Orijen of porta 21.

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
iemand922
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2018 14:37

Orijen of porta 21.

Bericht door iemand922 »

Beste mensen ik heb een vraag:
Porta 21 graanvrij is 3.75 per kilo.

Ook heb ik op een duitse site orijen kitten en cat adult voer gezien voor 6.85 euro per kilo, ja echt orijen 6.85 euro per kilo.
Nu kwam ik op zooplus om even de waardes te vergelijken en van orijen zijn de ingredienten en waardes duidelijk andere percentages.
Ik ben dus bang dat het uit de vs komt en niet uit cananda, ( minder streng gecontroleert teveel koper enz dat dat een addertje is.

Ik ga nu echt voor kwaliteod mits het geen 9 euro per kilo is, dus was zouden jullie in deze situatie doen?
Want ik heb gehoord dat orijen uit de vs puur vergif is.
Ik heb het gevraagd aan de webwinkel en die zijden dat het niet gebruikelijk is dat in europa orijen uit de vs verkocht word maar dan nog waarom zijn de waarde anders als van de nederlandse als ze uit dezelfde fabriek zouden komen?

Orijen in duitse webshop:
https://www.heimfutterservice.de/nl/ori ... 16-kg.html

Dus in het kort deze prijs orijen met verdachte vs waardes of porta 21 graanvrij?

Alvast bedankt iedereen
Laatst gewijzigd door iemand922 op 10 okt 2018 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Orijen of porta 21.

Bericht door Rik »

Ik dacht dat je toch niet voor de brok zou gaan maar vers zou gaan geven??

Verder is porta 21 op zich redelijk (zover je dat van een brok kan zeggen) en goedkoop. Dus i.p.v. Applaws kun je ook daar voor gaan.

Die Orijen... Hoeveel kg is dat? De link werkt niet goed maar ik zie dat 16kg achter staan. Dat is natuurlijk veel te veel om in een keer te kopen lijkt mij. Of je moet een hele bende katten voeren.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
iemand922
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2018 14:37

Re: Orijen of porta 21.

Bericht door iemand922 »

Mijn vriendin vond het teveel gedoe en ze raakte geirriteert, helaas.
Het is 21 kilo 4 zakken van 5, nogwat kilo.

Maar qua qua kwaliteit snap ik daar nu niks meer van welke ik zou nemen orijen wss uit de vs of porta 21.

Link geupdatet
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Orijen of porta 21.

Bericht door castratenkoor »

Ik heb zowel Orijen als Porta21 geprobeerd, beide voer ik niet meer. Orijen omdat het steeds niet voorradig was (tegenwoordig in steeds meer zaken te koop dus ik denk dat dat nu niet meer speelt) en Porta21 omdat beide zakken beschadigd waren en de brokken muf waren geworden. Het was nogal dun materiaal die verpakking. Ook met Applaws brok hou ik op, ze hebben keuze uit meerdere soorten bij mij en de Applaws blijft staan sinds ze de brok aangepast hebben, daarvoor aten ze het graag.

Uit deze 3 zou ik persoonlijk je Orijen aanraden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Orijen of porta 21.

Bericht door castratenkoor »

Wat ikzelf daarnaast geef is 2 x daags natvoer en 2 x per week wat rauw vlees naast het natvoer. Dit om ze goed te laten kauwen, door het zagen van het vlees met hun kiezen voorkom je tandsteenproblemen. Ik vries het vlees altijd eerst in in dagporties.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Orijen of porta 21.

Bericht door Rik »

Ik denk dat de Duitse site de ingrediënten van de site van Canada gehaald heeft. Waar Zooplus ze vandaan haalt weet ik niet.

Hoe kom je trouwens aan €6,65/kg. Ik weet dat dat er staat maar de prijs is €168 voor 21,6kg. Dat is €7,78/kg.

De prijs is overigens denk ik wel normaal voor de hoeveelheid. Ook in Nederland kun je grote bulk hoeveelheden krijgen tegen een goedkopere prijs. Zo is de 17kg van Orijen Cat & Kitten maar €7,85/kg hier. Zelfs met gratis verzending wat je op die Duitse site niet hebt. Dus €7,77 voor die 21,6 kg is niet eens zo uitzonderlijk (en zelfs duur vergelijken met die 17kg).

O, nog een goedkopere hier (volgens mij ook zonder verzendkosten). Maar bulk voor brokken is altijd veel goedkoper. Let wel op hoe het verpakt is. Want te grote enkele verpakkingen wil je ook niet hebben. Ik heb niet gekeken hoe die 17kg verpakt is maar op die Duitse site zag ik ook niets over 4x5,4 staan. Maar als dat inderdaad 4x5,4 is dan zou dat wel goedkoop zijn omdat de 5,4kg normaal een stuk duurder zijn.

Het kan ook zijn dat die 17kg gewoon 3x5,4 en dus maar 16,2kg is (want volgens mij bestaat er geen 17kg zak). Ja, als die Duitse site niet kan rekenen zullen de Nederlandse sites dat ook wel niet kunnen :) Dan kom je op ongeveer €8.

Overigens zal de 5,4kg ook niet precies zijn. Het is 12lb en dat is 5.44311kg. Ze hebben n.l. 12onz (de 340gr), 4lb (1,8kg) en 12lb (5,4kg) als verpakking.

Probeer ook altijd eerst een kleinere verpakking uit want voor hetzelfde geld bevalt het niet goed en zit je met 20+kg waar je niets mee kunt doen (behalve naar het asiel brengen).

Wel kom ik inderdaad nogal wat nieuws tegen, over Acana and Orijen met betrekking tot lood, arseen, kwik of cadmium en rechtszaken.

Doet je een beetje terugdenken aan 2007 en het cyaanzuur en melamine schandaal in diervoeding en aan 2002 toen er pentobarbital in zat (die laatste alleen in Amerika). Tsja... brokken...
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Orijen of porta 21.

Bericht door Rik »

PS. Het staat ook voorop de verpakking of het in Canada of USA (Kentucky) gemaakt is.
Ze kunnen in Duitsland dus zo zien wat erop staat en dat het niet gaat om een partij uit USA.

Bij Canada linksonderin voorop:
Afbeelding

Bij USA midden onderin:
Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie