Kittens zwaar ondergewicht

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
MinnieMickey
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2019 17:07

Kittens zwaar ondergewicht

Bericht door MinnieMickey »

Beste allemaal,

Ik zou graag jullie hulp willen. Wij hebben 2 kittens overgenomen van een kennis. Ze heeft hier weinig aandacht aan besteed en er is ook een kitten gestorven. We zijn een aantal keer op bezoek geweest en merkte dat ze erg klein waren op 1 na, de grote broer. De kittens werden nooit gewogen. Uiteindelijk hebben we besloten om ze toch maar met 6 weken te nemen omdat ons verteld werd dat de moeder er geen zin meer in had en ze al vast voedsel aten. Het gaat om een meisje (Minnie) en een mannetje (Mickey). Bij aankomst thuis heb ik ze direct op de weegschaal gezet. Minnie woog 245 gram en Mickey 395. In goede hoop heb ik brokjes neergezet en natvoer. Helaas merkte ik dat Minnie totaal niets at. Meerdere keren geprobeerd met van alles en nog wat ( geweekte brokken, geprakt natvoer) zelfs als je het in haar mondje probeerde te stoppen leek het alsof ze het eerst at, maar het kwam niet door haar keeltje heen. Zondagochtend toch maar de dierenarts gebeld, we moesten langskomen vanwege het lage gewicht. Deze heeft gezegd dat ze bijgevoerd moeten worden met kittenmelk. Momenteel hebben we dat nu hele zondag en maandag gedaan. Alleen ze is nu aan de diarree en is vergeleken met zaterdag bijna niks aangekomen. Ik vraag me af of jullie misschien meer advies hebben op het gebied van voeding. Ze drinkt nu alleen melk en dingen aangelengd met melk wil ze niet. Ze wilt ook niet van een schoteltje af eten. Ik weet geen raad meer omdat ik overal lees dat ze niet te lang op kittenmelk mogen. Ook vind ik het raar dat haar broertje wel vast voedsel eet ( alleen brokjes, natvoer kijkt hij niet naar om) en zij niet.

Ik hoor graag want maak me toch best wel grote zorgen om hun gewicht. Het meeste om Minnie.

Groet
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kittens zwaar ondergewicht

Bericht door ErikPhilippus »

Het grootbrengen van een kitten is geen sinecure....
https://www.licg.nl/katten/kittens-met- ... tten-geven
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Kittens zwaar ondergewicht

Bericht door Embillie »

Och wat sneu. Dat is wel erg licht..
Heb je toevallig een asiel in de buurt? Nu het kittentijd is, is er wellicht een moederpoes die de kittens accepteert en nog kan spenen tot ze oud en sterk genoeg zijn om weer terug naar jullie te kunnen gaan.
Nu is de kans dat ze geaccepteerd worden wel kleiner dan bij een kitten van slechts enkele dagen oud.

Ik wens je succes met je situatie en hoop dat het mooie sterke katten mogen worden.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Kittens zwaar ondergewicht

Bericht door Sansan »

Hoe gaat het vandaag?
Met diarree zou ik weer terug gaan naar de dierenarts.
MinnieMickey
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2019 17:07

Re: Kittens zwaar ondergewicht

Bericht door MinnieMickey »

Het gaat al stukken beter. Minnie is momenteel 300 gram en Mickey 500 gram. Minnie probeert steeds meer zelf te eten, maar verlangt nog steeds naar melk. Mickey heeft vaste ontlasting en Minnie hebben we het zelf niet zien doen. Dus we houden haar goed in de gaten. Ze zijn in ieder geval wel aangekomen. Daar ben ik blij om :)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Kittens zwaar ondergewicht

Bericht door Embillie »

Wat goed :)
Mijn complimenten dat je dit avontuur met je kittens aangaat, dat vind ik erg mooi.
Plaats reactie