Welke voeding gesteriliseerde kittens 6 maanden?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Pretzel en Joplin
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2020 14:48

Welke voeding gesteriliseerde kittens 6 maanden?

Bericht door Pretzel en Joplin »

Beste medekattenliefhebbers,

Mijn lieve htk-kittenzusjes Pretzel en Joplin zijn afgelopen week op een leeftijd van bijna 6 maanden gesteriliseerd. Ze hebben tot nu altijd kittenvoer gekregen, tot 4 maanden het voer dat ik van het asiel heb gekregen (waar de katjes vandaan komen en waar ik werk als vrijwilliger) en daarna ben ik overgestapt op Sanabelle kitten vanwege het hogere vleesgehalte dan het voer van het asiel.
Ik heb me rotgezocht op verschillende fora en websites, maar het wordt me nergens duidelijk of ik ze nu het best al over kan zetten op adult voer of dat ze nog kittenvoer moeten blijven eten?
Ik heb een zak porta 21 sensible (adult) gekocht (ook vanwege het hoge gehalte aan vlees en de betaalbaarheid). In dit voer zit 4% meer eiwit (38%) en 2% minder vet (20%)dan in sanabelle kitten. Ik ben hier nog niet mee begonnen omdat ik graag hoor wat jullie advies is.

Verder krijgen ze twee keer per dag 25 gram natvoer per kitten van verschillende merken.

Omdat mijn katten binnenkatten zullen blijven ben ik bang dat ze snel overgewicht zullen krijgen als ik ze tot 12 maanden op kittenvoer houd. Wat is jullie ervaring hiermee? En wat zijn goede betaalbare merken met een hoog vleesgehalte om ze op over te zetten?

Ik hoor het super graag van jullie!
Silke
:cathappy: :cathappy:
Pretzel en Joplin
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Welke voeding gesteriliseerde kittens 6 maanden?

Bericht door marloes501 »

Het hangt ook af van hoe groot en zwaar de kitten nu zijn en of ze snel of langzaam groeien.