Waar koop ik kippennekjes?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Pinadekat
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2020 01:24

Waar koop ik kippennekjes?

Bericht door Pinadekat »

Hallo iedereen, ik heb besloten om Pina KVV te gaan voeren en terwijl ik alle informatie hierover las, kwam ik erachter dat katten over het algemeen een zeer slecht gebied hebben en al op driejarige leeftijd hier (vaak) problemen mee krijgen. Nu werd als oplossing gegeven om haar tanden te poetsen of om vleesbotten te geven, zoals kippen- of eendennekken. Nu is Pina een, zoals de dierenarts het zei, pittige kitten en het lijkt me heel lastig om haar tanden te poetsen. Daarnaast lijkt het me voor haar een leuke bezigheid om op de botjes te kunnen kauwen. Nu heb ik dit opgezocht, maar ik kan alleen maar sites vinden waarop ik het kan bestellen. Hier is meestal een minimum bestelbedrag aan gebonden van bijvoorbeeld €15,- en dat lijkt me toch wel een beetje overdreven (niet zo’n grote vriezer). Waar zou ik deze nekjes in de winkel kunnen kopen? Ik woon in Noord-Holland dus eventuele specifieke plekken worden ook gewaardeerd. Eventuele tips voor KVV voer zijn ook altijd welkom. Bedankt!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Waar koop ik kippennekjes?

Bericht door Rik »

Kippennekjes kan ik hier bij Animal Center Tilburg halen (misschien ook bij afdeling Kaatsheuvel en Vucht). Dat is alleen wat ver voor N-H.

Normaal laat ik het ook via de online bestelling van KVV meekomen (bij Animal Food Express) maar ik hik ook een beetje tegen de €11,95 bezorgkosten aan. Sinds kort hebben we een Animal Center in Tilburg die ook KB Raw heeft en hier heeft Welkoop ook BARFmenu Cattery.

Het is verstandig meerdere merken KVV af te wisselen. Maar veel dierenwinkels hebben vaak geen KVV voor katten op voorraad (alleen maar voor honden). Je moet dus een winkel zien te vinden die een breed assortiment heeft en ook KVV voor katten heeft. Anders ben je aangewezen op online bestellen (of afhalen bij webshops).

Overigens moet je niet alleen aan kippennekjes denken als je aan knaagwerk denkt. Zo heb je ook eendagskuikens (daar zijn ze hier echt dol op) en sardines.

Waar was je overigens van plan KVV te halen? En welke merken?

Je kunt op de sites van de fabrikanten kijken waar het te koop is. Vaak hebben webshops ook afhaalpunten. En vaak kunnen ze dan ook kippennekjes en/of eendagskuikens leveren.

Kijk b.v. eens of hier wat in de buurt zit
https://www.kbraw.eu/waar-te-koop/
En dat kun je ook zo voor de andere merken zoeken.
Haaksbarf, Alaska, BARFmenu, Carnibest, Bandit.
Wel altijd daarna bellen of ze het dus ook echt hebben (en ook voor katten) want dat wil nog wel eens afwijken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Waar koop ik kippennekjes?

Bericht door Cerna »

Ik zou eerst maar eens een KVV-worstje proberen om te zien of Pina dit wel lust want heel veel katten laten het je houden en dan zit je dadelijk met een voorraad waar je niets mee kunt.
De meeste Pet's Place-winkels hebben wel Tinlo 250 gram.

Enne.......eendagskuikens, kippennekjes? Brrrr.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Waar koop ik kippennekjes?

Bericht door marloes501 »

Kippenekjes kan je soms ook op de markt halen, maar niet iedere kippenboer heeft het omdat het volgens de wet niet mag.
Daarom zal het ook niet zijn uitgestald, maar moet je het even vragen aan de verkoper.

Verder heeft Ranzijn in Aalsmeer een hele grote vriezer met allerlei bevroren rauw diervoer.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Waar koop ik kippennekjes?

Bericht door Dinky »

Zou het navragen bij winkel die ook kvv verkoopt.
Toen ik het nog gaf had de pets place ze wel in de verkoop (eendagskuikens en kippennekken) maar lagen ze in het magazijn in opslag ipv in de vitrine in de winkel ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Pinadekat
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2020 01:24

Re: Waar koop ik kippennekjes?

Bericht door Pinadekat »

Rik schreef: 18 okt 2020 12:04 Kippennekjes kan ik hier bij Animal Center Tilburg halen (misschien ook bij afdeling Kaatsheuvel en Vucht). Dat is alleen wat ver voor N-H.

Normaal laat ik het ook via de online bestelling van KVV meekomen (bij Animal Food Express) maar ik hik ook een beetje tegen de €11,95 bezorgkosten aan. Sinds kort hebben we een Animal Center in Tilburg die ook KB Raw heeft en hier heeft Welkoop ook BARFmenu Cattery.

Het is verstandig meerdere merken KVV af te wisselen. Maar veel dierenwinkels hebben vaak geen KVV voor katten op voorraad (alleen maar voor honden). Je moet dus een winkel zien te vinden die een breed assortiment heeft en ook KVV voor katten heeft. Anders ben je aangewezen op online bestellen (of afhalen bij webshops).

Overigens moet je niet alleen aan kippennekjes denken als je aan knaagwerk denkt. Zo heb je ook eendagskuikens (daar zijn ze hier echt dol op) en sardines.

Waar was je overigens van plan KVV te halen? En welke merken?

Je kunt op de sites van de fabrikanten kijken waar het te koop is. Vaak hebben webshops ook afhaalpunten. En vaak kunnen ze dan ook kippennekjes en/of eendagskuikens leveren.

Kijk b.v. eens of hier wat in de buurt zit
https://www.kbraw.eu/waar-te-koop/
En dat kun je ook zo voor de andere merken zoeken.
Haaksbarf, Alaska, BARFmenu, Carnibest, Bandit.
Wel altijd daarna bellen of ze het dus ook echt hebben (en ook voor katten) want dat wil nog wel eens afwijken.
Heel erg bedankt! Er is bij mij in de buurt blijkbaar een dierenwinkel die Bandit en Carnibest verkoopt en ik was van plan om Bandit te proberen. De site is ook erg nuttig, nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Waar koop ik kippennekjes?

Bericht door Rik »

En als je je verder in vers vlees wilt verdiepen...
https://www.voerwijzer.com/
https://www.barfplaats.nl/forum/

Mijn ervaring met KVV is in ieder geval wel dat kleine worsten of verpakking erg duur zijn. Als je 500gr of zelfs 1000gr worsten neemt dan is het een stuk goedkoper.

Helaas is bv Carnibest alleen in 250gr en 500gr worsten (€3,95 voor 500gr hier). Nu vindt ik de 500gr dus nog nét te doen. Maar de 1kg worsten van BARFmenu Cattery (€4,98) en KB Raw zijn dan goedkoper. Je moet ze alleen doorzagen met een goed diepvriesmes als ze nét iets ontdooit zijn.

Voor nu om te proberen of ze de smaak van echt vlees lekker vindt is een dierenwinkel in de buurt ideaal maar je kunt het in gedachten houden.

Misschien dat ze in die dierenwinkel ook een keer kippennekjes (€2,30, 1kg) en eendagskuikens (€2,xx, 1kg) mee kunnen bestellen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Waar koop ik kippennekjes?

Bericht door nellebel »

hier bij de poelier kan je er om vragen. ook kippenhartjes enz. word hier schijnbaar ook nog genoeg door mensen gevraagd, van de oude stempel zeg maar , die vroeger alles in de kippensoep gooide. wij vochten vroeger ook om het hartje. bah moet er nu niet meer aan denken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Pinadekat
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2020 01:24

Re: Waar koop ik kippennekjes?

Bericht door Pinadekat »

Bedankt allemaal voor de reacties! Nu heb ik alweer een nieuwe vraag, ik heb dus eendennekjes gekocht (die hadden ze bij een dierenwinkel bij mij in de buurt), maar het is 1 grote bonk. Moet ik dit laten ontdooien in de koelkast, in porties verdelen en dan weer invriezen of is er een andere manier?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Waar koop ik kippennekjes?

Bericht door Rik »

Pinadekat schreef: 20 okt 2020 16:52 ik heb dus eendennekjes gekocht (die hadden ze bij een dierenwinkel bij mij in de buurt)
Kippennek op eendennek?
Eendennek is ietsje harder. Voor een beginneling zal dat even behoorlijk kluiven zijn :lol:
Als het te hard is kun je het in het begin even met een hamer o.i.d. mals-slaan.
Pinadekat schreef: 20 okt 2020 16:52 maar het is 1 grote bonk. Moet ik dit laten ontdooien in de koelkast, in porties verdelen en dan weer invriezen of is er een andere manier?
Nee, dat moet je inderdaad een paar uurtjes in de ijskast ontdooien (onder de 8 of 10 graden) en dan uit elkaar proberen te peuteren. Daarna inderdaad per 1 of 2 weer invriezen. Als je snel genoeg werkt kun je het ook buiten de diepvries ontdooien (nét tot je het uit elkaar kunt halen). Liefst niet al teveel ontdooien.

Dat doe je ook met de KVV als je die in worsten van 500 of 1kg gekocht hebt. Die portioneer ik in 250gr wat dan genoeg is voor beide per dag (met nog af en toe wat snacken).

Het geportioneerde haal ik 's-ochtends uit de diepvries en leg ik onderin, dan is het de volgende ochtend ontdooit.
(als ik het onderin helemaal achterin leg is het de volgende morgen nog niet ontdooit dus even puzzelen waar je het in de ijskast moet ontdooien)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie