Kittens (10 weken) blijven dunne ontlasting hebben.

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kittens (10 weken) blijven dunne ontlasting hebben.

Bericht door Pikachu »

Tja, ik vertrouw net wat meer op wetenschappelijk onderzoek dan de doorsnee ongefundeerde mening :-p ik snap het zelf niet zo als mensen zomaar iets uitkiezen zonder te weten wat ze hun dier eigenlijk voeren. Ik ben er zeker van dat er dus wel zeer veel slecht voer bestaat. Zoals je al ziet aan het feit dat er suiker in veel natvoer zit bv. Heeft een kat niks aan. Supermarktvoer is juist hetgeen dat extra aantrekkelijk wordt gemaakt zodat de kat het maar zou eten, voedingswaarde komt daar niet op de eerste plaats. RC ben ik ook geen fan van voor gezonde katten, hoewel het enkele voeders heeft die naar het schijnt goed zijn bij nierproblemen.

Musy-Rafi, je komt hier toch net een vraag stellen over voer en wat er aangeraden wordt? :) wel dan zou ik dus zeker op catmoneo kijken en je inlezen over wat kwalitatieve voeding is. Hier vragen "welk voer moet ik geven" is natuurlijk prima, maar je gaat gewoon ieder zijn persoonlijke voorkeur te zien krijgen. Ik kan je vertellen dat ik natvoer van Real Nature wilderness, Animonda carny en Almo nature geef, en qua brokjes een mix van Wildcat etosha en Real nature wilderness.

Maar dan weet je eigenlijk nog niks. Beter is om zelf wat meer te leren over hoe je kritisch naar voer kan kijken, zodat je bewust kan kiezen, en niet zomaar iets overnemen van een ander.

Op die site van catmoneo zie je van heel veel merken uitgebreide reviews staan, duidelijk besproken wat de voor- en nadelen zijn en waarom. Ook gewoon algemene pagina's over waar je op moet letten qua voedingswaarde als je zoekt naar voer. Succes!
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Kittens (10 weken) blijven dunne ontlasting hebben.

Bericht door Hansratlook »

---
@ Pikachu...

De site van "catmoneo" is één en al een commerciele site!!

Je kunt je daar inschrijven voor online cursussen die heel veel geld kosten.

En weet je wat ik ook zo " toevallig " vind :roll: :roll:

Catmoneo wordt o.a. mede gesponsord door de sponsor van dit forum, " ZooPlus"

Ga jij nu ook eens eerst een beetje meer nadenken zonder anderen te verwijten dat ze zomaar

iets doen ;-)

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Kittens (10 weken) blijven dunne ontlasting hebben.

Bericht door Ani »

Ik ben het eens met Pikachu, onderzoeken voor jezelf (en in het belang van je katten) wat kwalitatief goed voer is, is geen overbodige luxe. Als ik naar mezelf kijk: ik kies ook voor kwalitatief eten, terwijl ik in de supermarkt ook pakjes en producten kopen waarvan ik weet dat deze vol suikers, vulmiddelen en onnodige (ongezonde) bijproducten zoals bv smaakversterkers zitten. Je wil toch weten wat je eet? Of wat je kat eet?

Catmoneo is inderdaad een prima website om je te informeren, evenals www.voerwijzer.com

Hoewel mijn poezenbeesten meestdaags vlees (spiervlees, orgaan en karkas) eten, krijgen zij af en toe ook vleesflakes (soort platte ‘brokjes’, van geluchtdroogd bio vlees) en natvoer van Ziwi Peak. Omdat deze voeder uit 90% vleesproducten bestaat. Zonder suikers, granen, ab en van evenwichtige samenstelling. Maar er zijn genoeg goedkopere alternatieven die ook aan de voorwaarden van goed kattenvoer voldoen. Deze kun je inderdaad terug vinden op bovengenoemde websites!
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kittens (10 weken) blijven dunne ontlasting hebben.

Bericht door Pikachu »

Hansratlook schreef: 15 mei 2021 17:44 ---
@ Pikachu...

De site van "catmoneo" is één en al een commerciele site!!

Je kunt je daar inschrijven voor online cursussen die heel veel geld kosten.

En weet je wat ik ook zo " toevallig " vind :roll: :roll:

Catmoneo wordt o.a. mede gesponsord door de sponsor van dit forum, " ZooPlus"

Ga jij nu ook eens eerst een beetje meer nadenken zonder anderen te verwijten dat ze zomaar

iets doen ;-)

---
Toch niet vreemd dat mensen geld vragen voor het werk dat ze doen. Je bent toch niet verplicht deze cursussen te volgen...

