Voedingsupplementen

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Voedingsupplementen

Bericht door Mleen »

Hoi Allemaal!

Ik vroeg me af of er bepaalde ervaringen zijn met het geven van voedingsupplementen?
Mijn oog viel laatst bijvoorbeeld op multivitamine pasta van Gimcat? Kennen jullie dat? Is het goed spul om aan katten te geven? Hebben ze het nodig? Zijn er redenen om het juist wel of niet te geven?

Ik dacht dat het misschien wel gewenst was om morgen na hun castratie en de rest van hun herstel te geven, maar geen idee of dat iets uitmaakt? Mijn redenatie: als mensen ziek/niet lekker zijn is het vaak ook wenselijk om extra vitaminen te nemen, maar katten werken natuurlijk niet zoals mensen! 😅
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Voedingsupplementen

Bericht door ErikPhilippus »

Ik geef onze katten iedere dag vitaminepasta. Ik geef Gaudí dat ook omdat er 25% vet in zit, en hopelijk helpt het een beetje om hem op gewicht te houden. En ze vinden het heerlijk!

Daarnaast geeft ik iedere week Reactiv Tonicum. Dat is eigenlijk bedoeld voor herstel na ziekte, maar ik geef het al jarenlang ieder weekend. Ik denk dat vooral Gaudí daar baat bij heeft: een hoop nuttige en noodzakelijke voedingsstoffen, en is ook weer 45 ml vocht.
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Voedingsupplementen

Bericht door KiwiNL »

Ik geef mijn katten regelmatig Miamor multivitaminen. Niet omdat ik denk dat ze anders iets tekort komen, maar omdat ze het bijzonder lekker vinden.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Voedingsupplementen

Bericht door Dinky »

Met goede voeding zijn extra vitaminen niet noodzakelijk.
Maar af en toe een beetje kan geen kwaad maar zorg dat je het niet overdrijft want een overdosis van bepaalde vitaminen is niet onschuldig (geloof dat overdosis vitamine a bijvoorbeeld ongezond is)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Voedingsupplementen

Bericht door pinguin »

Ik geef hier alleen Simba zo nu en dan l-lysine omdat hij nog wel eens last heeft van zijn niesziekte

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie