Voeding kittens

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
EsmeexJansen
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2019 09:51

Voeding kittens

Bericht door EsmeexJansen »

Hoi allemaal!
Over een paar dagen krijgen wij twee kittens uit een nestje van mijn ouders. Moederpoes was daar aan komen lopen en bleek zwanger, dus hebben mijn ouders voor het nestje gezorgd. De kat was waarschijnlijk van de buren en zij hebben haar achtergelaten, heel zielig dus.

Nu zie ik hier en op andere sites veel wisselende adviezen mbt voeding. Zelf zat ik te denken aan de voeding verdelen over 3 keren en dan 2 keer per dag natvoer en een keer per dag droogvoer. Ik zat qua natvoer te denken aan animonda carny. Droogvoer krijg ik van mijn ouders die nog wat zakken over hebben. Ik ben er nog niet over uit op welk droogvoer ik hierna over wil stappen.

Ik vroeg me af wat jullie advies is:
- Over hoeveel maaltijden verdelen jullie de voeding?
- Wat is jullie verhouding droog- en/of natvoer?
- Welke merken raden jullie aan qua voer?
- Hoe lang raden jullie aan om de voeding te geven die ze nu nog krijgen?
kittentjes

Re: Voeding kittens

Bericht door kittentjes »

Kittenvoer mag onbeperkt tot castratie daarna moet je opletten omdat ze snel te zwaar worden.

Ik geef nu wild of freedom kitten en als het op is ga ik over op nutrivet kitten.

Ik geef natvoer 1 keer per dag tegelijk met mn andere 2 katten. Daar krijgt hij animonda carny kitten of smilla kitten.

Na castratie kun je overgaan op volwassen voer en in beperkte mate voeren, dus bv 2 keer daags en 1 keer natvoer erbij. Of juist andersom wat je fijner vind.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Plaats reactie