Zelf snacks drogen

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Takjes
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2021 15:54

Zelf snacks drogen

Bericht door Takjes »

Zijn er hier mensen die zelf snackjes drogen voor hun katten? Zo ja, wat drogen jullie zoal?

Ik ga vanmiddag aan de slag met koolvis. Ik ben benieuwd wat de kittens er van vinden. We hebben ook 2 honden dus 2 vliegen in 1 klap.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Zelf snacks drogen

Bericht door Rik »

Staat de koolvis al lekker warm 😸

Alweer even geleden dat ik mijn drogertje aangezet heb. Eendenlever, eendenhart, zalmbuikjes en spierinkjes. Kippennekjes zou ook kunnen maar die moeten er volgens mij erg lang in.

Yuna vond de lever en hartjes kamer genoeg niet zo lekker. Bono wel maar die eet ook alles wat los en vast zit.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Takjes
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2021 15:54

Re: Zelf snacks drogen

Bericht door Takjes »

Ze zijn stapelgek op de koolvis. Wat een aanrader zeg haha. Dat gaat ook maar mee naar de dierenarts dinsdag want dan krijgen ze hun vaccinatie.
Binnenkort ook maar eens kipfilet drogen.
Mocht er iemand ook geïnteresseerd zijn, zo'n droogmachine koop je al voor 40 euro.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Zelf snacks drogen

Bericht door Rik »

Takjes schreef: 22 aug 2021 21:27 Ze zijn stapelgek op de koolvis. Wat een aanrader zeg haha.
Dat zal ik dan ook eens proberen ;)

Hoe groot waren de stukjes die jij droogde? En hoelang heb je ze erin gehad op welke temp?

(Ik heb de Hendi Voedseldroger ''Kitchen Line'' - 6 Trays.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Takjes
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2021 15:54

Re: Zelf snacks drogen

Bericht door Takjes »

Ik heb de koolvis van de Lidl gekocht. Er passen 2,5 pakje in mijn droger. Ik heb ze op de korte kant gesneden. Als ik ze geef breek ik er gewoon wat kleine stukjes af omdat de kittens nog klein zijn en de honden kunnen wel grotere stukken eten.
Ik heb maar 1 stand op de droger. Ik heb hem 's avonds aan gezet, rond een uur of 10 en 's morgens rond 8 uur weer uit gedaan. Wel even gecontroleerd of het goed droog was.
Plaats reactie