Kitten 6 weken

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
MDOKMAN01
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2020 12:00

Kitten 6 weken

Bericht door MDOKMAN01 »

Hoi hoi,

Fijn dat ik hier een vraag kan stellen. Ik heb een nestje van 3 kittens (Maine coon), die super groeien. Eentje van de 3 eet echter (nog) geen vast voer. Broer en zus wel al 2 weken. Nou is dit poesje met alles langzamer, als laatste oogjes open, als laatste lopen, etc. Ze is verder super actief en groeit dus prima. Ik merk dat mama haar ook meer speent dan de andere 2, die mogen niet zo vaak meer, terwijl dit poesje lekker mag drinken (mooi hoe de natuur werkt). Is ze gewoon een poesje wat trager is in haar ontwikkeling, of moet ik op een gegeven moment ingrijpen? Ik laat haar het eten wel proeven door het op haar pootje te doen, maar het interesseert haar nog niks.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten 6 weken

Bericht door Rik »

Ik lees niet hoe oud de kittens nu werkelijk zijn. Normaal beginnen ze vanaf 4 weken wat vast voer te eten. Dan moet je dus niet gelijk aan (geweekte) brokjes denken maar meer aan een papje.
MDOKMAN01 schreef: 15 sep 2020 12:08 Ik laat haar het eten wel proeven door het op haar pootje te doen, maar het interesseert haar nog niks.
Die interesse komt vanzelf als ook zij niet meer zoveel mag spenen bij moeder :)

Ik neem aan dat je ze nog (minimaal) elke week op de digitale keukenweegschaal zet en hun gewichten ook noteert?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
MDOKMAN01
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2020 12:00

Re: Kitten 6 weken

Bericht door MDOKMAN01 »

Jazeker, ze zijn nu 6, 5 week. Ze groeien goed.
Plaats reactie