Voerautomaat chip

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
kittentjes

Voerautomaat chip

Bericht door kittentjes »

Saar eet de laatste tijd steeds haar bakje niet leeg, loopt weg en dan ik weer achter haar aan of ik sluit haar even op in de gang met het bakje. Dan eet ze het nog niet altijd op. Ik heb het idee dat ze liever steeds een beetje eet, maar Moos vreet het meteen op als ik het laat staan en kan haar moeilijk de hele tijd in de gang zetten tot t op is of dwingen het meteen op te eten.
Een microchip voedingsautomaat leek me wel handig voor haar maar ontzetten duur, voor iets wat wellicht ook anders kan.
Iemand nog tips hierin?
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Voerautomaat chip

Bericht door Featherr »

Mocht je toch over zo'n bak twijfelen: doen!
Ik heb er hier 2 staan en het is onwijs fijn. Beide andere brokjes die ze niet van elkaar mogen en eentje op dieet (dus afgewogen brokjes).

Zo'n bak werkt echt perfect!
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
kittentjes

Re: Voerautomaat chip

Bericht door kittentjes »

Ja het klinkt ideaal, maar het is een behoorlijk bedrag. Ik denk ondanks dat dat ik het de aanschaf wel waard vind, dit is ook geen doen. Dan kan Saar gewoon op haar gemak steeds iets eten.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Voerautomaat chip

Bericht door ErikPhilippus »

Hier hebben we prima ervaringen met die chip-gestuurde voederautomaat. Voordeel is ook dat het goed afsluit, dus het voer blijft ook langer vers.

Ik heb hier wel een hele slimme Bengaal Gaudí, die dus doorheeft hoe hij ook kan snaaien uit de voeder-automaat: als een andere kat aan het eten is, steekt hij z'n kop ernaast, waardoor het klepje niet dichtgaat vanwege het ingebouwde veiligheidsmechanisme. Dus als de 'geauthoriseerde' kat weggaat, kan hij toch bij het voer. Maar ik neem aan dat dat een uitzondering is....
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Voerautomaat chip

Bericht door Featherr »

ErikPhilippus schreef:Hier hebben we prima ervaringen met die chip-gestuurde voederautomaat. Voordeel is ook dat het goed afsluit, dus het voer blijft ook langer vers.

Ik heb hier wel een hele slimme Bengaal Gaudí, die dus doorheeft hoe hij ook kan snaaien uit de voeder-automaat: als een andere kat aan het eten is, steekt hij z'n kop ernaast, waardoor het klepje niet dichtgaat vanwege het ingebouwde veiligheidsmechanisme. Dus als de 'geauthoriseerde' kat weggaat, kan hij toch bij het voer. Maar ik neem aan dat dat een uitzondering is....
Hier blijft hij soms wel eens open staan van Aylin. Chloe heeft dan geen idee dat ze er zou kunnen eten haha!
Maar ze proberen hier ook niet van elkaar te pikken want ze weten dat het toch geen zin heeft. Dus ik denk wel dat je uitzonderingen hebt ;)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
kittentjes

Re: Voerautomaat chip

Bericht door kittentjes »

ErikPhilippus schreef:Hier hebben we prima ervaringen met die chip-gestuurde voederautomaat. Voordeel is ook dat het goed afsluit, dus het voer blijft ook langer vers.

Ik heb hier wel een hele slimme Bengaal Gaudí, die dus doorheeft hoe hij ook kan snaaien uit de voeder-automaat: als een andere kat aan het eten is, steekt hij z'n kop ernaast, waardoor het klepje niet dichtgaat vanwege het ingebouwde veiligheidsmechanisme. Dus als de 'geauthoriseerde' kat weggaat, kan hij toch bij het voer. Maar ik neem aan dat dat een uitzondering is....
Dit exemplaar is helaas ook slim of hongerig genoeg en doet dit dus ook....Moos probeert op allerlei manieren erbij te komen zodra saar gaat eten. Gelukkig gaat ie wel meteen dicht als hij erbij komt maar ja hij gaat er ook van de zijkant bij proberen te komen of drukt zn kop naast saar en pikt dan snel een brokje boef!
Dawadesna2818
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2018 22:54

Re: Voerautomaat chip

Bericht door Dawadesna2818 »

Hoi ik heb 2 main coon dames waarvan 1 richting overgewicht gaat🤭. Nu wil ik 2 voorbakken met chip aan schaffen iemand tips???? Aangezien deze niet goedkoop zijn . Groetjes annemieke
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Voerautomaat chip

Bericht door Sansan »

Ik twijfel ook.

Voerbak met chip of een kattenluikje met chip (sureflap) in een voerbox (ikea Holl) installeren.
kittentjes

Re: Voerautomaat chip

Bericht door kittentjes »

Ik vind ze ideaal en het geld zeker waard.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Dawadesna2818
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2018 22:54

Re: Voerautomaat chip

Bericht door Dawadesna2818 »

Een maine coon is groter dus ook een groter hoofd als de regulieren kat . Ik dacht zelf aan de SureFeed microchip voer automaat ??? Iemand hier ervaring mee en dan vooral met groot formaat katten .?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Voerautomaat chip

Bericht door Rik »

Zijn er ook nog andere voerautomaten op chip anders dan de surefeed?

Ik neem aan dat je brokken geeft. Heb je ook al eens wat anders geprobeerd? Andere brok of zelfs natvoer op gezette tijden? Bepaalde merken brokken bevatten (te)veel koolhydraten en dat zijn suikers. Daar kan een kat ook behoorlijk van aankomen.

En heb je voerpuzzels geprobeerd? Dan hoef je haar niet zoveel te geven en moet ze werken voor haar eten. Dat geeft ook al een meer voldaan gevoel voor haar.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Yenneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mei 2019 15:26

Re: Voerautomaat chip

Bericht door Yenneke »

Hier ook 4 surefeed voerautomaten en zeer tevreden over... alle 4 hun eigen ( waarvan 2 dieet) voeding zonder ze van elkaar kunnen snoepen... kost even wat maar het is dubbel en dik zijn geld waard!
Gebruikersavatar
Senshi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 okt 2018 13:21

Re: Voerautomaat chip

Bericht door Senshi »

Wij hebben er ook 1 in gebruik en zeer tevreden over. Ja, hij kost bijna 100 euro maar werkt fantastisch
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voerautomaat chip

Bericht door Synemios »

Ik heb er 5.
En ik ben echt heel blij met die voerbakken.
Ik heb 2 katten die allergisch zijn en beiden ander voer nodig hebben, en mijn katers zitten op de metabolic af te vallen.
Ik hoef niet bang te zijn dat mijn allergische katten de andere brokjes te pakken krijgen en kan heel goed in de gaten houden hoeveel er gegeten wordt en door wie.
Natvoer krijgen ze allemaal in een aparte ruimte.
Mijn katers weten trouwens wel hoe ze moeten jatten bij de anderen, maar andersom gelukkig niet😸
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie