Natvoer welk merk....

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Rik »

Fotokonijn schreef:Zit maar liefst 98% kip in.
Hoofdingredient is natuurlijk water Afbeelding
Maar de rest zullen ze wel lekker vinden ja ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Natvoer welk merk....

Bericht door Cyamytha »

Natvoer altijd AlmoNature en dan de natuurlijke variant. Niet de daily. Doe er altijd nog extra water bij.

Als je dan tonijn hebt, dan ziet het er ook uit alsof je het (bwvs) zelf in je salade zou doen.

Af en toe krijgen ze een zakje whiskas ofzo, omdat mn schoonmoeder die dan meeneemt. Vind het een lief gebaar. En niet wekelijks.

Voor beide varianten komen ze aangesprint

Onze hond voeren we rauw, Beer geven we hier ook wel eens klein hapje van. Karel moet t niet, likt er aan en loopt weg.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Fotokonijn »

Hoe bedoelt U kieskeurig?
Natuurlijk is het hoofdingrediënt water, maar van natvoer met maar vier procent vlees of vis en verder dierlijke bijproducten, gaan mijn haren rechtop staan.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Rik »

Fotokonijn schreef:... maar van natvoer met maar vier procent vlees of vis en verder dierlijke bijproducten, gaan mijn haren rechtop staan.
Ja, bij mij ook :)

Van Wild Freedom hebben de andere varianten natvoer ook allemaal goede ingrediënten zie ik. Geen rare toevoegingen. Ik zag hem (nog) niet in het lijstje bij goed natvoer staan op voerwijzer maar deze kan daar ook zeker bij. Ook kan ik hem dus in mijn lijstje toevoegen uit mijn eerste post in dit topic.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door RodeKaterHans »

Hier ook purizon, ik wissel de smaken wel af. Van alles geprobeerd, wilde eigenlijk applaws gaan geven maar Hans vindt purizon duidelijk lekkerder. Voor Bertje ook purizon, nu nog gemengd met RC kitten. Ik vind de purizon brokjes wel heel ieniemienie, dus misschien laat ik het bij RC.

Hans is kieskeurig met natvoer (al is dat een stuk minder sinds Bertje er is). De vis varianten van Porta21 en Applaws (bouillion, de gelei haalt ie z’n neus voor op) heb ik altijd in huis. Soms ook wat bio kip of vis. Geïnspireerd door dit forum leng ik het tegenwoordig ook aan met water. En ik koop regelmatig wat anders. Voor applaws en porta21 ben ik afhankelijk van internet en het zou handig zijn mochten ze voor mij makkelijker verkrijgbaar voer blieven: wisselend succes. Hans eet het morrend de eerste keer op en laat het meestal een volgende keer staan (dus geef ik het een paar weken later weer, dan is hij het vergeten). Bertje is een vuilnisbak, die eet alles en is blij met iedere kruimel die die kan scoren (hier moet blijkbaar vaker gestofzuigd...).
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Fotokonijn »

Het probleem is altijd dat veel van de blikken die ik bestel gedeukt aankomen en de een geeft dan de schuld aan de ander.
Natuurlijk zal de bezorger er ook niet al te zachtzinnig mee omspringen, maar je kan veel ellende voorkomen door het gelijk goed te verpakken.
Ze beloven iedere keer om mijn verzoek(om het beter te verpakken) door te geven, maar ik merk er, tot nu toe, nog weinig van.
Van de 36 blikken Feringa die ik besteld had, kwamen er 19 flink gedeukt aan.
Dat krijg ik dan wel vergoed, maar is het zo moeilijk om het beter te verpakken.
Meestal alleen aan de onderkant wat plastic en de rest kan lekker tegen elkaar aan ketsen.
Vroeger op de zaak hadden ze het gezegde:"Kwaliteit, is het de eerste keer goed doen".
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Siris »

Eertje schreef: 08 dec 2017 10:10 Bedankt voor je lijstje rik! Rauw vlees gaat het niet worden brr die gedachte alleen😂 ik wil een goede natvoer uit blik maar eens het lijstje erbij pakken en kijken wat er uit komt.
Rauw voer weet niet wat jij er bij denkt :grin: Maar runderhart (in de supermarkt) en rauwe kipfilet is ook rauw vlees.
Je kan in principe alle rund en kip rauw geven.

Maar nooit varkensvlees rauw geven.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Rik »

Fotokonijn schreef:Het probleem is altijd dat veel van de blikken die ik bestel gedeukt aankomen en de een geeft dan de schuld aan de ander.
Ik moet zeggen dat ze de blikken bij Cat Lovers Gold goed inpakken met grote bubbel-plastic. Nooit last van gedeukte blikken (op een hele enkele na met een klein deukje). Wordt verzonden via DPD.

Ze zitten per 6 in strak plastic tegen elkaar (op een karton). Dus tegen elkaar klotsen kan dan niet. En de trays zijn dus in de doos weer beschermd met groot bubbel-plastic (niet van dat kleine spul).

Ja, inpakken is ook een kunst :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Fotokonijn »

Blijkbaar, de eerste lading die ik van Catloversgold ontving bevatte 16 gedeukte blikken.
Daar heb ik een mailtje aan gewaagd en ze teruggestuurd.
Toen kreeg ik 17 blikken(eentje als bonus) en daar waren er 13 van gedeukt.
Gisteren 48 blikjes Wild Freedom kip binnengekregen en die waren allemaal ongedeukt.
Waarschijnlijk een betere kwaliteit blik, want de hoeveelheid plastic was minimaal.
Vanmiddag bij een zwerfkat uitgeprobeerd, en die at nog net niet het bl;ikje op. :smile:
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Rik »

Raar dat ze bij mij altijd netjes aankomen.

Misschien kan het ook aan de lokale DPD vervoerder liggen.

Bij wie bestel je overigens de Wild Freedom?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Fotokonijn »

Bitiba, en de vervoerder is PostNl.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door jowi »

Cyamytha schreef: 21 mei 2018 14:19 Natvoer altijd AlmoNature en dan de natuurlijke variant.
Ik zit even te kijken op de site, ik weet niet wat je met 'natuurlijke variant' bedoeld? Dat type zie ik er niet terug.
Ik zie wel dat er rijst en kaas (!!!) in het natvoer zit... kaas? huh?
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Fotokonijn »

Dat verbaast me niet, als ik me niet vergis, bestaat er ook kattenvoer met spinazie.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door jowi »

Nu was mijn Tommie altijd gek op kaas, maar echt goed is het natuurlijk niet... spinazie vond ie ook prima trouwens. Misschien zit er toch wel wat in haha :lol:
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Cyamytha »

jowi schreef: Ik zit even te kijken op de site, ik weet niet wat je met 'natuurlijke variant' bedoeld? Dat type zie ik er niet terug.
Ik zie wel dat er rijst en kaas (!!!) in het natvoer zit... kaas? huh?
Kon er niet opkomen, bedoel degene zonder jus of gelei.

Heb er foto van genomen.
Afbeelding
Kip met kaas krijgen ze hier zelden. En het zal kwalitatief niet het allerbeste zijn, maar ze vinden het heerlijk (zelf Karel).
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Plaats reactie