Hoe natvoer bewaren?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Hoe natvoer bewaren?

Bericht door Eertje »

Hoe bewaren jullie een open blikje natvoer? Ik zet het nu in de koelkast maar 1 van de 2 kittens lijkt dat minder lekker te vinden. Ik doe er al wat warm water bij maar regelmatig haalt ze haar neus op en loopt weg.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe natvoer bewaren.

Bericht door castratenkoor »

Het lekkerst is het als je kleine blikjes van 85 gram koopt die je in een keer opvoert. Smaak en kwaliteit gaan hard achteruit als je het open bewaart. Het best is denk ik overscheppen in tupperware en goed afgesloten in de koelkast. Half uurtje van te voren uit de koelkast halen zodat het op kamertemperatuur is als je het geeft. Eventueel wat warm water erover.

Als je het zo open in de koelkast zet neemt het alle geurtjes over die er in de koelkast zitten. En ik denk ook dat de koelkast naar kattenvoer gaat ruiken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Hoe natvoer bewaren.

Bericht door MaantJee94 »

Ik koop nooit grote blikken betaal liever in verhouding iets meer zodat ze gewoon 1 blikje van 85 gram in 1x samen kunnen op eten ;)
Maar wat Dinie zegt zou kunnen, overgieten in een goed af te sluiten bakje en voor opdienen wat heet water door mengen. Hier worden ze misselijk van koud natvoer, haal het altijd minimaal uur van te voren al uit de koelkast.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Hoe natvoer bewaren.

Bericht door Lieselotje »

Ik maak het meeste in 1 keer op en mocht ik iets over hebben dan in een tupperware bakje. Hier staat het allemaal niet zo lang want kittens hebben een goede eetlust en ik koop 85 grams blikjes of zakjes. Katten houden niet van koud eten dus altijd op kamertemperatuur
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoe natvoer bewaren.

Bericht door Rik »

Volgens mij mag ik mij erg gelukkig prijzen met die alleseters van mij. Hier (naast KVV) 400 grams blikken. Daar doen ze 4 maaltijden van 50 gram elk mee (en ze krijgen het 3x per dag). Dus het blik staat altijd tot de volgende dag maar ze hebben er gelukkig helemaal geen problemen mee. Gaat in even veel seconden op als dat het blik nieuw is.

Ik heb gelezen dat het blikvoer dat ik heb (CLG) ook in de diepvries kan maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Maar verder inderdaad wat de andere zeggen, overdoen in een ander goed afsluitbaar bakje.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Hoe natvoer bewaren.

Bericht door ErikPhilippus »

Je kan er voordat je het in de koelkast zet, een klein beetje water opgieten - dat voorkomt dat het gaat uitdrogen, en ook ruikt de koelkast dan niet naar kattenvoer. Zeker als je het daarna nog in een tupperware bakje zet, of afsluit met aluminiumfolie. Voordat je het gaat gebruiken, giet je het water er gewoon weer af.
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Hoe natvoer bewaren?

Bericht door Eertje »

Dus toch zoals ik deed in de koelkast hoorde van iemand die het buiten de koelkast had staan. Heb blikjes van 200gr ze krijgen 2x per dag 25gr per kitten blijft dus niet heel lang open staan. Heb nu via internet dekseltjes gekocht die op het blik past om het goed af te sluiten.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoe natvoer bewaren?

Bericht door Dinky »

Hier deed ik inderdaad ook de inhoud van blikje in luchtdicht afsluitbaar bakje in de koelkast ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Hoe natvoer bewaren?

Bericht door Lieselotje »

Goh 2x per dag 25 gram? Ik heb hier een paar hongerlappen die eten zeker wel 5x zoveel. Ik heb begrepen dat kittens minimaal 4x per dag moeten eten.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoe natvoer bewaren?

Bericht door Rik »

Lieselotje schreef:Ik heb hier een paar hongerlappen die eten zeker wel 5x zoveel.
Da's 250gr per kat per dag! Da's behoorlijk wat. Nu hebben kittens inderdaad veel nodig.

Ik neem ook aan dat er bij Eertje wel onbeperkt brokjes staan. Hier slikken ze 25 gram zo in zonder te kauwen. Hap slik weg. En zelfs met de 150 gram die ze nu krijgen zeuren ze.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Hoe natvoer bewaren?

Bericht door Cerna »

Eertje schreef: 05 dec 2017 15:54 Heb blikjes van 200gr ze krijgen 2x per dag 25gr per kitten blijft dus niet heel lang open staan. Heb nu via internet dekseltjes gekocht die op het blik past om het goed af te sluiten.
Ik zou het voer echt over doen in een koelkastbakje want zodra een blikje open is, gaat de kwaliteit heel snel achteruit wanneer je het in het blikje laat zitten.
En kleinere blikjes (Gourmet?) kopen zodat het in 1x op gaat (42 gram per keer is echt niet teveel voor kittens die in de groei zijn; desnoods in twee nog kleinere porties wanneer het toch teveel is).
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Hoe natvoer bewaren?

Bericht door Lieselotje »

@Rik nee geen 250 gram per kat maar met zn tweeen. Ik hoop steeds dat ze wat minder gaan eten

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Hoe natvoer bewaren?

Bericht door Eertje »

Klopt ze hebben onbeperkt brokjes staan natvoer is voor erbij dus. Het katertje vreet zo zijn bordje leeg, maar zijn zusje laat regelmatig wat staan van die 25gr. Het katertje eet het restje op dus die eet per keer wel wat meer.

Toch maar eens in afsluitbare bakjes gaan doen dan.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Plaats reactie