help

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Hellolola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:46

help

Bericht door Hellolola »

beste,

Ik heb een hele kieskeurige kat, ze at eerst geen enkel natvoer maar wel elk soort brokjes wat er bestaat. Nu zit ze sinds 4 weken aan speciaal voer: royal canin urinary s/o en mag ze niks anders meer dan dat voer. nu door de coronavirus had mijn pakket vertraging en zit ik al sinds zaterdag zonder dit voer. Het komt morgen pas binnen. Mijn andere kat geeft geen dieet officieel dus die heb ik natvoer gegeten dus die eet wel. Maar nu eet de kat die op dieet is niks anders meer, ik heb gewone brokken geprobeerd, natvoer. Niks wil ze eten. Heeft iemand hier tips voor? ze heeft nu sinds zaterdagavond maar echt maximaal 10 brokjes gegeten denk ik. en ze moet nog tot morgen.

Groetjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: help

Bericht door Anne »

Je kan over het algemeen dit soort dieetvoeding ook bij de dierenarts zelf kopen, vaak is het dan wat duurder als dat je op internet besteld.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Hellolola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:46

Re: help

Bericht door Hellolola »

Ja ik heb al 2 zakken besteld en dit komt morgen binnen, maar ze eet gewoon nu amper tot niet. Paar brokjes misschien gehad. En ze moet nog tot morgen wachten. maak me er een beetje zorgen om of kan het niet veel kwaad?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: help

Bericht door Rik »

Een kat die in 3 dagen 10 brokjes eet. Ja, dat kan kwaad. Er kan leververvetting optreden en beschadiging aan de organen. Ze moet dus iets eten. Maar even niet uit wat (hoeft geen s/o te zijn). Anders moet je gaan dwangvoeren.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Hellolola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:46

Re: help

Bericht door Hellolola »

oke, ik heb haar een mousseje gegeven die ze voor haar dieet at. een halve heb ik gegeven. Dit heeft ze net helemaal opgegeten. Ik geef haar vannacht nog een halve. Dan heeft ze weer wat binnen tot haar vertrouwde voer morgen komt. Bedankt
Hellolola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:46

Re: help

Bericht door Hellolola »

is dus alleen inderdaad geen dieet voer, maar hier heeft ze 5 weken al aangezeten en morgen gaan we gewoon weer verder. Heb gelijk 5 kg aan voer besteld zodat het niet weer gebeurd :') . dus kan geen kwaad neem ik aan 1/2 dagen zonder dieet voer. Ze moet morgen toevallig weer getest worden hoe het nu met dr gaat en of ze nog door moet gaan met het dieet voer
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: help

Bericht door Rik »

1 tot 2 dagen niet eten is voor een kat vele malen slechter dan ongezond eten. Uiteraard loop je het risico van het niet dieetvoer maar die gevolgen zijn veel minder erg dan de gevolgen van niet eten.

Overigens is natvoer veel beter voor de doorgang van urine dan brokken (vocht vocht vocht en nog eens vocht). Had ze last van struviet?

Niet eten en weinig drinken zal daar ook zeker niet bevordelijk voor zijn geweest.

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5139
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: help

Bericht door Synemios »

Ik,lees dit nu pas, misschien voortaan zodra je een zak open maakt meteen een nieuwe bestellen.
Zo doen wij dat met het voer van Lizzy, maar dat moet echt via rc uit het buitenland komen en die gaan maar tot max 2 kilo.
Ik heb er nu 2 op voorraad, normaal 1.
En je zou de volgende keer ook andere praktijken kunnen bellen of vragen of de da dat wil doen.
Hier stond dit voer bij onze DA nog steeds voldoende in de schappen.
Het scheelt 2 euro met bijvoorbeeld zooplus dus heel veel is dat niet.
Ze hebben de urinary s/o ook in nat voer trouwens.
Niet eten is zoals Rik al aangaf echt een heel slecht idee, dan nog liever fout eten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: help

Bericht door Anne »

Ik heb hier ook verschillende dieten en ik bestel ook tijdig, dan zit je nooit zonder
En als je al zonder zit kun je dus desnoods een klein zakje bij de da kopen.

Dat liever dan foute voeding,of nog erger, geen voeding

Hoe is het nu? Eet hij/zij weer goed van het dieetvoer?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie