dieetvoer en kittens

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

dieetvoer en kittens

Bericht door Anne »

Even een vraag over dieetvoer, in dit geval de natte niervoeding. Ik heb nog heel veel renal natvoer over van Hummel* en die voer ik nu op aan Roedi, Hobbel, Polleke en Maxi. Nu hebben we een kitten erbij en ik vraag me af of het schadelijk kan zijn als de kleine ook een beetje natvoer hier van eet? Denkend aan een hoeveelheid van een eetlepel per dag?
En is het schadelijk als de kleine een klein beetje urinary droogvoer naar binnen werkt? Voorlopig eet de kleine in de keuken mee met Joep en Bella die beiden urinary droog voer eten, de kleine heeft wel zijn eigen kittenbrok maar vanochtend zag ik hem een paar brokjes snaaien, moet ik me daar zorgen over maken? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij dat als hoofdmenu naar binnen gaat werken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: dieetvoer en kittens

Bericht door Rik »

Nee hoor, nierdieet en urinary brokjes zijn op zich niet schadelijk voor kittens. Ze moeten er alleen niet zoveel van eten dat ze (veel) minder van hun eigen eten binnen krijgen. Maar een kitten met energie voor 10 zou ook een grote eetlust hebben dat ie zijn eigen eten ook gewoon binnen krijgt.

Dus het af en toe wegsnaaien van wat brokjes of natvoer is geen probleem. Het is natuurlijk wel beter dat je hem al vroeg leert alleen uit zijn eigen bakje te eten. Maar ja, het blijven katten :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: dieetvoer en kittens

Bericht door Dinky »

Wenselijk is het uiteraard niet maar wanneer het gaat om beetje snaaien naast zijn eigen voer verwacht ik niet dat het kwaad kan.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: dieetvoer en kittens

Bericht door Anne »

Oh fijn, dat is een opluchting!

Ja het blijven katten Rik, wat dat betreft zijn het geen honden :smile:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: dieetvoer en kittens

Bericht door Anne »

Ik heb met de da overleg nadat Pito twee dagen lang niks wilde eten, om te vragen of hij urinary brokjes onbeperkt mag eten.
Pito is nu een half jaar oud, bijna, en op de verpakking staat dat het vanaf 1 jaar voor elke kat geschikt is
Pito lust zijn brokjes dus niet meer en nadat hij twee dagen bijna niks heeft gegeten vloog hij vanmiddag op de urinary brokjes af ( zijn eigen lam en rijst brokjes negerend) en at zo wat alles op
Omdat hij ook aan het kokhalsen is al een paar dagen, af en toe wat slijm overgevend) dacht ik dat hij misselijk was door een eventuele haarbal
Hij krijgt nu ook haarbal pasta voor alle zekerheid.
Wie heeft er ervaring met kittens op urinary brok?
Volgens de da kan het geen kwaad mits ik hem regelmatig natvoer erbij geef, zodat hij geen tekorten oploopt
Ik kan Pito ook niet alles geven, hij heeft gevoelige darmen
Zo krijgt hij als natvoer digestieve van rc, dat gaat goed.
Ik had hem al eerder overgezet op volwassen brok maar daar krijgt hij helaas ook diarree van en vele stinkwinden
De urinary is licht verteerbaar, dat weet ik van Hummel* en Happy, die beiden een gevoelig darmstelsel had, heeft
maar nooit diarree kregen van dit voer
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie