Katten voeren tijdens vakantie.

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Katten voeren tijdens vakantie.

Bericht door Eertje »

Als wij op vakantie gaan in juli komt er elke dag een kattenoppas even langs om ze aandacht te geven en eten/drinken. Het natvoer geeft zij als ze er is, maar wat te doen met brokjes.

Woezel en Pip krijgen momenteel naast 1x natvoer 3x per dag brokjes, elke dag is er normaal gesproken iemand thuis die ze dat kan geven. Maar als wij op vakantie zijn gaat dat dus niet. Nu zijn er denk ik 2 opties
- bak met brokjes neerzetten en hopen dat ze niet alles in 1x opeten. (Paar maanden terug hadden ze met kittenvoer nog binnen een halve dag een bak helemaal leeg daarom overgestapt op 3x per dag)
- of een automatische voerbak kopen voor allebei 1 maar ja welke voerbak dan?

Kortom heeft er iemand tips of ervaring?
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katten voeren tijdens vakantie.

Bericht door Rik »

Gelukkig kun je kiezen voor een "gewone" timer-voerbak en is het niet nodig een dure chip-voerbak te kopen.

Ik heb totaal geen ervaring met voeratomaten maar je zou eens bij de reviews kunnen kijken op
http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/voerautomaten

Nu alleen nog aanleren dat de een het voer van de ander niet oppeuzelt zodra die klep open gaat ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Katten voeren tijdens vakantie.

Bericht door Eertje »

Rik schreef: 23 apr 2018 15:36 Gelukkig kun je kiezen voor een "gewone" timer-voerbak en is het niet nodig een dure chip-voerbak te kopen.

Ik heb totaal geen ervaring met voeratomaten maar je zou eens bij de reviews kunnen kijken op
http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/voerautomaten

Nu alleen nog aanleren dat de een het voer van de ander niet oppeuzelt zodra die klep open gaat ;)
Ze eten gelukkig nu al ieder op hun eigen plekje, waar ze zelf heen lopen als ze eten krijgen ;)
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Katten voeren tijdens vakantie.

Bericht door Lieselotje »

Misschien eens kijken hoe het gaat met onbeperkt brokjes aanbieden. Als kitten hebben ze een enorme behoefte aan eten, misschien is dat nu anders.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Katten voeren tijdens vakantie.

Bericht door Siris »

Kittens mogen onbeperkt eten, ze zijn nog in de groei, katten zullen zich niet zo gauw overeten (uitzonderingen) daar gelaten.
(het zijn geen honden)
door ze te beperken in hun eten krijgen zij juist eetstoornissen en zullen dan juist gaan schrokken. Katten eten kleine beetjes over de hele dag. Ik zou gewoon onbeperkt brokjes neerzetten.

Groetjes,
Daniëlle
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Claudia69
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2017 20:14

Re: Katten voeren tijdens vakantie.

Bericht door Claudia69 »

Ik heb hier altijd onbeperkt brokjes staan en ze eten alleen als dat nodig is.
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Katten voeren tijdens vakantie.

Bericht door Fotokonijn »

Ik ook.
Katten eten, zoals dat in het Latijns heet, ad libitum, oftwel naar behoefte.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie