Terug van kvv naar brok

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Bengalmaui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 dec 2018 19:24

Re: Terug van kvv naar brok

Bericht door Bengalmaui »

@Sansan: ik koos bewust voor de premix omdat ik anders bang ben om ergens vitaminen tekort te komen. Bij Kivo stond in de beschrijving dat het geen compleetvoer is. Hierbij weet ik nog niet zo goed hoe ik zoiets 'compleet' krijg.

Vandaag meteen Animonda Carny gekocht, dit ging er een stuk beter in dan de kvv vanmiddag!
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Terug van kvv naar brok

Bericht door Emmajoja »

Bengalmaui schreef:@Sansan: ik koos bewust voor de premix omdat ik anders bang ben om ergens vitaminen tekort te komen. Bij Kivo stond in de beschrijving dat het geen compleetvoer is. Hierbij weet ik nog niet zo goed hoe ik zoiets 'compleet' krijg.

Vandaag meteen Animonda Carny gekocht, dit ging er een stuk beter in dan de kvv vanmiddag!
Je krijgt het compleet door minimaal 4/5 verschillende dieren per maand te geven :) en aan vullen met wat vette vis. Zalm bijvoorbeeld. 1x in de 1a 2 weken. Soms een rauw eitje

Sent from my SM-G960F using Tapatalk



Bengalmaui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 dec 2018 19:24

Re: Terug van kvv naar brok

Bericht door Bengalmaui »

@Emmajoja: Goed om te weten, dat is prima te doen! Dacht dat het vrij lastig was, maar dit lukt sowieso. En kies ik voor rauwe zalm of kan dat ook gerookte zijn?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Terug van kvv naar brok

Bericht door Rik »

Nee, geen gerookte zalm. Die is namelijk extra gezout en dat is niet goed voor de kat.

Tevens is het verstandig de zalm een paar dagen goed ingevroren te hebben (om e.v. parasieten te doden). Maar ik geloof dat zalm uit de winkel ook al wel bevroren is geweest.

Hele sardines is ook vette vis en rijk aan omega 3, eiwitten en vitamine D. (Natuurlijk niet die dingen uit blik)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Terug van kvv naar brok

Bericht door Sansan »

Rauw, zodra iets verhit wordt dan verliest het ook sowieso de taurine.
Bengalmaui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 dec 2018 19:24

Re: Terug van kvv naar brok

Bericht door Bengalmaui »

Nou, poes kan weer even vooruit en ik weer rustig slapen vannacht. Dank voor jullie tips!
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Terug van kvv naar brok

Bericht door Reb »

@RIK... ik heb ook nog een grote hond, daarvoor kocht ik kilo's vlees bot en orgaan. Dan is het makkelijker om ook wat kleine maaltijden te maken. Ik maakte dag hoeveelheden. Dan hoefde ik ook niet te bedenken wat ze welke dag moesten. Op barfplaats staat een rekentool (ken je vast wel) wat ook weer handig is. En naar de ontlasting kijkende kon ik bijstellen. Te hard was wat meer vlees, te zacht wat meer bot. Ik vond barfen toch net weer lekkerder voor de hond/kat dan elke dag gehakt 😉

De kippenekken die ik had waren echt niet 50/50... zal wel schelen per leverancier. 😋
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Terug van kvv naar brok

Bericht door Emmajoja »

Haha nou je hebt al antwoord op de zalm vraag! Hoop dat het je allemaal wat gaat lukken :)

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Plaats reactie