Voeding bij kitten met gevoelige darmen

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Laura1997
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 dec 2020 20:43

Re: Voeding bij kitten met gevoelige darmen

Bericht door Laura1997 »

Ik heb dat hier altijd afwisselend gegeven met kittenvoer. Maar lola heeft hier een ganse maand urinary moeten eten toen ze 5-6 maanden was en heeft hier in elk geval niks aan over gehouden. Hoe ik het altijd gedaan heb (nu nog) is als ze weer een slechte stoelgang periode hebben gewoon 2 dagen GI en dan is het weer weg. En dan wisselde ik weer naar kittenvoer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JessicavH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:15

Re: Voeding bij kitten met gevoelige darmen

Bericht door JessicavH »

Dankje! Ga ik die de volgende bestel sessie eens in mijn mandje gooien. Voor nu zijn ze weer rustig op rc kitten, dat vet verdragen ze toch slecht. Ben nu beetje zoekende naar natvoer en kip/vis combi waarbij ze niet gelijk aan de stinkende race k*k gaan :lol:
Laura1997
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 dec 2020 20:43

Re: Voeding bij kitten met gevoelige darmen

Bericht door Laura1997 »

Ik geef van natvoer animonda carny en daar doen ze het eigenlijk heel goed op, ze vinden niet alle smaakjes even lekker dus dat is even zoeken maar hier wordt er de helft van de maaltijden natvoer gegeven en dat weten en accepteren ze gewoon. Qua kipvis voer reageert pepijn hier iets te fel op purizon kipvis, op de pure vis van purizon doet hij het goed. Maar dat is volwassen voer, is nog niet aan de orde voor jou


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JessicavH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:15

Re: Voeding bij kitten met gevoelige darmen

Bericht door JessicavH »

Laura1997 schreef: 15 nov 2021 08:43 Ik geef van natvoer animonda carny en daar doen ze het eigenlijk heel goed op, ze vinden niet alle smaakjes even lekker dus dat is even zoeken maar hier wordt er de helft van de maaltijden natvoer gegeven en dat weten en accepteren ze gewoon. Qua kipvis voer reageert pepijn hier iets te fel op purizon kipvis, op de pure vis van purizon doet hij het goed. Maar dat is volwassen voer, is nog niet aan de orde voor jou


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja carny heb ik in het begin gegeven maar daar begin ik niet meer aan. Ze stinken uit hun nek, poriën alles... De lucht was zo heftig. En dunne dunne ontlasting.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Voeding bij kitten met gevoelige darmen

Bericht door Rik »

'Grappig' hoe katten toch verschillend kunnen reageren op hetzelfde voer. Hier las ik wel eens een blikweekje in en dan krijgen ze ook o.a. Animonda Carny. Daar hebben ze nooit last van gehad.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
JessicavH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:15

Re: Voeding bij kitten met gevoelige darmen

Bericht door JessicavH »

Rik schreef: 16 nov 2021 15:22 'Grappig' hoe katten toch verschillend kunnen reageren op hetzelfde voer. Hier las ik wel eens een blikweekje in en dan krijgen ze ook o.a. Animonda Carny. Daar hebben ze nooit last van gehad.
De visite ging op een gegeven moment eerder weg :lol: :lol: :lol:
SIB-Lover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2021 15:37

Re: Voeding bij kitten met gevoelige darmen

Bericht door SIB-Lover »

Ik herken dit vraagstuk! Ik deel graag mijn ervaring, misschien heb je er wat aan! ;)

Onze Siberische kittens zijn momenteel 8 mnd en bijna 6 mnd, toen ze kwamen wij zijn vol lof begonnen met overstappen op graanvrije brokken met hoog eiwitgehalte, want: op papier stukken gezonder dan brokken met graan en bewerkt/laag vleesgehalte.
Helaas bleef de ontlasting dun en slap. Met het geven van 2x per dag KVV ging dit al beter, maar ik was niet tevreden, en de bak stonk een uur in de wind!

Uiteindelijk zijn we weer terug gegaan naar Royal Canin, iets waar ik eigenlijk vanaf wilde omdat ik van mening ben dat de ingredienten niet super zijn, maar al na een paar dagen werd de ontlasting weer vaster!

Conclusie: voor ons werkte die "mooie" graanvrije brok met hoog eiwit gewoon niet hoe goed het op papier ook zou moeten zijn.

De kittens waren vanuit de cattery al gewend aan rauw, dat eten ze met smaak. Ze krijgen het hier 2x per dag en verder kunnen ze onbeperkt brokken eten. Ik denk dat volledig vers echt het beste is, ik zie namelijk dat de ontlasting echt het beste is wanneer je de brokken weglaat, maar wij willen tóch de combinatie aanhouden omdat KVV erg duur is (we hebben flinke kittens van nu al 5-5,5 KG!) en rauw vlees bederft snel dus wanneer je weg bent is het niet handig.

Wat betreft de brokken: ze krijgen nu Royal Canin Maine Coon brokken, we mengen de kitten met de adult variant. Ondanks mijn persoonlijke afkeur voor dit merk moet ik nu bekennen dat het écht goed gaat....;)
Natvoer werkte hier trouwens ook echt averechts, standaard dunne wanneer ze het hebben gegeten. En wij gaven de premium merken dus niet het goedkope spul. Rauw = echt top!
Plaats reactie