Natvoer maar geen paté

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fayeblue
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2020 19:40
Locatie: Gld

Natvoer maar geen paté

Bericht door fayeblue »

Ik ben opzoek naar een kwalitief goed natvoer maar niet in patévorm. Tot nu toe eten ze alleen Almo Nature, bijna alle smaken, maar dit is vrij prijzig. Carny Ocean lusten ze ook.
Ik heb van alles geprobeerd en baal een beetje dat ze geen carny lusten, heb diverse smaken gekocht en aangeboden maar ze proberen het geen eens.. zucht. Carnilove en bandit ook geprobeerd.. zelfde verhaal. Dus tot nu toe bevalt alleen de Almo Nature. Is er nog een ander merk vergelijkbaar met Almo Nature wat ik over het hoofd zie welke niet in patévorm is? Gelukkig zijn ze verder niet kieskeurig :lol:
Noëll and Cats > Faye & Blue :cathappy:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer maar geen paté

Bericht door Rik »

Carny Ocean zijn toch alleen kleine kupjes? Ja, hoe kleiner de verpakking, hoe duurder het is. Carnivoer ook alleen kleine verpakking?

Animonda Carny adult lusten ze dus niet (400gr blikken)?
Lusten ze KVV?

Ook goed is Feringa en Mac's cat (ook allebei 400gr blikken).

Moeilijk... kieskeurige katjes :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Natvoer maar geen paté

Bericht door Synemios »

De structuur die carny ocean heeft dat voer is eigenlijk allemaal best duur.
Indy ( ook erg kieskeurig) vind de fijne filet van miamor wel lekker, en verder schesir, Thrive, Cosma.
Maar qua prijs komt dat een beetje op hetzelfde neer.

Indy lust ook alleen die structuur, en die heeft vandaag voor het eerst kvv gegeten en dat vond ze dus wel lekker.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
fayeblue
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2020 19:40
Locatie: Gld

Re: Natvoer maar geen paté

Bericht door fayeblue »

Hé wat gek, ik had vd week al gereageerd op m'n mobiel maar blijkbaar niet goed gegaan.

In de almo nature zit maar 70 gram, ongeveer 1,- per blikje. Dure hobby, haha. Heb er voor 2 katten wel 4 nodig + daarnaast nog wat aanvulling in brokjes.

Zal de merken die jullie opnoemen nog even bekijken of dat nog wat is!

KVV.. ja toen ze kitten waren ben ik hier mee begonnen, geloof carnibest eendmix of kalkoen..zoiets. Ze moesten hier toen niks van hebben en zo ben ik op de Carny (400gr) blikjes terecht gekomen, dit ging 1,5 jaar goed totdat 1 kat dus opeens blaasstenen had + een operatie die daarbij nodig was. Met de gedachte (van de dierenarts) dat het natuurlijk aan het natvoer lag overgegaan op dieetvoerbrok....want dat verkopen ze zelf. Nu blijkt dat ze gewoon geen granen/tarwe verteerd ivm IBD dus over weer op het natvoer...

Welk KVV hebben jullie goede ervaring mee? En is die ook graanvrij? Het is zeker het proberen waard ook ivm kosten. Ik zag KIVO voorbij komen, barfmenu, carnibest.. wat vond Indy een lekkere?
Noëll and Cats > Faye & Blue :cathappy:
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Natvoer maar geen paté

Bericht door Synemios »

Kan ze wel tegen rijst?
Ik heb er 2 die allergisch zijn, waarvan er 1 met IBD maar zonder blaasstenen.
En 1 die dus ook niet tegen rijst en tig andere dingen kan.
Advies mbt IBD in combinatie met de blaasstenen vind ik lastig.
Waren het oxalaat stenen?

Zij krijgen bij mij eigenlijk vooral schesir en dan de 1 met rijst en de ander de variant zonder rijst.

Ik heb ze ook een tijd de pure variant van schmusy gegeven, daar zit helemaal niets in behalve vis.
En die is wel goedkoper. ( 185 grams blikken)

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... enu/531598

De sardientjes vinden ze wel lekker, de tonijn hebben ze het liefst maar die hebben ze al een tijd niet meer.
De rode baars vonden ze hier allemaal niet zo lekker.

Dan de KVV

Indy vond de insect/konijn, tonijn/ kalkoen lekker.
Maar wij zijn met Timmy, Tommy en Indy pas begonnen dus nog zoekende.
Ik had eigenlijk met Indy wel grotere problemen verwacht.

Luna en Lizzy krijgen hypoallergeen voer.
De 1 brokjes op basis van insect en aardappel en de ander een combinatie hypoallergeen- nierdieet.

Ik schrijf tegenwoordig alles op ( wie wat lekker vind en wie ergens wel/ niet goed op reageert) want dat is altijd handig om terug te zoeken als ik het even niet meer uit mijn hoofd weet.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
fayeblue
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2020 19:40
Locatie: Gld

Re: Natvoer maar geen paté

Bericht door fayeblue »

Wow, ik vind het met 2 al lastig. Jij hebt er 5 mét ieders hun eigen wensen. Haha, maar daar ben je personeel voor. Wat een zoektocht zeg!

Ik ben nu ook begonnen met KVV. Barfmenu Kip > gaat goed. Konijn > mwah. Vis staat nu op de planning.
Blue moet uberhaupt niks van KVV hebben, ze eet mondjesmaat wat almo nature mee, maar die eet Cat Lovers Gold brokjes. De kat met struviet blaasstenen Faye probeer ik nu zoveel mogelijk natvoer te geven en dan af te bouwen met de brokjes van hills c/d multicare. Er is afgeraden rijst/tarwe te geven.. door Tannetje. Dus dat maakt het dan ook weer lastig.. plus dat ze nogal kieskeurig is. Maar er komt steeds meer op 't lijstje met wat ze wel lekker vind..

Denk dat ik ze nu overdag als ik aan het werk ben toch apart ga zetten, 1 boven 1 beneden. Ik heb nu geen zicht op wie/welke brokjes eet. En ik had 2 dure surefeerders gekocht..maar na wéeeeken van introductie lopen ze er nog als trillende rietjes op af.. ze moeten er niks van weten. Balen, was zoveel makkelijker geweest. Watjes.

Wat ik wel lastig vind: KVV geven is 30gr/kilo ongeveer. Zou dan 180 gram/dag zijn. Zou dit voor m'n werk kunnen geven, om 7.00, na het werk, 18.30 en voor het slapen..23.00. Dan zit ze overdag wel lang alleen zonder voer. En daarbij.. ze eet niet in 1x 60 gram KVV op. Max 30gr/keer de rest laat ze staan..omdat ze niet gewend is grotere porties te eten.
Noëll and Cats > Faye & Blue :cathappy:
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Natvoer maar geen paté

Bericht door Synemios »

Er zitten heel wat uren zoek werk in ja ;-)
Maar Rik heeft ons goed op weg geholpen.

Bij Lizzy duurde het ook heel lang voor ze de surefeed niet eng meer vond.
Uiteindelijk heb ik hem toen wat langer alleen open laten staan en ben toen weer langzaam verder gegaan met het programma.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer maar geen paté

Bericht door Rik »

fayeblue schreef: 05 jul 2020 15:36 Ik ben nu ook begonnen met KVV. Barfmenu Kip > gaat goed. Konijn > mwah. Vis staat nu op de planning.
Blue moet uberhaupt niks van KVV hebben, ze eet mondjesmaat wat almo nature mee, maar die eet Cat Lovers Gold brokjes.
Ik heb in het verleden ook wel een naar de CLG brokjes gekeken. Ik vond het CLG natvoer wel heel goed. Maar in de brokjes vond ik toch wat teveel bruine rijst. Helaas zijn ze vorig jaar met het CLG natvoer (zonder opgegeven reden) gestopt :cry:
Wat ik wel lastig vind: KVV geven is 30gr/kilo ongeveer. Zou dan 180 gram/dag zijn. Zou dit voor m'n werk kunnen geven, om 7.00, na het werk, 18.30 en voor het slapen..23.00. Dan zit ze overdag wel lang alleen zonder voer. En daarbij.. ze eet niet in 1x 60 gram KVV op. Max 30gr/keer de rest laat ze staan..omdat ze niet gewend is grotere porties te eten.
Ik geef het KVV om 9:00, 18:00 en 23:00. Maar ondanks dat Bono 6,5kg en Yuna 5kg weegt, kom ik lang niet aan de 'aanbevolen' hoeveelheid. Op die hoeveelheid groeien ze alleen maar door (in de breedte :lol:). Ik zit op 120/130gram p/dag p/kat (meestal KB Raw wat dus echt alleen maar KVV is zonder toevoegingen). Bono is sowieso een schrokker maar Yuna eet haar 40gr per maaltijd ook gewoon goed op.

Heel soms, als het warm is of als ze niet zo'n honger heeft laat ze de helft staan. Ik moet het dan even oppakken (anders eet Bono het op) en dan komt ze na 5 of 10 minuten toch weer om de rest op te eten. En als ze dat niet doet krijgt Bono het. Zo leert een kat vanzelf dat het echt maaltijden zijn die ze op moeten eten. Dat zal Faye ook zo doorhebben.

Ik blijf er dus ook gewoon bij want ze hebben in 3 minuten gewoon alles op (Bono vaak zelfs sneller) ;)

Overigens heb ik ook wel eens een brokjesbal voor Bono achtergelaten. Maar daar ging hij dan gelijk na het eten alweer de brokjes uitvissen. Dus dat doe ik niet meer.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
fayeblue
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2020 19:40
Locatie: Gld

Re: Natvoer maar geen paté

Bericht door fayeblue »

Oef! Goed dat je dat zegt van de CLG. Ik zat in dubio tussen Celtic Connection en CLG.. maar dan kan ik beter voor de CC kiezen, dat is op basis van zoete aardappel zie ik. Gelukkig mini zakje gekocht van CLG om te proberen..

Oh dus jij komt überhaupt niet aan die 30-40g/kg/dag per kat. Vond het ook al idioot veel. Dan ga ik proberen 3x40 te geven, kijken of dat beter gaat.
KB Raw is hier in de omgeving niet te krijgen.. en bij de zaak waar ik kom is er keus uit barfmenu of carnibest..
Van de barf eet ze alleen de kip.. ook wat te eenzijdig. Omdat het met de KVV nog niet vlot krijgt ze nu nog Almo Nature 2 blikjes/dag en wat brokjes overdag. Kan de Carnibest nog proberen.
Noëll and Cats > Faye & Blue :cathappy:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer maar geen paté

Bericht door Rik »

Van CLG zeggen ze wel dat het hypoallergeen en glutenvrije bruine rijst is. Maar goed... het is maar wat je voorkeur heeft... rijst of aardappelen. Mijn voorkeur is geen van beide ;)

http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/product-b.html
https://celticconnection.eu/nl/producten/kat.html
fayeblue schreef: 09 jul 2020 14:59 KB Raw is hier in de omgeving niet te krijgen.. en bij de zaak waar ik kom is er keus uit barfmenu of carnibest..
BARFmenu heeft naast de diersoorten (die maar 250gr zijn per rol) ook BARFmenu Cattery (die 500gr en 1kg zijn).
BARFmenu Cattery is compleet. Dus die hoef je in principe niet af te wisselen (hoewel dat natuurlijk met alle merken en soorten nog wel te adviseren is). https://barfmenu.nl/assortiment/barfmenu-cattery/

Carnibest heeft geloof ik een heel klein beetje rijst. Ik weet niet precies waarom maar natuurlijk wel goed om te weten als je kat erg heftig zou reageren op rijst. https://www.carnibest.nl/kat.htm
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
fayeblue
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2020 19:40
Locatie: Gld

Re: Natvoer maar geen paté

Bericht door fayeblue »

Nee, maar wat is dan een 'goede brok' voor een kat die zijn neus ophaalt voor natvoer, KVV en verder gezond is. Ik vind het maar lastig en wil het liefst zo min mogelijk troep geven.

BARFmenu Cattery verkopen ze niet omdat dit schijnbaar nooit verkocht word. Ik kan het wel bestellen voor 10 rollen.. maar wil graag eerst eens 1 rol uberhaupt proberen voordat ik weer met van alles in huis zit wat mevrouw weer niet lust. En ik ga zo langzamerhand blut na alle dierenarts kosten (1000,-, medicatie, verschillende soorten voer etc.). Is er ergens iets te vinden over merken en wat wel/niet compleet is? Voor een leek is het zo lastig waar te beginnen en wat wel/niet goed is.
Noëll and Cats > Faye & Blue :cathappy:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer maar geen paté

Bericht door Rik »

fayeblue schreef: 09 jul 2020 16:30 Is er ergens iets te vinden over merken en wat wel/niet compleet is? Voor een leek is het zo lastig waar te beginnen en wat wel/niet goed is.
Voor KVV en barf is de site https://www.voerwijzer.com/ een uitkomst.
Er staat ook het een en ander over brokken op.

Een andere site met veel informatie is https://www.catmoneo.nl

b.v. https://www.catmoneo.nl/beste-kattenbrokken/
en https://www.voerwijzer.com/wat-zijn-de- ... enbrokken/
en https://www.voerwijzer.com/kattenbrokken-vergelijken/
fayeblue schreef: 09 jul 2020 16:30 BARFmenu Cattery verkopen ze niet omdat dit schijnbaar nooit verkocht word. Ik kan het wel bestellen voor 10 rollen.. maar wil graag eerst eens 1 rol uberhaupt proberen voordat ik weer met van alles in huis zit wat mevrouw weer niet lust.
Kan ik me voorstellen. Hier hebben ze de cattery toevallig bij Welkoop. Maar KVV voor katten is maar moeilijk te krijgen in de dierenwinkels. Wel allemaal voor de hond (en steeds meer), maar voor de kat is het maar belabberd.

