Biofood Kattenvoer Goed of niet?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Ellie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2020 20:54

Biofood Kattenvoer Goed of niet?

Bericht door Ellie »

Een tijd geleden ben ik op het merk Biofood uitgekomen. Ik wil graag dat mijn kat het beste leven heeft wat mogelijk is. Dus ik heb een paar verschillende biologische kattenvoer(en) besteld. En mijn kat was echt helemaal gek op Biofood beef menu.

Dus ik ben me iets meer gaan verdiepen in biofood en nu lees ik dat er knoflook verwerkt zit in het kattenvoer. Wel maar 0,1% staat er vermeld. Nu heb ik mij ooit laten vertellen dat knoflook niet goed is voor katten, maar zo weinig maakt dat ook uit. Onze kat is echt helemaal gek op dit voer. En je verwacht ook van een premium merk dat het beter is dan gewoon kattenvoer.

Nu zit ik dus met een dilemma. Want de kat vind het heerlijk, maar ik ben onzeker of het wel goed is.
Hoe zit dit precies? Is het wel veilig of niet veilig? Of zijn kleine beetje knoflook juist goed of maakt het niet uit.

Als iemand hier meer ervaring over heeft dan ben ik heel erg geholpen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Biofood Kattenvoer Goed of niet?

Bericht door Rik »

Biofood heeft zelf knoflooktabletten voor de kat. Schijnbaar tegen teken en vlooien.

Die kleine hoeveelheid in het eten zal inderdaad niet echt heel slecht zijn anders mogen ze het niet verkopen. Maar in de brokken zit ook veel meer wat niet bedoeld is voor de kat. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar met natuurlijk voer.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Biofood Kattenvoer Goed of niet?

Bericht door Synemios »

https://www.vergiftigingen.info/f?p=301 ... VETERINAIR

“Toxiciteit (veterinair)
Indicatie voor het instellen van een behandeling (veterinair)
Toxische dosis o.a. hond en kat
Verschillende bronnen gaan ervan uit dat een inname van meer dan 0,5% van het lichaamsgewicht (5 g/kg lichaamsgewicht) symptomen van hemolytische anemie en Heinz-lichaampjes kan veroorzaken. Dit is onafhankelijk van de toestand van het plantenmateriaal; vers, gedroogd, als extract, verwerkt in gerechten of aanwezig in voedingssupplementen.

Essentiële informatie klinisch beeld (veterinair)
De hele plant is giftig. Zowel vers als gedroogd plantmateriaal (inclusief poeder), puur of verwerkt in gerechten (o.a. gekookt / gebakken) of in voedingssupplementen, kan na ingestie intoxicatieverschijnselen induceren. Het is niet bekend welke Allium soort het meest toxisch is. Knoflook zou 5x meer toxisch zijn dan ui.

Vergiftigingen kunnen ontstaan zowel na een eenmalige als na chronische blootstelling”

Even naar beneden scrollen, daar staat oa dat de symptomen meestal pas na enkele dagen zichtbaar zijn.
En nog veel meer info.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie