Binnenpoes - 4 jaar - welk voer?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Storm2711
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2019 13:32

Binnenpoes - 4 jaar - welk voer?

Bericht door Storm2711 »

Hallo allemaal,

Ik ben me pas sinds kort gaan verdiepen in hoe ik onze poes beter kan verzorgen. Ze is 4 jaar en is van mijn vriend, maar nu we samen wonen voel ik me toch meer verantwoordelijk voor haar. Ze is een binnenkat en niet gesteriliseerd.

Ze krijgt nu Whiskas rund brokken voor volwassen katten, onbeperkt ter beschikking. Qua natvoer wil ik geen open blik kattenvoer in mijn koelkast hebben, krijgt ze wel eens van die whiskas zakjes, maar vooral als traktatie af en toe, niet regelmatig. Ze heeft nergens last van, ze is mooi slank, beweegt goed en eet ook goed van het voer.

Mijn vraag is eigenlijk: Ik wil haar betere brokken gaan geven, want volgens mij is whiskas niet echt goed voer. Maar er is zo veel op de markt: wat is nu echt een goede betaalbare brok voor een gemiddelde binnenkat?
En verder: Hoe zit het nu precies met natvoer, want ik lees zo veel verschillende dingen. Is het iets dat dagelijks kan/moet, of inderdaad beter alleen af en toe als traktatie?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Binnenpoes - 4 jaar - welk voer?

Bericht door nellebel »

Wat lief dat je voor haar de zorg mee gaat doen. Qua brokken genoeg over te lezen hier. Ik kom er niet uit hi hi en geef royal Canin. Nat voer is niet perse nodig volgens mij maar vind ik handig voor het geval je er ooit iets onder niet mengen qua medicatie en ze krijgen voldoende vocht binnen. Ik leng het altijd aan met water. Ik gebruik 1 blikje gourmet met flink water voor 2 katten voor 2 dagen. Ik doe het in een afsluitbaar plastic bakje in de koelkast.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Binnenpoes - 4 jaar - welk voer?

Bericht door nellebel »

Zou haar wel laten steriliseren. Krols worden is een aanslag op het lijfje en kittens trouwens ook een die zijn er genoeg. Voor haar ook fijner als die hormoon schommelingen

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Binnenpoes - 4 jaar - welk voer?

Bericht door Emmajoja »

Whiskas is niet een goed merk nee
Op www.voerwijzer.nl staat heel veel info over goede brokken.

Ik geef hier alleen rauw vlees aan Luna en Nova. Hier voor zaten ze op natvoer.

Mijn kitten Terra zit momenteel nog op natvoer. Die probeer ik over een tijdje ook op rauw te krijgen.

Brokken vind ik zelf niet zo.

Natvoer is heel goed voor katten. Vooral goede kwaliteit. Daar zit veel in wat ze nodig hebben en ook veel vocht want ze drinken Niet zoveel uit zichzelf.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Plaats reactie