Voor de CLG natvoer en KVV tijd had ik voor de katten Applaws (en Applaws kitten toen ze nog kitten waren). Ook met aardappel. En ook in 400gr zakjes te halen bij zooplus. Orijen kan ook maar dat is heel duur.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... og/applaws

Ik had ooit een lijstje gemaakt. Inmiddels zijn er wel weer andere merken maar hier is een quote van een oude post.
Rik schreef: 27 apr 2019 12:24 Voor goede brokjes moet je naar de ingrediënten kijken. Probeer mais, granen, aardappelen e.d. (allemaal koolhydraten) zoveel mogelijk te vermijden. Probeer een zo hoog mogelijk vlees gehalte te kiezen (en niet vogelmeel op de 4e plaats ofzo). Goede merken (ik had ergens een lijstje) zijn Orijen (duur), Applaw (iets minder duur) etc.

Onderstaand is een oud lijstje en er kon nog 1 of 2 merken bij (maar weet uit mijn hoofd niet welke).
Hoge kwaliteit brokken:
Orijen
Arden Grange (wel de engelse zooplus maar ook in o.a. webwinkels)
Applaws
Natural Health (Carnivore) (niet bij zooplus maar wel diverse webwinkels zoals deze)
Renske (niet bij zooplus maar b.v. op Renske's Webwinkel e.a.)
Nutrivet
Porta 21 graanvrij
Catlovers Gold (niet bij zooplus maar wel online)
Solid Gold (komt uit USA maar hebben ze denk ik bij zooplus niet meer te zien aan de lege pagina)
Timberwolf Serengeti (komt uit USA maar hebben ze denk ik bij zooplus niet meer te zien aan de lege pagina)

Natvoer, waar je ze uiteindelijk wel naartoe wilt hebben is iets minder kritisch omdat er veel vocht in zit (wat heel goed is voor de kat). Maar ook daar wil je naast vocht een hoog vleesgehalte.

Premium natvoer:
Animonda carny
Almo Nature
Mac's Cat
Cosma
Bosita
Porta 21
Shinycat (Gimpet)
Applaws (natvoer niet compleet als alleenvoer?)
Schesir
Hermanns Bio kattenvoer
Renske (de enige die niet bij zooplus staat maar b.v. op Renske's Webwinkel e.a.)
Catlovers Gold (niet bij zooplus maar wel online, NIET MEER VERKRIJGBAAR)

Hills zou ik niet doen. Die valt in dezelfde categorie als Royal Canin en is erg duur voor wat betreft de ingredienten (wat ook heel veel koolhydraten zijn, zoals rijst, mais en granen).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Natvoer maar geen paté

Bericht door Synemios »

Handig die lijst Rik.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
fayeblue
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2020 19:40
Locatie: Gld

Re: Natvoer maar geen paté

Bericht door fayeblue »

Ja klopt, voor de katten had ik een hond die kreeg Bandit (geit) haha, daar was van alles voor te koop qua KVV. Voor katten valt het mij echt tegen, ook qua advies is het 0,0 en lijkt niemand ergens van af te weten. Vraag je graanvrij natvoer.. komen ze aan mét rijst. Uh oja..
Bedankt voor de sites en lijst. Ga deze vanweekend eens goed bestuderen!
Woon in Apeldoorn btw, hier is ook een Welkoop, moet zeggen dat ik daar nog nooit geweest ben. Kan daar best eens kijken wat hun assortiment hier is.
Noëll and Cats > Faye & Blue :cathappy:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer maar geen paté

Bericht door Rik »

Volgens de site zie ik alleen de barfmenu kip bij welkoop. Maar niet alle welkoop heeft dat en mijn welkoop ook niet, maar ze hebben dus wel toevallig de barfmenu cattery. Ze kunnen het waarschijnlijk wel meebestellen als ze een diepvries hebben staan. Zaak dus per welkoop verschillen.

https://www.welkoop.nl/zoeken?keywords= ... &view=grid

Pets place (in de boerenbond) heeft geloof ik ook iets voor katten. Ik weet alleen meer wat.

Bij jumbo heb je natuurlijk smuldier en rodi (en hartblokjes). Is wel beter dan brokken maar wat betreft kwaliteit van het vlees zal het wel minder zijn dan de andere merken. Maar voor afwisseling kun je het wel proberen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie