Wegen jullie het voer van jullie katten af?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Magda1905
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2016 13:21

Wegen jullie het voer van jullie katten af?

Bericht door Magda1905 »

Sinds Maggie op dieet moest (afgevallen van 4,2 naar 3,7 ) weeg ik haar brokjes af en als ze een blikje krijgt krijgt ze er 1 per dag (verdeeld over twee maaltijden )van 85 gram ...

Ze blijft nu al weken strak op de 3,7 kilo staan wat verder een prima gewicht is ,(al was mijn streefgewicht 3,5 kilo) maar op de blikjes staat dat ze met haar gewicht 110 gram natvoer en 35 gram brokken moet hebben als ik haar dat geef komt ze weer aan ....

Voor haar sterilisatie was ze te mager 3 kilo (vandaar mijn streefgewicht van 3,5 kilo )

Hoe bepalen jullie de hoeveelheid eten voor jullie katten?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wegen jullie het voer van jullie katten af?

Bericht door Rik »

Mijn streefgewicht voor Bono is onder de 5,5kg. Voor Yuna onder de 4,5kg (dan is Maggie toch wel erg klein).

Ik heb sinds voor de castratie de onbeperkte brokjes al weggenomen (Bono werd te zwaar) en ze krijgen nu 150gr natvoer per stuk verdeeld over 3 maaltijden. (Ja, dat weeg ik elke maaltijd af :) )

Als Maggie inderdaad zo klein van stuk is dan kan ze volgens mij ook wel met minder uit. Op het blik en pak staat meestal iets meer dan je daadwerkelijk hoeft te geven maar het is ook verstandig naar de kat zelf te kijken hoe die het op die hoeveelheid doet.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Wegen jullie het voer van jullie katten af?

Bericht door Kimm »

Ik weeg niks af. Voor Mila eigenlijk wel nodig want die is iets te zwaar. Moes daar in tegen vind ik wat licht er uit zien, terwijl daar maar een halve kilo verschil in zit (Moes is wel wat groter).
Ik vind het belangrijk dat een kat minimaal 3 keer per dag eten krijgt, misschien wel vaker. Maar wij zijn tussen de middag niet thuis. Ik heb maar een half uur pauze per dag, en reis enkele reis langer als een half uur van werk naar huis. Dus zolang het nog binnen de perken blijft krijgen ze hier onbeperkt brokjes en zo nu en dan wat lekker natvoer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Magda1905
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2016 13:21

Re: Wegen jullie het voer van jullie katten af?

Bericht door Magda1905 »

Rik het klopt dat Maggie klein is ,ze kwam hier toen was ze 1,5 jaar en woog ze net 3 kilo ,na Haar sterilisatie is ze aangekomen tot de 4,2 kilo ze was echt dik :shock:
Het bleek dat ze al het eten ook van onze kater Milo opat :enaughty:
Daarom nu twee etensbakken gekocht die open gaat op hun chip :eliar:

Maggie haar bak is iedere dag schoon leeg Milo zijn bak niet die eet niet zoveel :eangel:
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Wegen jullie het voer van jullie katten af?

Bericht door pinguin »

Magda wie heeft gezegd dat ze echt te dik is? Ik denk bij dat gewicht echt aan een mini katje.


Snabbel krijgt onbeperkt brokken die set ook liever kleine beetjes de hele dag door. Hij heeft iets te veel spek vet maar ga in de toekomst weer terug naar werken voor de brokken. Voerbal en zulke dingen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wegen jullie het voer van jullie katten af?

Bericht door nellebel »

Ik weeg wel af maar als ze honger hebben krijgen ze bij. Het is meer dat ik zicht erop heb wat ze binnen krijgen. 1 vol afgestreken bakje per dag verdeeld over verschillende keren en 2x nat voer. Het moet niet te vaak voorkomen dat ze bij vragen maar ook niet dat ze laten staan want dan maakt het vrouwtje zich weer zorgen

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wegen jullie het voer van jullie katten af?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb altijd voer staan, maar geef wel vaste hoeveelheden per verdieping. Als het op is is het op. Opvallend dat er 1 soort nooit op is. Op maat voeren is niet mogelijk met zoveel katten - om voernijd te voorkomen is er altijd voer. verder 2 x natvoer, maar dat gaat om kleine snackjes geen grote hoeveelheden. Is voor mij handig om te zien wie er komt eten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wegen jullie het voer van jullie katten af?

Bericht door Dinky »

Ik weeg het voer niet af maar ben het wel aan het overwegen.

@pinguin: grappig dat jij gelijk aan mini katje denkt bij gewicht van ruim 4 kilo en te dik. Dinky is ook iets van 4,5 kilo en mag wel wat af. Of zoals bezoek zegt: ze ziet er maar best uit! Ik kan me te dik met 4,2 kilo dus goed voorstellen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wegen jullie het voer van jullie katten af?

Bericht door Rik »

Het streefgewicht van Maggie is 3,5 kilo.
Daar heb ik dan eigenlijk ook wel een klein exemplaar voor ogen.
Een kleine lekkere pittige vlugge drukke tante.
Want ze pikte zomaar het eten van Milo weg die dan 's-avonds ging miauwen omdat hij zo'n honger had :lol:

Maar Bowy was met 18 jaar ook 3 kilo. En je zag het ook nog niet echt aan haar af. Pas toen ze richting de 2 kg kon ik echt gaan voelen dat ze te mager werd (vooral op de ruggenwervels).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Wegen jullie het voer van jullie katten af?

Bericht door pinguin »

@dinky heb ooit 1 kat gezien van 3 kg een mini ding vergeleken bij de katten die gewent ben en daar moet ik gelijk aan denken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Magda1905
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2016 13:21

Re: Wegen jullie het voer van jullie katten af?

Bericht door Magda1905 »

pinguin schreef:Magda wie heeft gezegd dat ze echt te dik is? Ik denk bij dat gewicht echt aan een mini katje.


Snabbel krijgt onbeperkt brokken die set ook liever kleine beetjes de hele dag door. Hij heeft iets te veel spek vet maar ga in de toekomst weer terug naar werken voor de brokken. Voerbal en zulke dingen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Bij haar sterilisatie woog ze net 3 kilo toen heeft de DA gezegd dat we op haar gewicht moeten letten ....En met 4,2 is ze echt een dik lijf met klein kopje ,onze kater is aan de magere kant (die is niet zo een eter ) en die weegt nu 4 8 kilo en is dubbel zo groot ....
Die is dus door Maggie haar gevreet :shock: dus 4 ons afgevallen .....
Plaats reactie