Wat kan ik het beste voeren?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zazou
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2021 15:16

Wat kan ik het beste voeren?

Bericht door Zazou »

Hi daar,

Ons poesje van 7 maanden is kort geleden gesteriliseerd. We hebben nog een jongere kitten en ze krijgen op het moment beiden kittenbrok. Moet ik dit blijven geven, of omdat de oudere gesteriliseerd is met oog op het gewicht toch overstappen op een ander voer voor haar? Ik ontvang graag jullie mening! :smile:
:cathappy: Vos, Zazou & Cookie
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Wat kan ik het beste voeren?

Bericht door Pikachu »

Een beetje langer kittenbrokjed geven is niet zo erg hoor. Je kittens zijn allebei nog wel even aan het groeien.
Ik ben zelf bij mijn oudste kat overgestapt naar volwassen-voer toen ze 6 maanden was. Bij een kat die geen groeiachterstand heeft en altijd genoeg voer gehad heeft is dat prima. Bij kittens die wat achterop lopen kan je wat langer kittenvoer geven.

Mijn tweede kitten liet zelf zijn kittenbrokjes staan en at liever het voer van mijn oudste kat. Hij was toen 12 weken. Hij eet veel natvoer, dus ik gaf hem daar dan de kittenversie van en liet hem maar gewoon de brokjes van de andere mee eten.
Gebruikersavatar
Zazou
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2021 15:16

Re: Wat kan ik het beste voeren?

Bericht door Zazou »

Pikachu schreef: 25 aug 2021 19:20 Een beetje langer kittenbrokjed geven is niet zo erg hoor. Je kittens zijn allebei nog wel even aan het groeien.
Ik ben zelf bij mijn oudste kat overgestapt naar volwassen-voer toen ze 6 maanden was. Bij een kat die geen groeiachterstand heeft en altijd genoeg voer gehad heeft is dat prima. Bij kittens die wat achterop lopen kan je wat langer kittenvoer geven.

Mijn tweede kitten liet zelf zijn kittenbrokjes staan en at liever het voer van mijn oudste kat. Hij was toen 12 weken. Hij eet veel natvoer, dus ik gaf hem daar dan de kittenversie van en liet hem maar gewoon de brokjes van de andere mee eten.
Dankjewel voor je reactie!

Ja precies, het ding is denk ik een beetje dat ze ook alles lekker vindt :eshifty: Ze eet in principe nog de kittenbrok omdat de jongste dat ook krijgt, maar snoept ondertussen ook stiekem uit de bak van onze kater van 6, die natuurlijk gewoon volwassen brok krijgt. Ik voer ze hier inderdaad ook 1x per dag natvoer, voor de jongste twee de kitten versie. Ik denk alleen te merken dat die van 7 maanden wat dikker aan het worden is sinds haar sterilisatie én dus omdat ze alles lekker vindt. Die van 9 weken biedt ik namelijk de hele dag voer aan, zodat ze kan pakken wanneer ze wil. Daar hou ik de 7-maander moeilijk bij weg :???:
:cathappy: Vos, Zazou & Cookie
Plaats reactie