Natvoer welk merk....

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Natvoer welk merk....

Bericht door Eertje »

Woezel en pip zijn nu 2 weken bij ons vanaf het begin dat ze hier zijn krijgen ze 2x per dag animonda carny natvoer. Woezel vreet het binnen paar seconde op pip deed er altijd wat langer over en het bordje gaat nooit leeg. Sinds paar dagen eet pip met geluk paar hapjes maar vaak ook helemaal niks. Zit je dan met 66 blikjes voer :lol:

Voor mijn gevoel zal het beter zijn als pip wel natvoer gaat eten is een klein poesje van net 1.1kg. Maar wel merk dan? Er zijn zoveel soorten zoveel keuzes dat ik het even niet meer weet. Ze krijgen onbeperkt brokjes van applaws waar ze allebei goed van eten.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Rik »

Dit is een oud lijstje van mij (en tekst ook een beetje gekopieerd).
Zelf geef ik KVV en Cat Lovers Gold natvoer (blikken van 400gr). Brokjes krijgen ze heel af en toe een handje. Tevens krijgen ze 2/3 keer per week een eendagskuiken en/of kippennekje om lekker hun tanden in te zetten. Ze zijn er helemaal dol op. Als Pip nu inderdaad minder goed van de animonda kun je het beste even afwisselen (of even iets anders kiezen). Later kun je die animonda altijd wel weer proberen. Of alleen aan Woezel geven en Pip dan iets anders geven.

Sowieso is natvoer wel beter dan brokken. Hier een lijstje "De beste voeding op een rij":
1. Rauw vlees.
2. Vlees in blik zonder toevoegingen
3. Blikvoer met weinig toegevoegde koolhydraten
4. Goed natvoer met goede brokken
5. Goedkoop supermarkt natvoer
6. Goedkope brokken en natvoer.
7. Alleen brokken
---
Voer heb je eigenlijk in 4 categorieën (van "slecht" naar beter).
Supermarkt
Kwalitatief goed
Kwalitatief hoog en premium
en vers (KVV of BARF).

Hills valt onder kwalitatief goed. Vlees gehalte is vaak hoger dan "supermarkt" maar toch kan het nog granen/mais en andere "vulmiddelen" bevatten. Bij premium heb je een zeer hoog vleesgehalte en geen (of heel weinig) andere vulmiddelen. Dan kun je denken aan merken als Applaws if Orijen.

KVV of BARF is helemaal natuurlijk maar dat moeten ze dan wel eten. Ze zijn echter nog wel jong dus misschien kun je ze dat nu nog leren. Wat heb je geprobeerd ze te voeren? Eten ze al ander narvoer? Natvoer moeten kittens, die het niet gewend zijn, leren eten. Je kunt wat op je vinger doen of aanlengen met wat lauw water zodat ze het op kunnen likken. Ik zou ze eerst gewoon normaal natvoer leren eten voordat je ze op KVV zet.

Hills brokken is dus nog prima om even te geven. Wel is het belangrijk dat ze minder kieskeurig worden m.b.t. natvoer. Natvoer kan heel belangrijk zijn om extra vocht binnen te krijgen.

Dit is een oud lijstje van mij en zal wel incompleet zijn:

Premium natvoer:
Almo Nature
Cosma
Animonda carny
Bosita
Porta 21
Shinycat (Gimpet)
Applaws
Schesir
Hermanns Bio kattenvoer
Renske (de enige die niet bij zooplus staat maar b.v. op Renske's Webwinkel e.a.)
Catlovers Gold (niet bij zooplus maar wel online)

Hoge kwaliteit brokken:
Orijen
Arden Grange (wel de engelse zooplus maar ook in o.a. webwinkels)
Applaws
Natural Health (Carnivore) (niet bij zooplus maar wel diverse webwinkels zoals deze)
Renske (niet bij zooplus maar b.v. op Renske's Webwinkel e.a.)
Nutrivet
Porta 21 graanvrij
Catlovers Gold (niet bij zooplus maar wel online)
Solid Gold (komt uit USA maar hebben ze denk ik bij zooplus niet meer te zien aan de lege pagina)
Timberwolf Serengeti (komt uit USA maar hebben ze denk ik bij zooplus niet meer te zien aan de lege pagina)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Eertje »

Bedankt voor je lijstje rik! Rauw vlees gaat het niet worden brr die gedachte alleen😂 ik wil een goede natvoer uit blik maar eens het lijstje erbij pakken en kijken wat er uit komt.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door castratenkoor »

Ik zou zeggen probeer eens wat uit. Hier trekken ze hun neus op voor de duurdere merken. Hier wordt het beste gegeten: Applaws vis, Porta21 vis, Miamor, Gourmet, Sheba.

Ze hebben hier altijd brokken ter beschikking en krijgen 2 x daags natvoer aangeboden. Plus 1 x per week rauwe kip en 1 x per week rauw runderhart. Maar helaas blieven ze dat niet allemaal.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door KiwiNL »

Handig lijstje, Rik! Ik ga me er ook even in verdiepen.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door ErikPhilippus »

Voor mij (en de katten) staat Cannagan natvoer bovenaan - niet goedkoop (70 g blikje kost € 1,40), maar excellente kwaliteit. Op de 2e plaats staat Applaws pots
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Eertje »

Net even naar Ranzijn geweest om wat voer te kopen. Heb 3 blikjes Almo Nature en 3 zakjes Natures menu, laatste merk kende ik niet maar zit 70% kip in.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door pinguin »

Hier zijn ze na 1 blikje weer klaar met het smaakje. Heb nu van tig merken 1 blikje in huis en die afwisseling gast goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door castratenkoor »

Ik geef ook elke dag wat anders.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kittentjes

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door kittentjes »

Ik wissel ook met smaken. vis-kip-rund en merken wisselen ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Eertje »

Pip heeft gisteravond en vanmorgen heerlijk zitten smullen van de almo nature even aankijken of het ook zo blijft. Ik zag dat ze voor kittens alleen de kip smaak hebben, is het erg als je de volwasse variant geef? Of is het net als bij brokken beter om toch de kitten variant te blijven geven.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door pinguin »

Kan geen kwaad om dr volwassen variant te geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Kurgel »

Als je toch brokken wil blijven geven kijk dan ook eens naar purizon, hebben ze bij zooplus, is kwalitatief goed en gaat er hier behoorlijk goed in. Als je wil dat de een meer eet dan de ander kan je ook een chipgestuurde eetbak proberen, zodat de een er bij kan en de ander alleen als jij dat toestaat... of zoals bij mij met twee (wel prijzig in aanschafkosten) waarbij er dieetbrokken en gewone brokken voor sommigen wel en voor anderen niet beschikbaar zijn. En de gewone brokken niet voor de katten op dieet.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Dimitri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2017 19:10

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Dimitri »

Eertje schreef: 08 dec 2017 10:10 Bedankt voor je lijstje rik! Rauw vlees gaat het niet worden brr die gedachte alleen😂 ik wil een goede natvoer uit blik maar eens het lijstje erbij pakken en kijken wat er uit komt.
Niks mis met zo af en toe wat rauwvoer voor de katten, per slot van rekening eten ze in de natuur ook niet uit blik.
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Natvoer welk merk....

Bericht door Fotokonijn »

Vandaag wat blikjes Wild Freedom natvoer besteld in de puur kipvariatie.
Zit maar liefst 98% kip in.
Ik denk dat de tijgers dat wel te pruimen vinden. :grin:
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie