YVDW_97 »

Hey!

Wij geven momenteel carnilove duck & pheasant brokjes aan onze 2 katten. Heel tevreden over! 1 katje moet wel nog wat aan de smaak wennen. Moest het toch geen succes zijn gaan we orijen proberen, maar ik hoop toch dat ze de carnilove allebei lekker gaan vinden. Wij hebben dit rustig opgebouwd.

Nu wil ik heel graag natvoer toevoegen puur om ervoor te zorgen dat ze meer vocht binnen krijgen (ze hebben al een miaustore fontein), maar ik verschiet ervan hoeveel ze moeten krijgen van het natvoer als ik 1 maaltijd van de 2 zou willen vervangen. Het wordt best duur op die manier.

Ik vroeg me daarom af of aanvullend natvoer (cosma soup) even efficiënt is voor vochtopname dan compleet natvoer. Omdat ik natuurlijk niet wil dat ze dikker worden... moet ik dan evengoed een beetje van hun brokken af houden, want natvoer bovenop brokken levert dan weer extra calorieen? Maar als het aanvullend is en ik hou wat van hun brokken af krijgen ze dan weer tekorten...?

Alsook: Hoeveel natvoer moeten ze krijgen voor het echt zin heeft dat het vocht aanvoert? Is een halve pouch per kat voor wat extra vocht al voldoende of moet ik me dan altijd aan de aanbevolen hoeveelheid houden vooraleer het zin heeft?

Bedankt voor het meedenken! Het is dus puur voor wat extra vochtinname dat ik het zou geven.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer (puur voor vochtopname)

Bericht door Rik »

YVDW_97 schreef: 19 jan 2022 14:40 ... maar ik verschiet ervan hoeveel ze moeten krijgen van het natvoer als ik 1 maaltijd van de 2 zou willen vervangen. Het wordt best duur op die manier.
Om welke hoeveelheden gaat het dan? Hoeveel gram van wat?

Ik geef hier volledig kvv (vers vlees) en zit (met slim inkopen) op ongeveer €0,50 per dag per kat.

Het hangt dus ook een beetje af van de kwaliteit van het voer, hoeveel je er van moet geven. Ga dan ook niet blindelings af op wat de fabrikant zegt want dat kan nog wel eens verkeerd zijn.

Aanvullend voer kan prima om extra vocht te geven maar voordat we enig soort advies kunnen geven moeten we wel merken en hoeveelheid per dag weten.

Cosma soup is geen maaltijdvervanger maar een tussendoor snack. Die zijn altijd duur. Als je een maaltijd wilt vervangen moet je echt naar kwalitatief beter natvoer kijken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Natvoer (puur voor vochtopname)

Bericht door nellebel »

bij mij krijgen ze ook puur voor het vocht, maar ook voor evt medicatie mocht dat ooit nodig zijn, natvoer. ik leng het flink aan met water zodat het een soort soepje met een smaakje word. met een klein blikje doe ik dus 2 a 3 dagen voor 2 katten. dus dan is het qua extra calorieen niet zoveel.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
YVDW_97
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2022 14:29

Re: Natvoer (puur voor vochtopname)

Bericht door YVDW_97 »

Rik schreef: 20 jan 2022 06:48 Om welke hoeveelheden gaat het dan? Hoeveel gram van wat?

Ik geef hier volledig kvv (vers vlees) en zit (met slim inkopen) op ongeveer €0,50 per dag per kat.

Het hangt dus ook een beetje af van de kwaliteit van het voer, hoeveel je er van moet geven. Ga dan ook niet blindelings af op wat de fabrikant zegt want dat kan nog wel eens verkeerd zijn.

Aanvullend voer kan prima om extra vocht te geven maar voordat we enig soort advies kunnen geven moeten we wel merken en hoeveelheid per dag weten.

Cosma soup is geen maaltijdvervanger maar een tussendoor snack. Die zijn altijd duur. Als je een maaltijd wilt vervangen moet je echt naar kwalitatief beter natvoer kijken.
Cosma Soup is juist alles behalve duur, ze zijn heel goedkoop, vandaar dat ik dacht dat het als pure vochtaanbrenger mss niet slecht was. Staat ook gewoon op de lijst in de natuurlijke katten facebookgroep als aangeraden als ik me niet vergis, dus slecht zou ik het nu ook niet direct noemen.

Ik zoek vooral advies, vandaar dat ik buiten cosma soup niet veel zelf voorstel.
Ik had bijvoorbeeld thrive gezien. Dat lijkt qua structuur erg op de cosma soup (reepjes in veel nat). Is dan weer een pak duurder en er wordt maar liefst 2 tot 3 blikken per dag aangeraden.

Ik zoek iets zoals cosma of thrive: reepjes (geen blokjes) in saus. Daar zijn ze echt gek op. Hoeveelheid is afhankelijk van het merk natuurlijk.

Ik geef momenteel smorgends 30 gram carnilove brokken en in de avond elke kat 70g compleet natvoer (wild freedom). Van elks de helft van de aanbevolen hoeveelheid zodat het elkaar aanvult.
Omdat ik merk dat de wild freedom niet goed wordt gegeten en de cosma wel, zoek ik dus eerder iets dat de wild freedom kan vervangen maar me geen fortuin kost.
YVDW_97
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2022 14:29

Re: Natvoer (puur voor vochtopname)

Bericht door YVDW_97 »

YVDW_97 schreef: 21 jan 2022 16:59 Cosma Soup is juist alles behalve duur, ze zijn heel goedkoop, vandaar dat ik dacht dat het als pure vochtaanbrenger mss niet slecht was. Staat ook gewoon op de lijst in de natuurlijke katten facebookgroep als aangeraden als ik me niet vergis, dus slecht zou ik het nu ook niet direct noemen.

Ik zoek vooral advies, vandaar dat ik buiten cosma soup niet veel zelf voorstel.
Ik had bijvoorbeeld thrive gezien. Dat lijkt qua structuur erg op de cosma soup (reepjes in veel nat). Is dan weer een pak duurder en er wordt maar liefst 2 tot 3 blikken per dag aangeraden.

Ik zoek iets zoals cosma of thrive: reepjes (geen blokjes) in saus. Daar zijn ze echt gek op. Hoeveelheid is afhankelijk van het merk natuurlijk.

Ik geef momenteel smorgends 30 gram carnilove brokken en in de avond elke kat 70g compleet natvoer (wild freedom). Van elks de helft van de aanbevolen hoeveelheid zodat het elkaar aanvult.
Omdat ik merk dat de wild freedom niet goed wordt gegeten en de cosma wel, zoek ik dus eerder iets dat de wild freedom kan vervangen maar me geen fortuin kost.
Thrive zou aan 1 blik per kat 26 euro voor nog geen 2 weken zijn..
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer (puur voor vochtopname)

Bericht door Rik »

YVDW_97 schreef: 21 jan 2022 16:59 Cosma Soup is juist alles behalve duur, ze zijn heel goedkoop, vandaar dat ik dacht dat het als pure vochtaanbrenger mss niet slecht was. Staat ook gewoon op de lijst in de natuurlijke katten facebookgroep als aangeraden als ik me niet vergis, dus slecht zou ik het nu ook niet direct noemen.
Ik noem het ook niet slecht. Maar duur :) En als maaltijdvervanger (zoals jij aangaf) lijken er mij geschiktere voedingen (want dit is alleen aanvullend voer). Dan denk ik echt aan meer vlees erin. Maar als je gewoon alleen een vochtvervanger (met wat vlees) wilt hebben dan zal deze prima voldoen.

Hier zijn ze als snack ook dol op hete vriesgedroogd spul van cosma. Ik zie dat ze bij zooplus nu ook die van thrive hebben.

Maar welke andere soorten ook nog als reepjes in saus hebben weet ik niet.

Zelf geef ik, als ik een blikweekje invoer als afwisseling op de kvv, de Animonda Carny, Mac's cat en Feringa duo. Wil freedom heb ik ook een keer gehad. Ze vinden hier gelukkig alles lekker :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie