Voerplaats.

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Voerplaats.

Bericht door Fotokonijn »

Van de drie fluwelen tijgers die ik hier heb, zijn er twee zeer kieskeurig.
Wat ze vandaag eten, moeten ze morgen niet meer.
Ik heb inmiddels 12 soorten kattenvoer staan.
Ook de plaats waar ze eten krijgen, verschilt.
Veerle eet normaal gesproken boven op een kastje, maar na verloopvan tijd wil madam het beneden geserveerd hebben.
Tijger eet op een kastje voor een boekenkast, maar na een paar happen wil hij zijn eten ergens anders hebben.
Klinkt dat jullie bekend in de oren, of heb ik alleen maar van die prettig gestoorde tijgers.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Voerplaats.

Bericht door Zotvanpoezen »

Nee, hoor! Je bent niet de enige :lol:
Hier is het de voerplaats van Filou en Froufrou die steeds wisselt. Duvel is een flinke kat en gaat al 9 jaar steeds braafjes op dezelfde plek in de keuken wachten tot ik zijn bakje voorschotel.
Maar Filou en Froufrou... :lol: Zij "kiezen" steeds een andere plek uit. Ze gaan dan zitten waar ze geserveerd willen worden.
Voorbeelden: op het aanrecht, op de tafel, in de inkom, op de mat in de living, buiten(!) op de plastieken tafel, op terras onder de aanhangwagen, of gewoon ergens in de keuken, op de vensterbank,...
Lach niet, ze vertikken het anders om te eten en ze blijven maar zeuren en lastig doen tot ze hun zin krijgen :lol: Froufrou wil soms boven in de slaapkamer bediend worden :oops: :lol: Vooral Queen Froufrou is de moeilijkheid zelve!
De kattenpsych heeft hier trouwens hard om gelachen. Ze zei dat mijn katjes me goed afgericht hebben :grin:
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voerplaats.

Bericht door Anne »

Ik herken dit niet (gelukkig maar met 7 katten met verschillende diëten)
Hier eten ze altijd op een vaste plek
Ze slaan weleens over maar daar maak ik me geen zorgen over
Dit lijkt me voor jou wel steeds een gepuzzel
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kittentjes

Re: Voerplaats.

Bericht door kittentjes »

Ik heb 2 haaibaaien die eten overal en nergens als het maar eten is. Maar Saar is wel een moeilijke eter, dat moet op haar moment en plek. De surefeed is een onveilige plek geworden omdat Siep binnen een paar sec erop af stormt als hij die hoort open gaan, om mee te eten. Ik geef dus nu regelmatig als ze wil eten wat losse brokjes op de deurmat, dan eet ze wel....wat een toestand ;-)



Verstuurd vanaf mijn octopus met Tapatalk

Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Voerplaats.

Bericht door Fotokonijn »

Je moet er wat voor over hebben als personeel van de fluwelen tijgers. :grin:
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie