Tweede kat voedselallergie?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Tweede kat voedselallergie?

Bericht door Embillie »

Hoi iedereen,
In mijn omgeving staat iemand zijn kat af omdat deze een voedselallergie heeft en dat icm werk niet goed past.
Nu zou ik deze jonge kat met liefde willen adopteren als maatje voor Maggy, maar sta dus voor het punt dat hij absoluut geen andere voeding mag ivm darmklachten.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, hoe regelen jullie deze zaken?
Twee bakjes op chip zou in mijn ogen best kunnen. Maar omdat ik nog nooit eerder dit heb meegemaakt, zie ik het wellicht als een te easy fix.
Daarnaast zijn deze bakjes wel erg duur (zal ze niet direct kunnen aanschaffen) en is Maggy haar voer de gehele dag door gewend.

Graag hoor ik tips en adviezen, want zonder mij krijgt die kat ook geheid een fijn nieuw thuis. Dus als jullie de ervaring hebben dat het lastig is, is hij wellicht beter af bij een ander. Hij kent mij nog niet eens dus zal mij ook niet missen ;) Maar als het allemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn, wil ik het avontuur best aan gaan.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Tweede kat voedselallergie?

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik zit heb hetzelfde probleem om te voederen. Filou heeft ook allergie (rund en vis, na 5 jaar puzzelen ben ik er eindelijk uit), Duvel eet te snel en wil stelen van de trage eters, en Froufrou is degene die alle tijd neemt om te eten. Dus verspreid ik de voederbakjes in de keuken, ieder heeft zijn vaste plaats, en ik ga in het midden zitten tot iedereen klaar is. Bovendien heeft iedere kat zijn dagelijkse portie apart in een plastic potje met naam erop zodat niemand te veel of te weinig krijgt. Ik geef hun maaltijden verdeeld over 5à6 keer per dag.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie