Hoeveel Voer Per Dag ??

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hoeveel Voer Per Dag ??

Bericht door Anne »

Ja ik zou dat twee x per jaar moeten doen van mezelf, de da vindt dat ik het zelfs 4x per jaar moet doen maar ik vergeet dat vaak
Als ik zie dat er eentje wormen heeft doe ik het gelijk,dat is me al 2x overkomen

Maar als jij bibi binnennhoudt is het niet nodig tenzij je ziet dat ze er last van heeft ;-)

Bij ons komen ze in de tuin en eten/vangen muizen en die kunnen ook wormen bij zich hebben

Zoals Olly,zijn ex baasje gaf aan nooit te ontwormen of ontvlooien maar met knoflook te werken; hem heb ik gelijk ontwormt, vooral ook omdat hij bij haar veel buiten liep
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Hoeveel Voer Per Dag ??

Bericht door Cerna »

Twee zakjes en onbeperkt brokjes voor één kat? En iedereen vindt dat prima?
Dan ben ik mijn katten aan het uithongeren :eshifty: want bij mij krijgen ze met z'n vieren 2x daags 1 blikje (85 gram per blikje en dat komt denk ik overeen met 1 zakje) en onbeperkt brokjes.
En mijn katten zijn absoluut niet mager :lol:

Ik ontworm mijn katten nooit.
Ze hebben geen vlooien, eten geen muizen of vogels (soms wel een vlieg) en ik zou niet weten waar ze wormen door moeten krijgen.
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Hoeveel Voer Per Dag ??

Bericht door Hansratlook »

---
@ Anne...

Bibi komt inderdaad nooit buiten, dus ik zou het toevallig een keer moeten ontdekken

of ze wormen heeft .....ik ga niet elke keer de drollen analyseren hoor :enaughty: :lol:

@ Cerna...

Bibi eet ook niet heel erg veel van haar brokjes hoor, af en toe pikt ze er een paar keer

per dak enkele en hoor ik haar knagen ;-)

Maar komen jouw poezen buiten en vinden ze daar misschien wat?

[ of geef jij of je man ze stiekum plakjes leverworst :lol: ]

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoeveel Voer Per Dag ??

Bericht door Dinky »

Haha Annet, de vraag was of twee zakjes + brokjes genoeg was. Dan is het antwoord dat het genoeg is ;-)

Hier krijgt Dinky slechts 20 gram brokjes + 1 zakje natvoer per dag :lol: Die is heel jaloers op al jullie onbeperkte brokjes :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hoeveel Voer Per Dag ??

Bericht door Anne »

Hansratlook schreef: 16 jun 2021 11:47 ---
@ Anne...



of ze wormen heeft .....ik ga niet elke keer de drollen analyseren hoor :enaughty: :lol:

---
Dat hoeft ook niet, iets wat beweegt valt snel op en ze kunnen ook uitgekotst worden
Kortom je ziet ze vanzelf, hopelijk nooit :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Hoeveel Voer Per Dag ??

Bericht door Cerna »

Dinky schreef: 16 jun 2021 11:53 Haha Annet, de vraag was of twee zakjes + brokjes genoeg was. Dan is het antwoord dat het genoeg is ;-)
Meer dan genoeg dus :lol:

Hans: onze katten komen buiten (wanneer je in mijn album de foto's bekijkt zie je hoe), maar muizen zitten er niet op ons dakterras en vogels zijn onze slome Britten veel te snel af.
En nee, onze katten eten alleen hun eigen eten want ik ben veganist en mijn man eet geen dierlijk broodbeleg en het vlees bij de warme maaltijd is veel te zout voor katten.

Wanneer een kat wormen heeft dan vind je die vanzelf op de slaapplek of merk je het aan het vele eten en toch afvallen en de kat is lusteloos (kan ook de schildklier zijn). Wij hebben 26 jaar geleden een kitten uit Frankrijk meegenomen en hij had een spoelworm die drie keer langer was dan hijzelf. Het arme dier was er zo ziek van (zie mijn verhaal over Cochi: viewtopic.php?f=5&t=34767&start=90)
Plaats reactie