Kitten eet geen brokjes

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Leelo81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2020 09:19

Re: Kitten eet geen brokjes

Bericht door Leelo81 »

Even een update. Sinds gisteren week ik de brokjes in water en dat wordt opgegeten. Dus dat gaat goed. Whiskas mee gestopt (gelukkig). Voor nu even geen natvoer en meer en meer laten wennen aan de brokken en steeds met wat minder water weken.

Uiteindelijk wil ik ook over op andere brokjes maar ik wacht daar mee tot hij ongeweekte brokken eet. Anders verandert er wel heel veel in 1 keer.

Katertje is lekker actief en vermaakt zich goed met de speeltjes die we in huis hebben
Leelo81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2020 09:19

Re: Kitten eet geen brokjes

Bericht door Leelo81 »

Helaas te vroeg gejuicht. Weinig gegeten vandaag.
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Kitten eet geen brokjes

Bericht door Zizi »

Wel natvoer gegeten of dat ook niet veel? Misschien is hij ook gewoon echt niet lekker, iets opgelopen door de verhuizing (dat is toch niet niks voor zo'n kleintje). Hoe oud is hij?
Leelo81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2020 09:19

Re: Kitten eet geen brokjes

Bericht door Leelo81 »

Hij is 13 weken. Inmiddels eet hij uit zichzelf brokjes en drinkt ook water. Gisteravond voor ik ging slapen bij zijn voederbakjes gezeten en wat brokjes voor hem op de grond gelegd en daar snuffelde hij eerst aan en daarna lekker eten. Vandaag dus goed gegeten.
Natvoer ga ik voorlopig niet geven tot hij gewend is aan de brokjes en dan in het weekend natvoer.

Hij is lekker actief en merk verder niks aan hem dus denk echt dat hij moest wennen aan de overgang van whiskas naar brokjes
Leelo81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2020 09:19

Re: Kitten eet geen brokjes

Bericht door Leelo81 »

Gaat erg goed hier! zowel qua eten als drinken.
Enige wat ik merk is dat de ontlasting zacht is en geen mooi sigaartje. Wellicht door de voeding nu kat volledig over is op brokken. Vrijdag nog ontwormd. En heb ook niks in de ontlasting gezien

Als het aan blijft houden maar even de DA bellen
Plaats reactie