Kan deze mix voeding blijven?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Kan deze mix voeding blijven?

Bericht door pinguin »

Zo nu en dan slaat de onzekerheid toe bij mij :) .
Toen Sproet nog leefde heb ik hem o.a ook brokjes gegeven voor nierpatiënten van Clinic gewoon vrij verkrijgbaar. Ik probeerde dat voor Snabbel altijd te beperken omdat het in mijn ogen voor een gezonde kat niet nodig is. Toch vind Snabbel ze erg lekker en word boos als dat bakje leeg is. Hij eet daarnaast ook RC sensible en Hills 11+ voer. Hij wisselt zelf regelmatig van bakje. Dan eet die daar van dan eet die daarvan.
Natvoer blieft meneer niet.

Snabbel is pas 6 jaar oud en vroeg mij af kan deze mix van voer kwaad? Kwa gewicht is die nu 6.1kg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kan deze mix voeding blijven?

Bericht door castratenkoor »

In mijn optiek kan deze mix geen kwaad. Als hij puur en alleen nierdieet zou geven zou ik dat een minder goed plan vinden. Maar juist deze mix van 3 soorten lijkt mij wel kunnen.

Mijn katten hebben ook de keuze over meerdere soorten. Op elke verdieping 2 soorten. En omdat Bolle en Maks bij Adriana ook een brokken-buffet hadden, waar o.a. Happycat-nierdieet bij zat, ben ik ook dat blijven geven. een maatschepje per dag en dat is elke ochtend op.

Ik heb hier ook 2 katten die geen natvoer eten en ook geen rauw vlees. Dat is wel jammer maar ja. Als ze niet willen dan houdt het op.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan deze mix voeding blijven?

Bericht door pinguin »

Bedankt voor je reactie hij eet van alles wat. Hij heeft ook een fase gehad dat die Renske erg lekker vond maar daar is die nu weer op uit gekeken. Rauw vlees lust die ook niet soms een likje katten pudding maar verder vooral brokken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kan deze mix voeding blijven?

Bericht door Dinky »

Zeker met de mix zou ik geen problemen verwachten ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan deze mix voeding blijven?

Bericht door pinguin »

Bedankt blijf ik het lekker geven

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kan deze mix voeding blijven?

Bericht door ErikPhilippus »

Alleen nierdieet geven aan gezonde, opgroeiende katten is niet goed, met name vanwege het verlaagde fosfaat-gehalte (nodig voor de ontwikkeling van het skelet), en een mogelijk tekort aan eiwitten (belangrijk voor o.a. spierontwikkeling). Voor een oudere kat speelt dat een stuk minder.

Zeker als de gezonde kat regelmatig gewoon, goed voer krijgt, kan het geen kwaad als daarnaast nierdieet (natvoer of brokjes) worden gegeten. Gebeurt hier ook.

Groetjes,
Erik
Plaats reactie