Maine coon kitten eet slecht.

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Maine coon kitten eet slecht.

Bericht door Zenja159 »

Goede avond,

ik heb een vraagje over Oliver mijn 3 maanden jonge maine coon (kater) hij komt niet bij een erkende fokker vandaan.
Oliver eet naar mijn idee weinig. Ik voer hem sinds kort BARF menu voor een at hij royal cannin kitten en royal canin maine coon droogvoer en applaws + macs nat voer. met alles tot nu toe eet hij een paar hapjes en "begraaft" het daarna zeg maar. Heb hem al uit bakjes schaaltjes bordjes gegeven niks helpt. het enigste wanneer hij het wel eet en het meeste eet is wanneer ik het hem met de hand geef. (kleine stukjes) heb soms het idee dat hij het niet goed kan weg bijten/happen. alles zag er bij de DA goed uit en hij is speels en levendig drinkt goed ontlasting was wat aan de zachte kant maar word nu harder. en nog 1 dingentje hij heeft volgens mij wel zin in eten want als ik zijn bakje pak begint hij te miauwen dat hij honger heeft.

heeft iemand misschien tips voor mij wil namelijk dat hij zelfstandig kan eten. ow en ik kan geen voer laten staan voor hem i.v.m. mijn andere poes die overgewicht heeft en alles op eet.

Groetjes Zenja.
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Maine coon kitten eet slecht.

Bericht door KiwiNL »

Eet hij wel gewoon als je 'm Mac's natvoer geeft? Misschien vindt hij dat barfvoer niet zo lekker?
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maine coon kitten eet slecht.

Bericht door Rik »

Je kunt eens kijken hoe het gaat als je een schoteltje iets hoger zet (op kophoogte).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Re: Maine coon kitten eet slecht.

Bericht door Zenja159 »

Nee dat van mac en applaws eet hij ook niet zepfstandig maar als ik het voer eet hij het wel.
En ik zal het eens proberen om het wat hoger neer te zetten. Dankje voor de tip!
Gebruikersavatar
coone
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2018 20:14
Locatie: Gent (B)

Re: Maine coon kitten eet slecht.

Bericht door coone »

Zenja159 schreef:Nee dat van mac en applaws eet hij ook niet zepfstandig maar als ik het voer eet hij het wel.
En ik zal het eens proberen om het wat hoger neer te zetten. Dankje voor de tip!

Eet hij ondertussen al beter?
Zou toch maar eens bij DA extra check laten doen of er geen slokdarm of tand-problemen of zo zijn
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Re: Maine coon kitten eet slecht.

Bericht door Zenja159 »

Hoi hij eet nu gelukkig beter nog steeds niet super veel maar denk gewoon dat hij genoeg heeft gehad dan want de DA kon ook niks zien bij hem en hij komt nu zonder dat ik hem voer gewoon nog mooi aan dus denk dat het allemaal goed zit en mocht het toch weer slechter gaan dan gaan we weer maar de DA
Plaats reactie