Is er alléén gelei voor katten te koop

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Marinus
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2018 09:03

Is er alléén gelei voor katten te koop

Bericht door Marinus »

Beste allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben een kat; het is een kerngezonde en uitgebalanceerde kat. Rysio is bijna 3 jaar oud en krijgt droog voer van Royal Canin en nat voer van Felix.
Nu is het zo dat ik als baas de taak op me heb genomen om een paar keer per dag met mijn handen al het harde vlees uit zijn Felix te vissen. Dat vindt meneer namelijk niet lekker. Dit is niet één van mijn favoriete klusjes van de dag maar ik merk dat hij er erg blij en dankbaar van wordt.
Rysio eet goed, bedelt niet en we hoeven niet zijn eten weg te halen omdat hij het anders leeg vreet.

Nu is zijn Felix voer bijna op dus ik zoek jullie hulp. Ik wil graag weten of er iemand is die een aanrader heeft voor een merk die aléén maar gelei verkoopt. Zo hoef ik niet een paar keer per dag het harde vlees uit zijn nat voer te vissen en zijn we allemaal gelukkiger. :grin:

Dank!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Is er alléén gelei voor katten te koop

Bericht door Dinky »

Ik ken geen voer met alleen gelei.
Wel heb je natvoer zonder stukjes, namelijk mousse.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Is er alléén gelei voor katten te koop

Bericht door pinguin »

Je heb ook soep van applaws en vitacraft is vloeibaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Is er alléén gelei voor katten te koop

Bericht door ErikPhilippus »

In Felix natvoer zit hooguit 4% vlees, dus wat je eruit loopt te vissen kan niet alleen vlees zijn.... En in die gelei zitten (geheime) ingrediënten die ervoor zorgen dat de kat het voer lust. Ik heb derhalve wat mixed feelings bij deze vraag...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is er alléén gelei voor katten te koop

Bericht door Rik »

Inderdaad, die gelei is eigenlijk ook het slechtste van het voer. Het zijn alleen smaakmakers. En het "vlees" dat je eruit haalt is niet echt vlees.

Ik zou als ik jou was maar ander kwalitatief goed natvoer zoeken. Natvoer is wel heel goed voor de kat (beter dan brokken). Maar je moet wel kwalitatief goed natvoer kiezen. We hebben een aantal topics waar ik een heel lijstje geef. (Als je die niet kunt vinden geef dan maar een gil)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Marinus
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2018 09:03

Re: Is er alléén gelei voor katten te koop

Bericht door Marinus »

Beste allen,

Dank voor de reacties. We zijn ons bewust van de kwaliteit van Felix, aan de andere kant denk ik dat ik vooral moet kijken naar hoe de kat erop reageert en wat werkt.

Ik wil graag die lijstjes van kwalitatief goed natvoer hebben van jullie. Willen jullie die PM´en of hier opnieuw willen delen?

Dank.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9330
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is er alléén gelei voor katten te koop

Bericht door castratenkoor »

Een betere kwaliteit natvoer lijkt mij ook een goed idee. Wat je ook kunt doen is brokjes met gelei prakken en wat water erdoor mixen. Kans dat hij het dan wel op eet.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is er alléén gelei voor katten te koop

Bericht door Rik »

Hier is een van de topics/post waar ik een lijstje geef. Inmiddels moet ik die wel eens een keer updaten want inmiddels zijn er een paar merken bij gekomen (en weten we dat Applaws natvoer aanvullend is maar dat is niet erg als je dus ook brokken geeft).

viewtopic.php?f=24&t=31868&p=702040#p702040

Ik heb Bowy ook vrijwel heel haar leven Felix gelei gegeven maar ik weet nu ook dondersgoed hoe erg een kat verslaafd kan raken aan die gelei. Nadat er nierfalen was vastgesteld bij haar was het vrijwel niet te doen om haar compleet op nierdieet over te krijgen.

Tevens kun je heel veel informatie halen van de volgende websites (naast deze pagina's over natvoer):
http://www.purrfectcat.nl/kattenvoer-vergelijken/
http://www.purrfectcat.nl/beste-natvoer/
https://www.voerwijzer.com/het-beste-na ... or-de-kat/

Het mooiste zou natuurlijk compleet over te stappen op vers vlees (KVV of Barf) voor een kat maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen (en elke kat) is. (Zie ook andere topic)

Premium natvoer:
Almo Nature
Cosma
Animonda carny
Bosita
Porta 21
Shinycat (Gimpet)
Applaws
Schesir
Hermanns Bio kattenvoer
Renske (de enige die niet bij zooplus staat maar b.v. op Renske's Webwinkel e.a.)
Catlovers Gold (niet bij zooplus maar wel online)[/quote]
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Is er alléén gelei voor katten te koop

Bericht door Zotvanpoezen »

Hoi Marinus, Ik gaf vroeger ook Felix met gelei aan Duvel. Froufrou kreeg Hill's I/D voor haar gevoelige darmen en Filou kreeg alleen hypoallergenic brokjes van RC, aangevuld met vers gekookte kip. Op aanraden van Rik en andere ervaren forumleden ben ik ook overgestapt naar beter natvoer. Ik neem nu Animonda Carny, Wild Freedom en GranataPet delicatessen. Ik heb er wel 2 weken tijd voor genomen om de overgang te maken. Omdat de allergische kat zo wild werd van de geur van dit nieuwe voer, heb ik hem er ook voorzichtig mee laten kennismaken. Tot mijn grote verbazing verdraagt hij het uitstekend. Hij is dus waarschijnlijk alleen maar allergisch aan de rommel die ze in Felix steken. De brokjes van RC ben ik nu voorzichtig aan het vervangen door Porta 21 Feline Sensible, als aanvulling op het natvoer. Dit is goed voor mijn 3 katten en moet ik daarna maar 1 merk meer kopen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is er alléén gelei voor katten te koop

Bericht door Rik »

Oja, da's waar ook. Ik moest GranataPet DeliCatessen en Wild Freedom inderdaad ook nog opnemen in mijn lijstjes. Want die horen er absoluut op te staan.

En afwisselen van merken is ook zeker aan te raden. Je wilt niet dat een kat gewend raakt aan één soort. Niet zozeer de afwisseling zelf maar meer dat ie niet verslingerd raakt aan een merk. Je wilt wat dat betreft een makkelijke eter die je altijd van alles voor kunt schotelen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Is er alléén gelei voor katten te koop

Bericht door Kikimax »

Ook ik ben op advies van rik overgestapt op hoger kwaliteit voer. Ik heb nu porta21, ook heel betaalbaar. Zachtvoer lukt vooralsnog niet om over te stappen, krijgen nu Iams en gourmet. Maar alleen al door die harde brokjes zien de vachten er supermooi uit, zitten ze sneller verzadigd en het belangrijkst is de huidallergie van mijn max eindelijk aan het herstellen. Ik ben blij deze site te hebben gevonden met alle goede adviezen. Ik lees ook meer de verpakkingen en dan schrik ik wel hoor. In de supermarkt Is op naturo en ah bio bij ah na, geen enkel zachtvoer waar meer dan 4 %echt vlees of vis in zit.
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Marinus
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2018 09:03

Re: Is er alléén gelei voor katten te koop

Bericht door Marinus »

Heel erg bedankt voor de adviezen. 👍🏻
Plaats reactie