kitten eet weinig

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: kitten eet weinig

Bericht door Synemios »

Ben het eens met Rik.
Hij groeit goed dus krijgt hij voldoende binnen.

De rest krijgt hier echt niet dagelijks schesir dat is veel te duur.
Er is goedkoper goede kwaliteit natvoer te koop. ( zoals Rik al fijn uitgezocht heeft 😉 )
Inmiddels krijgen ze hier kvv dat is in verhouding een stuk goedkoper en qua variatie ook fijn.
Ik heb er 3 die het krijgen, gelukkig heb ik een grote vriezer.

Bij Tommy, Timmy en Indy heb ik ook vanaf dat ze klein waren allerlei structuren en smaken gegeven.
En zij zijn veel minder kieskeurig dan alle voorgaande katten waarvan ik er zelfs 1 had die echt geen natvoer wilde eten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Noxxie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2020 14:20

Re: kitten eet weinig

Bericht door Noxxie »

Rik schreef: 26 aug 2020 22:11 Prima, hij komt dus gewoon lekker aan. Dat is het belangrijkste.

En dat ie natvoer lekkerder vindt dan brokjes zou ik me geen zorgen over maken. Ook is het goed om gewoon lekker variatie in te bouwen. Niet teveel van één soort merk te laten wennen. Gewoon een keer iets anders tussendoor. Zeker bij de minder kwalitatieve natvoeren want daar zitten echt smaakstoffen in om ze daar verslingerd aan te maken.

Bij zooplus staan ook kg prijzen. Op die manier kun je vrij snel zien hoe duur een voer werkelijk is. En dan zie je dat de zakjes en kuipjes zeer prijzig zijn.

Animonda carny kitten 200gr is b.v. 4,58/kg
Animonda carny kitten 400gr is 3,33/kg
Schesir in 70gr kuipjes is 15,45/kg
Dan begrijp je wel wat ik bedoel :lol:

Animinda carny adult is zelfs in 800gr nog goedkoper maar 800gr lijkt mij wat veel. Met 400gr of 200gr zou je net ruim 2 dagen kunnen doen met één kat. Dat is goed te doen.

Met KVV zit ik tussen de 2,50 en 6,50 /kg. (afhankelijk van diersoort). Dan heb ik 1 kg worsten. Maar er zijn b.v. ook van een merk worsten van 250gr voor 2,50. Dat is dan ook weer 10,00/kg. En dat is mij ook wel wat te gortig.

Dus... Minimaal 200gr blikken kopen en je kunt zonder veel duurder uit te zijn wel naar beter kwalitatief natvoer :)
Ohja nu je het zo onder elkaar zet is het echt prijzig he!
Ik ga eens opzoek naar dat andere merk in blik en dan neem ik die mee bij de volgende bestelling.

Kvv moet ik me eens in verdiepen wat dat precies inhoudt en hoeveel je dan nodig hebt enz
Kun je dat ook af en toe doen als tussendoor? Of 1x per dag? Of moet je dan echt volledig over gaan?
Noxx - 15 weken oud - Maine coon <3
Gebruikersavatar
Noxxie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2020 14:20

Re: kitten eet weinig

Bericht door Noxxie »

Synemios schreef: 26 aug 2020 23:51 Ben het eens met Rik.
Hij groeit goed dus krijgt hij voldoende binnen.

De rest krijgt hier echt niet dagelijks schesir dat is veel te duur.
Er is goedkoper goede kwaliteit natvoer te koop. ( zoals Rik al fijn uitgezocht heeft 😉 )
Inmiddels krijgen ze hier kvv dat is in verhouding een stuk goedkoper en qua variatie ook fijn.
Ik heb er 3 die het krijgen, gelukkig heb ik een grote vriezer.

Bij Tommy, Timmy en Indy heb ik ook vanaf dat ze klein waren allerlei structuren en smaken gegeven.
En zij zijn veel minder kieskeurig dan alle voorgaande katten waarvan ik er zelfs 1 had die echt geen natvoer wilde eten.
Nou inderdaad nu ik de prijs zo zie haha wat een geld he
Ik ga opzoek naar die andere blikken en dan bestel ik die ook een keer.

Kvv weet ik nog niet zoveel over dus daar zou ik me dan eens in moeten verdiepen.

Maar ben blij dat hij genoeg krijgt hihi scheelt toch weer een stukje onzekerheid
Noxx - 15 weken oud - Maine coon <3
Gebruikersavatar
Noxxie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2020 14:20

Re: kitten eet weinig

Bericht door Noxxie »

Zit net even te kijken maar inderdaad die blikken zijn goedkoper en zien er ook goed uit. Meer variatie ook in smaak zie ik.

Ik heb dit merk eergisteren besteld maar dan dus weer de zakjes zie ik net haha
Maar dan kan hij er alvast aan wennen.
Noxx - 15 weken oud - Maine coon <3
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kitten eet weinig

Bericht door Rik »

Dat je nog even zakjes geeft is ook niet erg. Je bent bezig met uitzoeken en dat is helemaal perfect. Dat is wat Denise en ik ook zeggen, allemaal verschillende structuren en smaken e.d. helpt echt om de kieskeurigheid later tegen te gaan. Dus i.p.v. een zakje, geef hem dan ook maar eens een kuipje met paté of zoiets. Gewoon ter afwisseling. En dat hoeft helemaal niet vaak te zijn.

KVV is inderdaad iets waar je je echt in zou moeten verdiepen voordat je het geeft. Ik zou dat niet tussendoor of als één maaltijd geven. Dan zou je er echt helemaal naar over moeten stappen. Maar het is wel puur vlees, organen en bot, allemaal gemalen tot eenzelfde structuur als blikvoer (iets grover). Dus staat het dichts bij het natuurlijke dieet van een kat (die een carnivoor is). Een stap hoger staat nog BARF. Dat is dan niet gemalen maar echt stukken vlees aan bot e.d.
Informatie kun je vinden op https://www.voerwijzer.com

Wat je wel kunt doen, en dat kun je ook tussendoor doen naast maaltijden natvoer, is een keer een eendagskuikentje. Hier zijn ze daar echt helemaal dol op. Maar dat verschilt schijnbaar ook per kat (sommige katten weten niet wat ze ermee moeten doen). Ook gedroogde vleessnacks zijn een lekker tussendoortje. De Cosma snoepjes bij zooplus (in die tubes) vinden ze hier heel lekker. Die zijn gevriesdroogd (en dan wordt het een heel licht bros snackje). Normaal gedoogd wordt normaal wat harder (die heb je bij zooplus ook). Per kg zijn gedroogde snacks helemaal duur. Maar dat mag voor een snackje ook wel. Ik heb zelf een droger om af en toe wat vlees te drogen maar geef ook de Cosma snacks van zooplus.
Pagina met gedroogde en natuurlijk snacks. https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... natuurlijk
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: kitten eet weinig

Bericht door ErikPhilippus »

Ik begrijp dat het katertje met 15 weken 2,2 kg weegt. Dat is ruim voldoende, hij zit daarmee zelfs aan de bovengrens van het ideale gewicht (zie grafiek). Dus ik denk geen enkele reden tot zorg!

Afbeelding

Veel plezier met je kleine, prachtige kereltje!
Erik
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kitten eet weinig

Bericht door Rik »

Hij zal uiteindelijk wel boven die curve uitkomen want het is per slot van rekening een Maine coontje :lol: ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: kitten eet weinig

Bericht door kittentjes »

En even pff topic wat een prachtig katje! Mijn droom is om ooit ook een main coon te kopen prachtige katten.

Maak een leuk fotoalbum aan

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Noxxie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2020 14:20

Re: kitten eet weinig

Bericht door Noxxie »

Rik schreef: 27 aug 2020 09:49 Dat je nog even zakjes geeft is ook niet erg. Je bent bezig met uitzoeken en dat is helemaal perfect. Dat is wat Denise en ik ook zeggen, allemaal verschillende structuren en smaken e.d. helpt echt om de kieskeurigheid later tegen te gaan. Dus i.p.v. een zakje, geef hem dan ook maar eens een kuipje met paté of zoiets. Gewoon ter afwisseling. En dat hoeft helemaal niet vaak te zijn.

KVV is inderdaad iets waar je je echt in zou moeten verdiepen voordat je het geeft. Ik zou dat niet tussendoor of als één maaltijd geven. Dan zou je er echt helemaal naar over moeten stappen. Maar het is wel puur vlees, organen en bot, allemaal gemalen tot eenzelfde structuur als blikvoer (iets grover). Dus staat het dichts bij het natuurlijke dieet van een kat (die een carnivoor is). Een stap hoger staat nog BARF. Dat is dan niet gemalen maar echt stukken vlees aan bot e.d.
Informatie kun je vinden op https://www.voerwijzer.com

Wat je wel kunt doen, en dat kun je ook tussendoor doen naast maaltijden natvoer, is een keer een eendagskuikentje. Hier zijn ze daar echt helemaal dol op. Maar dat verschilt schijnbaar ook per kat (sommige katten weten niet wat ze ermee moeten doen). Ook gedroogde vleessnacks zijn een lekker tussendoortje. De Cosma snoepjes bij zooplus (in die tubes) vinden ze hier heel lekker. Die zijn gevriesdroogd (en dan wordt het een heel licht bros snackje). Normaal gedoogd wordt normaal wat harder (die heb je bij zooplus ook). Per kg zijn gedroogde snacks helemaal duur. Maar dat mag voor een snackje ook wel. Ik heb zelf een droger om af en toe wat vlees te drogen maar geef ook de Cosma snacks van zooplus.
Pagina met gedroogde en natuurlijk snacks. https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... natuurlijk
Oh dankjewel! Leesvoer voor vanavond op de bank!

Die cosma zag ik inderdaad voorbij komen maar nog niet geprobeerd.
Zal ik de volgende keer meenemen af en toe een snack is natuurlijk wel lekker haha
Noxx - 15 weken oud - Maine coon <3
Gebruikersavatar
Noxxie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2020 14:20

Re: kitten eet weinig

Bericht door Noxxie »

ErikPhilippus schreef: 27 aug 2020 11:20 Ik begrijp dat het katertje met 15 weken 2,2 kg weegt. Dat is ruim voldoende, hij zit daarmee zelfs aan de bovengrens van het ideale gewicht (zie grafiek). Dus ik denk geen enkele reden tot zorg!

Afbeelding

Veel plezier met je kleine, prachtige kereltje!
Erik
Dankjewel!

Jaa deze grafiek is denk ik niet gebaseerd op de groei van een maine coon?
Die zijn natuurlijk wat groter dus denk dat hij daarom in deze grafiek helemaal bovenaan zit.

Maar ben inderdaad gerust gesteld door jullie nu! Heb genoeg tips en handig leesvoer gekregen dus daar ga ik even voor zitten.
Noxx - 15 weken oud - Maine coon <3
Gebruikersavatar
Noxxie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2020 14:20

Re: kitten eet weinig

Bericht door Noxxie »

kittentjes schreef: 27 aug 2020 12:56 En even pff topic wat een prachtig katje! Mijn droom is om ooit ook een main coon te kopen prachtige katten.

Maak een leuk fotoalbum aan Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Dankjewel! Het is onze eerste kat haha dus alles nog nieuw maar inderdaad onze voorkeur ging meteen uit naar een Maine coon!
Zou er zelfs in de toekomst nog wel eentje bij willen haha

Ohja dat kun je ook hier doen he? Dat is wel leuk ook voor later!
Noxx - 15 weken oud - Maine coon <3
Gebruikersavatar
Noxxie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2020 14:20

Re: kitten eet weinig

Bericht door Noxxie »

kittentjes schreef: 27 aug 2020 12:56 En even pff topic wat een prachtig katje! Mijn droom is om ooit ook een main coon te kopen prachtige katten.

Maak een leuk fotoalbum aan Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
zat net even te kijken hoe ik dat kan doen maar snap het niet helemaal geloof ik.
Ik moet lid worden van een gebruikersgroep ofzo? Ik kan ieder geval niet reageren onder het Topic dat ik een album wil voor Noxx :eshifty:
Noxx - 15 weken oud - Maine coon <3
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kitten eet weinig

Bericht door Rik »

Om een album aan te vragen moet je eerst even lid zijn van de vaste gebruikers.
Dat kun je hier 'aanvragen' ucp.php?i=387
Gewoon het bolletje bij "Vaste gebruikers" aanvinken en op versturen drukken.

Als je dan lid gemaakt bent (kan even duren) dan kun je in dit topic viewtopic.php?f=5&t=3647 een "Album topic" aanvragen.
Je kunt in dat topic bij de vorige posts (en uitleg in eerste post) zien hoe dat moet.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: kitten eet weinig

Bericht door Synemios »

Ja leuk foto’s 😂
Ze zijn hier ook gek op de Cosma snoepjes 😸
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Noxxie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2020 14:20

Re: kitten eet weinig

Bericht door Noxxie »

Rik schreef: 27 aug 2020 16:33 Om een album aan te vragen moet je eerst even lid zijn van de vaste gebruikers.
Dat kun je hier 'aanvragen' ucp.php?i=387
Gewoon het bolletje bij "Vaste gebruikers" aanvinken en op versturen drukken.

Als je dan lid gemaakt bent (kan even duren) dan kun je in dit topic viewtopic.php?f=5&t=3647 een "Album topic" aanvragen.
Je kunt in dat topic bij de vorige posts (en uitleg in eerste post) zien hoe dat moet.
Super heb t gedaan!
Noxx - 15 weken oud - Maine coon <3
Plaats reactie