Kittens natvoer mengen met kvv

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
SIB-Lover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2021 15:37

Kittens natvoer mengen met kvv

Bericht door SIB-Lover »

Wij hebben twee sibeertjes, een poesje van bijna 6 maanden en een katertje van 14 weken. Ze eten momenteel Wellness Core Kitten droogvoer en krijgen 2-3x per dag een portie natvoer.

Ze hebben beiden in de catteries naast natvoer kennisgemaakt met KVV en eten dit prima. Omdat wij natvoer in eerste instantie wat praktischer vonden zijn we hier mee gestart, we kiezen bewust premium natvoer met hoog vleesgehalte, dus geen troep. Dit komt dus aardig dichtbij KVV, het is alleen niet rauw zeg maar.

Is het qua vertering prima om natvoer met KVV te mengen, al dan niet tijdelijk ivm rustig opbouwen? We willen toch weer wat meer KVV gaan voeren aangezien ze hier gewoon beter op reageren qua ontlasting. Ik wil niet te snel switchen aangezien ik merk dat de darmen daar niet zo blij mee zijn, ook tandjes wisselen en de afgelopen week wat stress door het wennen aan elkaar werkt niet mee dus we doen graag even rustig aan.

Wat voeren jullie? Hoe is de ontlasting? Onze honden aten voorheen altijd KVV en alleen al voor de goede keutels zou ik dit graag voeren! :-P Wel willen we graag onbeperkt de Wellness Core brokken aan blijven bieden zodat ze altijd eten tot hun beschikking hebben.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens natvoer mengen met kvv

Bericht door castratenkoor »

Ik combineer brokken, natvoer en rauw vlees. Hier altijd prachtige sigaren. Brokken staan er altijd. Tweemaal daags blikvoer en tweemaal per week rauw vlees van de slager.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
SIB-Lover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2021 15:37

Re: Kittens natvoer mengen met kvv

Bericht door SIB-Lover »

castratenkoor schreef: 20 sep 2021 12:03 Ik combineer brokken, natvoer en rauw vlees. Hier altijd prachtige sigaren. Brokken staan er altijd. Tweemaal daags blikvoer en tweemaal per week rauw vlees van de slager.
Super! Hier eten ze vrijwel alles, zou graag KVV als basis willen en daaromheen altijd brokken en afwisselen met natvoer. De ontlasting is nu wisselend ivm de leeftijd, ze zijn nog jong, wisselen tandjes en hebben wat stress gehad. Dus ik wil niet teveel tegelijk. Maar KVV langzaam mengen met natvoer in 1 bakje is dus geen probleem?
Plaats reactie