Verwacht jij ook dat als je naar een diëtist gaat deze je gratis helpt? :-p

Catmoneo is maar een voorbeeld, maar ik moedig je zeker aan veel meer info te zoeken, en het inderdaad niet bij één site te houden. Heel goed om kritisch te zijn en vooral zeer veel onderzoek te doen. Niks onderzoeken en toch een mening vormen, dat is waar ik het moeilijk mee heb ;)

Ik snap trouwens niet wat je wil zeggen met datgene over die sponsor, zooplus? Wat is je punt? Op catmoneo worden zeer veel soorten voer aangeprezen, die bijlange niet allemaal terug te vinden zijn op zooplus hoor. Dat zie je heel goed je als je een beetje leest op de site.
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Kittens (10 weken) blijven dunne ontlasting hebben.

Bericht door Hansratlook »

---
Ik heb mij in mijn leven al heel veel "verdiept" in dierenvoeding en dat kwam eigenlijk

bijna altijd op hetzelfde uit....

Ten eerste wordt er ontzettend veel verdient aan dat voer, dus de reclames en sites die ze sponseren

zijn er enorm veel.

En ik ben er toch ook wel achter gekomen dat echt slecht voer niet bestaat.

Je denkt toch niet dat bijvoorbeeld een heel groot merk als Felix troep verkoopt :?:

Maar laten we er maar over stoppen in deze topic, want we zullen het waarschijnlijk toch

niet eens worden [ en dat hoeft ook niet.]

Maar denk aub nu niet dat mensen die anders denken over voer dan jij, slecht voor hun beesten zijn :enaughty:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kittens (10 weken) blijven dunne ontlasting hebben.

Bericht door Pikachu »

Je moet me geen woorden in de mond leggen. Dat heb ik totaal niet gezegd, dat maak jij ervan. Ik zeg dat ik het niet slim vind zomaar dingen te veronderstellen. Net zoals je nu veronderstelt dat ik iemand anders maar meteen slecht zou vinden. Jammer. Ik moedig mensen net aan zelf dingen op te zoeken, niet blindelings uit te gaan van wat een ander zegt.

En ja, ik denk dat er absoluut grote merken zijn die troep verkopen met veel onnodige en slechte ingrediënten in. Veel koolhydraten, bv, want dan is het goedkoper om te maken. De dieren zullen er wel op overleven, uiteraard, of het gezond is is een tweede. Maar ook daar kan je op die site veel over lezen, dus als je wil weten hoe dat in elkaar zit verwijs ik je naar daar. Wil je dat niet lezen, ook goed, maar ik ga de hele uitleg hier niet nog een keer neerzetten :)

Excuses dat het zo off topic gaat, punt is dat ik TS dus ook gewoon wil aanmoedigen om wat opzoekwerk te doen en zo een gezond voer te kiezen dat bij de kittens past. Zelf heb ik ook wat moeten experimenteren, ook wat moeten zoeken naar wat ze graag lusten. Katten zijn natuurlijk ook niet altijd even gemakkelijk. Een van mijn katten lust bv. alleen natvoer van almo nature en weigert elke andere textuur. De ander is een vuilbak die zowat alles vreet :) en ik merkte ook verschil in ontlasting bij bepaalde brokken enz. Dus dat is echt wat experimenteren soms, en inderdaad ook genoeg tijd geven om aan een voer te wennen.
SIB-Lover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2021 15:37

Re: Kittens (10 weken) blijven dunne ontlasting hebben.

Bericht door SIB-Lover »

Goed voer voor kittens en katten vinden is maatwerk, mijn eigen ervaring is dat het supermarkvoer echt ondermaats is. Kijk naar een brok met hoog eiwit- en vleesgehalte, het liefst graanvrij want dit is alleen maar vulmiddel en veel kittens reageren hier op!
Wij geven de kittens Wellness Core, gewoon te koop bij Pets Place, heel tevreden over! Orijen Cat & Kitten is ook een hele goede brok, maar onze poes reageerde hier niet zo goed op, dus het blijft uitproberen!
Royal Canin en Hills staan hoog aangeschreven maar is puur marketing, kijk voor de gein eens naar de ingredienten....."vlees uit dierlijke bijproducten". Ze omschrijven niet eens waar het vlees in de brok vandaan komt of wat het is....
Plaats reactie