Voeding voor kitten van 4 weken

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
catloverforever
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2019 00:10

Voeding voor kitten van 4 weken

Bericht door catloverforever »

Hey allemaal!

Ik heb een belangrijke vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen;

Ik heb voor mijn verjaardag een kitten gekregen. Deze is 4 weken. Dat is dus VEEL te jong om weg te zijn bij de moeder.
Ik kan hier niet veel aan doen. Ik wil er enkel voor zorgen dat ze het overleeft.

Welke voeding geef ik aan zo een jong poesje? In de winkel vind ik enkel voeding vanaf 2 maanden en heb haar eerst een beetje daarvan gegeven, maar een paar uren later begon ze precies te stikken en heeft ze het allemaal overgegeven. Mijn hart stond even stil.

Is kittenmelk goed voor haar?

Please help me dit katje te helpen overleven!

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Voeding voor kitten van 4 weken

Bericht door Dinky »

Kan je aan kittenvoer komen zoals royal canin baby cat?https://www.royalcanin.nl/mother-babycat
Dat is voor kittens vanaf 1 maand/4 weken.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Voeding voor kitten van 4 weken

Bericht door Rik »

Ja, maar baby cat zijn brokjes. Ik denk dat het kitten nog aan de moedermelk zat. Die kun je dan niet zomaar eventjes op brokken zetten. Of je moet de babycat mousse kunnen vinden.

Ik zou even een fokker of dierenarts bellen om te vragen of ze echt baby-kitten-melk hebben. Je moet dus echt een moedermelkvervangend product hebben.

Ze kunnen daarnaast rond deze tijd of volgende week heel langzaam gaan wennen aan natvoer en brokjes. Maar daar kun je niet zo abrupt naar overschakelen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Voeding voor kitten van 4 weken

Bericht door Zotvanpoezen »

Mijn dochter had 2 jaar geleden een kitten gevonden dat maar 200 gram woog. De leeftijd weet ik niet meer, maar ze gaf haar eerst om de 3 uur babykat melk van bij de da, en later is er babykat mousse van RC bijgekomen (ook van bij de da). Nu weegt het poesje 4 kg!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Voeding voor kitten van 4 weken

Bericht door Admin »

Als het kitten nog te jong is voor vaste brokjes, is vloeibare kittenvoeding een betere oplossing, bijvoorbeeld KMR kittenvoeding. Het is ook verkrijgbaar in poedervorm, zodat het minder snel bederft en je een kleinere hoeveelheid kunt aanmaken.
KMR Vloeibare Kittenvoeding is een complete voeding voor verweesde of verstoten kittens of anderen die om welke reden dan ook met de hand opgevoed worden. KMR is een totaal dieet voor kittens versterkt met vitamines en mineralen. De samenstelling van KMR benadert bijna geheel de natuurlijke moedermelk voor wat betreft proteïne en energie niveau en bevat tevens taurine. Het poeder laat zich makkelijk mengen met water.

Indicaties

Aanbevolen als een complete voedingsbron voor weeskittens of verworpen kittens, vanaf de geboorte tot een leeftijd van 6 weken.
Ook geschikt als aanvullende voeding bij kittens die wel zogen bij de moederkat.
Eveneens aanbevolen voor groeiende kittens of volwassene katten, die een bron van goed verteerbare voedingsstoffen vereisen.
Ideaal supplement na een operatie of bij herstel na ziekte.

Dosering

KMR Kittenmelk moet minimaal 2 dagen gegeven worden. Geef ongeveer 2 theelepels (30 ml) bij 115 lichaamsgewicht. Zorg ervoor dat de kat gelijke porties verdeeld over de dag krijgt. Kleine, verzwakte kittens kunnen KMR Kittenmelk om de 3-4 uur krijgen, terwijl grotere kittens het prima doen als ze het om de 8 uur krijgen. Weeg de kittens dagelijks voor de juiste dosering. Zwangere of lacterende poezen en opgroeiende kittens (na het spenen) mogen dagelijks 1 theelepel (15 ml) bij 2.2 kg lichaamsgewicht.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Voeding voor kitten van 4 weken

Bericht door pinguin »

Is het nog een optie om een katten stichting of dierenasiel te bellen en vragen of deze hummel nog bij een pleegmamma kan worden geplaatst

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voeding voor kitten van 4 weken

Bericht door castratenkoor »

Ik zou het kitten meenemen naar een dierenarts, goed na laten kijken en de dierenarts laten bepalen hoe oud het is en wat je het beste te eten kunt geven.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie