Kater wilt wat lekkers

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
KitteKatje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jun 2020 22:11

Kater wilt wat lekkers

Bericht door KitteKatje »

Hallo Allien :-)


Stel je voor het is laat in de avond ,supermarkten zijn gesloten, en je kat wilt ineens een lekkere snack,en daar heb je net niet aan gedacht met boodschappen doen.

Dit is het geval met mijn kater die wat lekkers wilt maar ik heb niets in huis qua katten snacks :eshifty:
Wat is aan te raden ?

Ik heb toastjes,voorgegaarde stukjes kip maar dat is gekruid :roll:


Wat doen jullie in zo een situatie?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kater wilt wat lekkers

Bericht door nellebel »

hahaha mijn katten komen nooit melden dat ze zin hebben in een lekkere snack. mijn eerste kat had zwaar overgewicht. bij mijn huidige katten heb ik vanaf het begin volgehouden alleen katten eten. dat maakt dat ik rustig mensen eten overal kan neerzetten, daar komen zij niet aan. wel zo handig en prettig. wegens toch nog overgewicht (wat niet goed is voor de gewrichten en kans op diabetes en leveraandoeningen vergroot) zijn we vorig jaar gestopt met kattensnoepjes. dat bleek ook meer tussen mijn oren te zitten als mijn katten.
mijn katten hebben de hele dag brokken staan (wel afgemeten, verdeeld krijgen ze die over 3x wegens mijn vreetbeertje) en 2x daags natvoer, flink aangelengd met water. 1x per week ipv natvoer rauwe kipfilet. (biologisch gehaald bij de boer).
ik zou mijn katten zeker geen gekruide kip geven, zit vaak heel veel zout in. da tis niet goed voor ze. ik heb wel eens rosbief in huis (wel checken bij de slager dat het ongekruid is, soms zit er een peperrandje aan), dat vinden ze ook lekker hier.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Kater wilt wat lekkers

Bericht door marloes501 »

Ik heb in mijn vriezer een speciale la voor katten voer.
Rauwe kippenhart, rauw runderhart en rauwe kippen nekken.
Kan ik zo uithalen, ontdooien, even heel kort in de magnetron om de ergste kou we af te halen, en mijn poes smult er van.
Krijgt ze zo af en toe, en is ook nog goed voor de tanden en het jacht gevoel.
Eerst even flink spelen en je kat laten jagen, en als klap op de vuurpijl en paar stukjes rauw vlees als beloning.
Daarna gaat ze zichzelf uitgebreid zitten wassen waarna het tijd is voor en heerlijk slaapje.
Cerna

Re: Kater wilt wat lekkers

Bericht door Cerna »

Gewoon negeren, zou ik zeggen.
Bij ons krijgen de katten hun brokjes en natvoer en nooit tussendoortjes (ze kunnen de hele dag brokjes eten) en daardoor zeuren of schooien ze ook niet.

Ik heb met dierendag wel eens zo'n gratis zakje gekregen met snoepjes "die iedere kat lekker vindt", maar ze zaten me aan te kijken en vroegen zich waarschijnlijk af wat ze daar nou mee moesten :lol:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kater wilt wat lekkers

Bericht door nellebel »

Ha ha Annet, die zakjes gaan bij mij rechtstreeks naar het asiel. Vaak koopt de familie die voor Guusje en Gijs. Zo vaak gezegd dat ik daar spul niet meer geef

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kater wilt wat lekkers

Bericht door Synemios »

Dat hebben wij hier ook meestal Annet :grin:
Ik zet ook altijd bij de dierenapotheker erbij geen snoepjes!
Ze stoppen er vaak iets bij, speeltje of snoepjes maar of ze mogen het hier niet hebben of ze vinden het niet lekker.

Maar even een antwoord voor TS.

Ik geef ze alleen kattensnoepjes en anders hebben ze pech.
Maar ik heb altijd genoeg in huis , gevriesdroogde snacks van Cosma.
Die gebruik ik namelijk ook als er een kat slecht eet.
Meestal gaan ze weer eten als ik dat erover strooi en er zitten verder geen toevoegingen in.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie