Help! Mijn kat kan niet zelfstandig drinken!

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Help! Mijn kat kan niet zelfstandig drinken!

Bericht door KiwiNL »

Courgettesoep lijkt me ook niet heel gezond trouwens. Soep is veel te zout en bevat meestal ook ui of andere smaakmakers die giftig zijn voor katten.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Help! Mijn kat kan niet zelfstandig drinken!

Bericht door Rik »

KiwiNL schreef: 29 nov 2018 13:22 Courgettesoep lijkt me ook niet heel gezond trouwens. Soep is veel te zout en bevat meestal ook ui of andere smaakmakers die giftig zijn voor katten.
Daarom gaf ik ook aan "niet te zout" en verdunnen.
Wat je nog zou kunnen proberen is die courgettesoep (niet te zout) te verdunnen en dat in zijn waterbakje doen.
Als je het behoorlijk met water verdunt heb je kans dat het wel gedronken wordt en waterig genoeg is om geen kwaad te kunnen. Maar het is natuurlijk niet optimaal. Vandaar steeds meer verdunnen tot het gewoon water is ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Help! Mijn kat kan niet zelfstandig drinken!

Bericht door kittentjes »

Ik dacht ook al bieslook mmm misschien kattengras neerzetten?

En meeste is hiervoor al gezegd de tip met kraan op timer klinkt ook goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Help! Mijn kat kan niet zelfstandig drinken!

Bericht door artemis »

Probeer eens met regenwater als je dat kan opvangen, moet je zeker doen!
Veel katten drinken liever regenwater dan kraanwater.

Dan zou ik zeker ook Viyo drankzakjes inzetten (tegenwoordig heet dat misschien anders?). Dat zijn drankjes die de darmflora bevorderen dus dat kan nooit kwaad, maar vooral de meeste katten zijn gek op de smaak en ik vind het een uitstekend middel om moeilijke drinkers toch voldoende vocht binnen te laten krijgen.

Succes!
Kroelboef
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 dec 2018 16:26

Re: Help! Mijn kat kan niet zelfstandig drinken!

Bericht door Kroelboef »

artemis schreef: 29 nov 2018 18:28 Probeer eens met regenwater als je dat kan opvangen, moet je zeker doen!
Veel katten drinken liever regenwater dan kraanwater.

Dan zou ik zeker ook Viyo drankzakjes inzetten (tegenwoordig heet dat misschien anders?). Dat zijn drankjes die de darmflora bevorderen dus dat kan nooit kwaad, maar vooral de meeste katten zijn gek op de smaak en ik vind het een uitstekend middel om moeilijke drinkers toch voldoende vocht binnen te laten krijgen.

Succes!
Hoi hoi,

Mijn kat drinkt ook te weinig maar is te zwaar en heeft dieetvoer. Daarnaast heeft hij vrijdag een blaasoperatie gehad en zat oxalaat gruis in z’n blaas. Weet jij toevallig of deze zakjes dan verstandig zijn?
Plaats reactie