Natvoer welk merk....

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Fotokonijn »

Karel Kaas? :smile:
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Jocini
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2018 16:24

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Jocini »

Hoi, wij hebben sinds 2 weken weer 2 kittens en we zijn ons aan het verdiepen in de voeding. Onze vorige katten kregen eigenlijk altijd Whiskas en de oudse is er 22 jaar mee geworden.
Nu willen we het toch anders gaan doen, alleen zien we even door de bomen het bos niet meer.
Op dit moment krijgen ze Hills kitten droogvoer (dit kregen ze ook bij de vorige eigenaar), maar we willen graag ook natvoer erbij gaan geven. Alleen hoeveel droogvoer mogen ze dan nog van Hills en welk natvoer is dan het beste geschikt om erbij te geven en hoeveel daarvan mogen we ze geven? Ze zijn inmiddels 13 weken oud en het mannetje weegt 1522 gram en het vrouwtje weegt 1388 gram. Het zijn HTK katten. Kunnen jullie advies geven?
Alvast bedankt. :grin:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Dinky »

Kittens geef je gewoon onbeperkt voer, die zijn nog in de groei ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door castratenkoor »

Ik zou de droge brokken gewoon onbeperkt aanbieden. Natvoer b.v. 2 x daags aanbieden. Ik zou kleine blikjes kopen, b.v. Applaws (156 gram) - en dan ieder 's ochtend een kwart blik en 's avonds een kwart blik. Of b.v. Miamor blikjes van 85 gram en dan steeds ieder een half blikje. Persoonlijk meng ik het natvoer nog eens met een half blik water per blik. Goed prakken en dan krijgen ze allemaal lekker veel vocht binnen.

Je kunt ook van vele merken zakjes natvoer kopen - meestal 100 Gram en dan ieder steeds een half zakje.

Het zijn maar voorbeelden natuurlijk.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Mleen »

Koop een kwalitatief goede droge broek die je onbeperkt aan kunt bieden!
Met natvoer kun je wat meer experimenteren en kijken wat ze lekker vinden! Hier op het forum staan genoeg topics en lijstjes met ervaringen daarmee. Soms kom je dan ook bedrogen uit; had je gedacht iets lekkers voor ze te hebben gekocht, eten ze het met lange tandjes op. ;)
Zo had ik voor mijn kittens (nu ook 13 weken) een aantal merken natvoer geprobeerd. Applaws was toch niet echt een succes, maar Animonda Carny Kitten en Schesir vonden ze dan wel weer erg lekker.
Kijk of je ergens proefzakjes kunt krijgen of koop een kleine verpakking met bijv. maar zes zakjes erin. Dan kun je wat uitproberen!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door KleinDraakje »

Droogvoer staat hier onbeperkt (Applaws kitten) en natvoer bieden we 1x per dag aan, gemengd met flink wat water en dan zoveel als dat ze op kunnen in een keer. Afhankelijk van welke smaak we voorzetten is dat meestal de helft van 70g Almo Nature per kat
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Jocini
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2018 16:24

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Jocini »

Dank jullie wel voor de adviezen. We gaan hier ook brokjes zetten en 1x per dag natvoer geven. Zal eens wat merken halen om te zien wat ze het lekkerst vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door KleinDraakje »

Jocini schreef: 19 sep 2018 19:36 Dank jullie wel voor de adviezen. We gaan hier ook brokjes zetten en 1x per dag natvoer geven. Zal eens wat merken halen om te zien wat ze het lekkerst vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Probeer niet te groot in te kopen 😄 heb hier een dierenwinkel om de hoek zitten die blikjes van 70g Almo Nature verkoopt. Die hebben heel veel smaken (en zijn heel natuurlijk) zodat we hier dus al veel smaken voor hebben kunnen zetten. Zo zijn we erachter dat Pebbles niks met rund wilt en vooral een vis liefhebber is. Rocky eet alles en Marble heeft tot nu toe alleen geen zin in inktvis 😊
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Jocini
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2018 16:24

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Jocini »

KleinDraakje schreef: Probeer niet te groot in te kopen Afbeelding heb hier een dierenwinkel om de hoek zitten die blikjes van 70g Almo Nature verkoopt. Die hebben heel veel smaken (en zijn heel natuurlijk) zodat we hier dus al veel smaken voor hebben kunnen zetten. Zo zijn we erachter dat Pebbles niks met rund wilt en vooral een vis liefhebber is. Rocky eet alles en Marble heeft tot nu toe alleen geen zin in inktvis Afbeelding

Nee inderdaad. Dat zou zonde zijn Afbeelding. Ik ga bij de dierenwinkel wel een aantal blikjes halen om te zien wat ze lekker vinden, voordat ik in bulk ga bestellen bij Zooplus Afbeelding
Plaats reactie