chufa, gevaarlijk voedsel of niet?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
chrisvp
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:01

chufa, gevaarlijk voedsel of niet?

Bericht door chrisvp »

Mogen mijn katten chufa eten of de melk er van drinken? Ze zijn hevig geïnteresseerd in wat ik daarvan eet en drink. Een chufa is een knolletje die in de aarde groeit en wordt ook wel tijgernoot, aardamandel of Knolcyperus genoemd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: chufa, gevaarlijk voedsel of niet?

Bericht door Rik »

Waarom zou je dat geven? Het is iets wat katten niet 'horen' te eten. Je geeft ze ook geen chips (als ze daarin geïnteresseerd zijn).

Amandelen of amandelpitten (en andere noten) mag een kat ook niet hebben. Ze zijn niet giftig maar zorgen wel voor maag en darmklachten. Ook melk behoort een kat niet te krijgen. Zorg gewoon voor gezonde snacks (gedroogd vlees e.d.) in huis voor de katten.
A number of nuts are toxic to dogs, but cats are not so unlucky. Except for possibly causing some discomfort and minor side effects, nuts are not dangerous to cats -- at least not dangerous enough to warrant a trip to the emergency room due to the occasional indulgence.
Other Toxic Foods
An alarmingly high number of snack foods can be dangerous to cats. Besides most nuts, your cat should not feed on raisins -- they can cause kidney damage -- or chocolate, which contains theobromine and caffeine, two compounds that are toxic to cats. Keep your kitty away from mushrooms, anything containing garlic or onions, and foods heavy in sugar. All can cause varying degrees of problems.
https://pets.thenest.com/nuts-poisonous-cats-9245.html

Het is dus niet gelijk levensbedreigend als ze er een keer eentje stelen maar ik zou ze er zeker geen geven.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie