Royal Canin kittenvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door Rik »

Je moet wel de twee verschillende blaasgruis onderscheiden. Hoog eiwit gehalte is met name slecht voor Calciumoxalaat, en dat komt inderdaad vaker voor bij oudere katten. Struviet is de meest voorkomende vorm en zover ik weet is hoog eiwit daar geen oorzaak van. Tevens hebben (zeker jonge) katten veel (goede) eiwitten nodig.

https://www.ecodiervoeding.nl/blogs/alg ... ij-katten/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door MaantJee94 »

Dan hoef ik mij dus geen zorgen te maken! Baasje van het zusje van Luke en Skywalker heeft veel ervaring met blaasgruis en attendeerde mij erop vandaar dat ik even in de stress schoot. Ze doet het goed op Nutrivet (op de aanhoudende diarree na, maar ik heb niet de indruk dat dit door het voer komt) en als overstappen niet noodzakelijk is blijf ik hier liever bij :)
kittentjes

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door kittentjes »

Welke variant geef jij van nutrivet? Ik ga deze wellicht ook voeren als mijn zak op is, hoe is de brok? Las dat die erg klein is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door MaantJee94 »

Nutrivet chicken gaf ik. Maar heel kort gedaan aangezien ze nu op speciaal voer staan. De brokjes zijn inderdaad erg klein! Mijn ervaring kan ik eigenlijk niet echt delen aangezien ze er te kort van hebben gegeten. Ze aten het wel graag! Als ze van het speciaal voer af mogen dan ga ik waarschijnlijk weer nutrivet voeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door MaantJee94 »

Ik ben begonnen met nutrivet kitten. Toen ik daarna overging op adult viel mij op dat de brokjes net zo klein zijn als bij de kitten variant
Afbeelding
Op de foto: links kitten, rechts adult..

Daarbij zaten er meerder rare brokjes in de zak. Nutrivet gemaild en deze geven aan dat ze meerdere soorten voer produceren en dat er daardoor wel eens een ander soort brokje in de zak zit. De samenstelling van die rare brokjes zijn dan natuurlijk anders dan de gewone chicken variant. Kan gebeuren natuurlijk maar bij andere merken zoals royal canin heb ik dit nog nooit gehad terwijl die ook meerdere soorten voer produceren
Afbeelding
Op de foto: twee rare brokjes en 1 nutrivet chicken brokje.

Verder ben ik over de samenstelling heel erg te spreken! Vind het alleen wel jammer dat het alleen bij zooplus te krijgen is en dat nutrivet zelf gevestigd is in Frankrijk, makkelijk iets vragen is dus lastig aangezien zooplus je doorverwijst naar nutrivet in Frankrijk.
Luke en Sky aten het graag en zaten er snel vol van! Hun vacht glansde mooi en ze hadden weinig haaruitval. Ze hebben dit voer ongeveer 6 weken gehad. Vanwege diarree ben ik in overleg met de DA overgestapt op speciaal voer. Over een paar maanden ga ik weer proberen of ze nutrivet weer willen en of de darmen dit kunnen verdragen.

Ik hoop dat je iets hebt aan deze info! :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
kittentjes

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door kittentjes »

Dank je wel! Ja het klinkt voor mij als een goede betaalbare variant met veel vlees dus ik ben wel van plan dit te gaan geven in de toekomst. Maar moet nu eerst nog een zak smilla opmaken van 10kg haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door MaantJee94 »

Ik wil je anders best wat opsturen hoor, kan je kijken of het gegeten word bij je ;) zou zonde zijn als je anders met een zak voer zit wat ze niet eten. Of zijn ze niet zo kieskeurig?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
kittentjes

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door kittentjes »

Over het algemeen eten ze het wel maar een klein proefzakje zou wel fijn zijn als je dat wil opsturen? Al zijn het er maar een paar dan kan ik ze nu even als een soort snoepjes geven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
kittentjes

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door kittentjes »

Dan weet ik straks zeker dat ze het lusten voor ik inderdaad met een enorm pak zit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door MaantJee94 »

Is goed hoor. Moet je maar even in een privé bericht je adres sturen :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
kittentjes

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door kittentjes »

Wat lief dat zal ik doen!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door Eertje »

Oke misschien kunnen jullie mij helpen. Ik wilde in eerste instantie RC kopen voor mijn kitten maar na het lezen van dit topic ben ik daar niet zeker meer van. Welke merken kan ik bekijken, met hoog vleesgehalte en ongeveer €7,50 per kg.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door MaantJee94 »

Er staan in dit topic al heel veel goede merken. Rik heeft eerder in dit topic een handig lijstje neergezet met verschillende merken ;) persoonlijk vind ik royal canin helemaal niet zo slecht. Kijk, uiteraard heb ik hier ook liever een brok met een hoog vleesgehalte maar ze krijgen hier royal canin gastro intestinal en daar doen ze het super goed op!

Een brok met een hoog vleesgehalte is bijvoorbeeld Applaws, nutrivet, orijen of taste of the wild. Sommige katten krijgen slappe ontlasting van (vrijwel) graanvrij voer dus meng dit vooral goed met je oude voer en stap langzaam over.

Kijk ook eens op zooplus, daar staan veel reviews bij voer om je keuze iets makkelijker te maken.

Succes met je zoektocht! :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door Eertje »

Zit nu inderdaad te kijken naar Orijen, Applaws, Nutrivet, Porta 21, maar eens ervaringen lezen.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door MaantJee94 »

Wat voor katten heb je? Ik heb vrij grote raskatten en de brokjes van nutrivet zijn bijvoorbeeld erg klein ;) nutrivet lusten ze wel heeeeel graag!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie