Kitten stinkt enorm bij natvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meesleepbeest
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2020 13:51

Kitten stinkt enorm bij natvoer

Bericht door Meesleepbeest »

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, dus vergeef me als dit al eens voorbij gekomen is. Ik heb wel de zoekfunctie gebruikt maar vond zo snel niet iets passen.

TL;DR - Is het normaal dat katten enorm stinken op natvoer?

Lange verhaal, wij hebben dus een kitten, Tabby, van inmiddels 17 weken oud en hebben diverse soorten voer uitgeprobeerd maar lopen tegen problemen op. We kregen haar als kitten die op Wiskas zat, en haar direct zo snel mogelijk overgezet naar Applaws kitten voor in de nacht en Animonda carny kitten overdag, andere merken getest en zelfs twee maanden KVV geprobeerd omdat ze maar blijft stinken op natvoer.

Haar drolletjes lijken wel regelrecht uit de krochten van de hel te komen op natvoer. Het hele huis stinkt dan, het is echt niet te harden. Maakt ook weinig verschil welk soort/merk natvoer we geven. Animonda, Mac's, Feringa etc. Eten doet ze het wel en ze groeide ook veel beter.

KVV, daarbij ruik je gewoonweg bijna niets, echter na veel proberen wil ze dit gewoon niet goed meer eten. Smaken die ze eerst aanviel en hap-slik-weg at weigert ze gewoon een volgende keer. Darf, Alroda Puur, Carnis etc allemaal hetzelfde effect. Eerste keer wel dan weer slecht of helemaal niet. Ze laat het gewoon hele dag alle 4 d'r KVV maaltjes staan als het er zo uit komt en eet liever brokjes, ook als er in eerste instantie geen brokjes staan eet ze het vaak niet. Alle trucjes uit het boekje ook gedaan al, warm water erover en dat soort.

Is dat stinken op natvoer normaal? We weten dat het zoveel beter voor haar zou zijn om natvoer te eten ipv brokjes, maar kunnen dat zelf niet aan :esick: Ze zit nu op Orijen cat & kitten en Power of Nature Meadowland en dat gaat er na de eerdere Applaws wel in en drolletjes ruiken normaal, niet zo weinig als KVV natuurlijk maar ja dat wil ze niet.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten stinkt enorm bij natvoer

Bericht door Rik »

Meesleepbeest schreef: 22 jul 2020 14:47 ... en zelfs twee maanden KVV geprobeerd omdat ze maar blijft stinken op natvoer.
Meesleepbeest schreef: 22 jul 2020 14:47 KVV, daarbij ruik je gewoonweg bijna niets, echter na veel proberen wil ze dit gewoon niet goed meer eten.
Ah, ik wilde het al nét gaan vragen bij de eerste zin... "de ontlasting zal toch niet stinken bij KVV". Mijn ervaring met KVV is dat ze hele harde droge mooie drolletjes maken. Maar ja... ze moeten het wel willen eten.

Jammer dat ze dat nu niet goed eet. Overigens zou ik het zeker nog even in gedachte houden voor misschien na de kittenfase als er niet meer 24/7 brokjes klaar staan. Het kan dan best zijn dat ze het wel (weer) leert eten. En af en toe een eendagskuiken, kippennekje of rauw sardientje is perfect voor het knaagwerk.
Meesleepbeest schreef: 22 jul 2020 14:47 Is dat stinken op natvoer normaal? We weten dat het zoveel beter voor haar zou zijn om natvoer te eten ipv brokjes, maar kunnen dat zelf niet aan :esick:
Hier hebben ze nooit last gehad van stinkende ontlasting. Ze hebben ook een tijdje Cat Lovers Gold natvoer, Animonda Carny, Feringa en Mac's gekregen. Het verschilt dus een beetje van kat tot kat of de ontlasting stinkt op bepaald voer. Het is dan ook moeilijk te zeggen wat zal helpen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Meesleepbeest
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2020 13:51

Re: Kitten stinkt enorm bij natvoer

Bericht door Meesleepbeest »

Drolletjes op KVV zijn inderdaad het hardste, op natvoer waren ze ook gewoon goed stevig, nooit dun of plakkerig. Maar die lucht he haha, had wel verwacht dat er enig verschil tussen merken zou zijn maar dat is dus niet zo.

Het zou inderdaad kunnen dat ze straks wel weer KVV wil eten dat gaan we ook zeker proberen. We hebben een buurvrouw met KVV dus dat is altijd makkelijk probere ;) In ieder geval is ze opgegroeid met alle soorten eten, dat zal kunnen helpen.

Wat ze wel altijd graag eet zijn ansjovis en kippenhartjes, maar dat houden we goed met mate.
Cerna

Re: Kitten stinkt enorm bij natvoer

Bericht door Cerna »

Ik geef Feline Porta 21 natvoer en vier van mijn katten hebben normaal ruikende ontlasting. Alleen onze oudste kat kan ook vreselijk stinken, terwijl ze hetzelfde voer krijgt.
Ik denk dus dat het vooral te maken heeft met de inwendige chemische fabriek en niet direct met het voer.

Maar hoe weet je of het aan het natvoer ligt?
Ik heb een kat gehad die verschrikkelijk stonk wanneer hij een bepaald soort brokjes at. Maar hij vond ze zo lekker en de ontlasting zag er prima uit en daarom hielden we bij het opruimen de adem maar even in :eshifty:
Gebruikersavatar
Meesleepbeest
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2020 13:51

Re: Kitten stinkt enorm bij natvoer

Bericht door Meesleepbeest »

Ik weet dat omdat ik alle drie haar gegeven heb en ze alleen op natvoer stinkt. Op brokjes ruikt het normaal en bij KVV ruik je nagenoeg niets. Ook al eens een blikje natvoer gegeven omdat we vergeten waren KVV te ontdooien en weg moesten. In de avond en ochtend erop weer enorm stinken. Daarna is het weer weg, als het natvoer uit haar systeem is.

Almo nature, Animonda carny, Cosma nature, Porta 21, Mac's, Feringa, ze stinkt op alle natvoeren. Beetje stank eventjes is best maar dit trekt door het hele huis.
Plaats reactie